Gå till innehåll

Tritonakvarium FTW!


Adamantis

Rekommenderade inlägg

För ett tag sedan såg jag klagomål på triton att det var långa leveranstider. Jag beställde igår och fick mina grejer idag. Antar att det tagit längre tid om det varit beställningsvaror, men finns det i lager går det tydligen mycket fort!

Dessutom "Dan före dan före doppvärmar dan", inte dåligt!

Bra jobbat och tack för grejerna!

Ps. I julklapp önskar jag se ett större utbud av lite billigare skummare på er sida, för lite mindre akvarium osv.

Trevlig midvinter!

Ds.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En tanke:

Var är alla saltvattenskataloger som man kan titta i när man åker tåg eller lägger spår?

Uppskattar verkligen katalogformatet..

Den enda katalog värd namnet som jag sett är Zoo Zajacs. Den utgåva jag har är ca 550 sidor men då täcker den även in sötvatten, dammar och lite terrarieutrustning också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har oftast fått varor från Triton dagen efter beställning.

När jag handlat något litet och handlat på kort så att varan kostar 70:- och frakten kostar 100:-, så har de ibland postat i ett vanligt brev, och bara tagit 20:- för frakten.

Trevligt att de är flexibla!

Jag var faktiskt förbi butiken idag, då jag firar jul i Stockholm. Passade på att finjustera GPS-positionen. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är svårt att balansera utgifter (personalkostnad) med den väldigt ojämna inkomsten (kunder) kan jag tänka mig. Det är alltid ett gissel och ibland är man ensam i butiken och kan prata i timmar ostört (till Leffes gissel) och ibland får man minsann försöka titta runt själv och hugga när det blir en lucka över.

För övrigt så är det nog leverantörerna som ställer till det för förmodligen hela salt-sverige om det inte finns i lager. Ännu värre är det hos tillverkare om det är tillverkningsserier som sinar eller det är mycket återkallelser osv.

Själv tycker jag att Triton är bra för dom har faktiskt några saker i butiken som passar nano-fantasterna, vilket långt ifrån alla butiker har. Kanske är det för att det finns ett och annat nano-kar i butiken som hjälper upp?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad som är kort eller lång leveranstid är svårt att diskutera i en tråd som denna då vi inte vet fakta bakom. Är det så att man inte tycker att leveransen inte höll vad den lovade är det mycket bättre att ta det med handalren direkt så att man kan komma överens. De gånger jag varit missnöjd med något i samband med en leverans och jag har tagit kontakt med handalren har jag ALLTID fått en bra förklaring på vad som hänt. Min erfarenhet säger att oftast så kompenserar handlaren för "missförstånd" mm vid nästa köp! Detta gäller då inte bara Triton utan även andra seriösa handlare!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...