Adamantis Postat 22 december 2009 Postat 22 december 2009 För ett tag sedan såg jag klagomål på triton att det var långa leveranstider. Jag beställde igår och fick mina grejer idag. Antar att det tagit längre tid om det varit beställningsvaror, men finns det i lager går det tydligen mycket fort!Dessutom "Dan före dan före doppvärmar dan", inte dåligt!Bra jobbat och tack för grejerna!Ps. I julklapp önskar jag se ett större utbud av lite billigare skummare på er sida, för lite mindre akvarium osv.Trevlig midvinter!Ds. Citera
Ted-m Postat 22 december 2009 Postat 22 december 2009 Trevligt att du fick sakerna så pass fort.Har inte beställt av dom förut utan jag satt mig i bilen åkte från sundsvall till Stockholm ca38 mil och gick in och köpte min retur direkt i butik.Iofs var jag på lite andra ställen och handla med ;P Citera
Adamantis Postat 22 december 2009 Författare Postat 22 december 2009 En tanke:Var är alla saltvattenskataloger som man kan titta i när man åker tåg eller lägger spår?Uppskattar verkligen katalogformatet.. Citera
Adamantis Postat 22 december 2009 Författare Postat 22 december 2009 Också fick jag en liten strumpa att ha det aktiva kolet som jag beställde i. Super bussigt! Också himla juligt att få en strumpa som man stoppar detoxmedel i, till sina koraller. De kommer bli så glada Citera
petnym Postat 22 december 2009 Postat 22 december 2009 En tanke:Var är alla saltvattenskataloger som man kan titta i när man åker tåg eller lägger spår?Uppskattar verkligen katalogformatet..Den enda katalog värd namnet som jag sett är Zoo Zajacs. Den utgåva jag har är ca 550 sidor men då täcker den även in sötvatten, dammar och lite terrarieutrustning också. Citera
Ahab Postat 22 december 2009 Postat 22 december 2009 Här kan du beställa en riktig katalog saltvattensporr Citera
adddo Postat 22 december 2009 Postat 22 december 2009 Ps. I julklapp önskar jag se ett större utbud av lite billigare skummare på er sida, för lite mindre akvarium osv.Ds.Dom säljer Bubble Magus olika modeller, som är väldigt prisvänliga skummare. Tror inte de har några inne just nu dock Citera
Yodelking Postat 23 december 2009 Postat 23 december 2009 Jag har oftast fått varor från Triton dagen efter beställning.När jag handlat något litet och handlat på kort så att varan kostar 70:- och frakten kostar 100:-, så har de ibland postat i ett vanligt brev, och bara tagit 20:- för frakten.Trevligt att de är flexibla!Jag var faktiskt förbi butiken idag, då jag firar jul i Stockholm. Passade på att finjustera GPS-positionen. Citera
BroderIsak Postat 24 december 2009 Postat 24 december 2009 Jag tycker att service kunde ha varit klart högre samt att personalen har mer tid med en när man handlar där.. det är i min åsikt. Citera
ramq Postat 25 december 2009 Postat 25 december 2009 Det är svårt att balansera utgifter (personalkostnad) med den väldigt ojämna inkomsten (kunder) kan jag tänka mig. Det är alltid ett gissel och ibland är man ensam i butiken och kan prata i timmar ostört (till Leffes gissel) och ibland får man minsann försöka titta runt själv och hugga när det blir en lucka över.För övrigt så är det nog leverantörerna som ställer till det för förmodligen hela salt-sverige om det inte finns i lager. Ännu värre är det hos tillverkare om det är tillverkningsserier som sinar eller det är mycket återkallelser osv.Själv tycker jag att Triton är bra för dom har faktiskt några saker i butiken som passar nano-fantasterna, vilket långt ifrån alla butiker har. Kanske är det för att det finns ett och annat nano-kar i butiken som hjälper upp? Citera
Veijo S Postat 25 december 2009 Postat 25 december 2009 Jag ha handlat mycket från triton för jag har ca 60mil till trion och jag måste säga att det är få ställen som får iväg sakerna så fort samt bra sevice dom stort+ från mig Citera
amatören Postat 25 december 2009 Postat 25 december 2009 trots att jag pratade med dom och beställde på datorn samtidigt (torsdag) så skickade dom inte grejorna föränn måndagen efter.....men då fick jag grejorna på tisdags kvällen så det var ju snabb leverans trots att dom väntade 3½ dag innan dom la det på lådan Citera
Sillen Postat 26 december 2009 Postat 26 december 2009 Vad som är kort eller lång leveranstid är svårt att diskutera i en tråd som denna då vi inte vet fakta bakom. Är det så att man inte tycker att leveransen inte höll vad den lovade är det mycket bättre att ta det med handalren direkt så att man kan komma överens. De gånger jag varit missnöjd med något i samband med en leverans och jag har tagit kontakt med handalren har jag ALLTID fått en bra förklaring på vad som hänt. Min erfarenhet säger att oftast så kompenserar handlaren för "missförstånd" mm vid nästa köp! Detta gäller då inte bara Triton utan även andra seriösa handlare! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.