Postat 22 december 200915 år För ett tag sedan såg jag klagomål på triton att det var långa leveranstider. Jag beställde igår och fick mina grejer idag. Antar att det tagit längre tid om det varit beställningsvaror, men finns det i lager går det tydligen mycket fort!Dessutom "Dan före dan före doppvärmar dan", inte dåligt!Bra jobbat och tack för grejerna!Ps. I julklapp önskar jag se ett större utbud av lite billigare skummare på er sida, för lite mindre akvarium osv.Trevlig midvinter!Ds.
Postat 22 december 200915 år Trevligt att du fick sakerna så pass fort.Har inte beställt av dom förut utan jag satt mig i bilen åkte från sundsvall till Stockholm ca38 mil och gick in och köpte min retur direkt i butik.Iofs var jag på lite andra ställen och handla med ;P
Postat 22 december 200915 år Författare En tanke:Var är alla saltvattenskataloger som man kan titta i när man åker tåg eller lägger spår?Uppskattar verkligen katalogformatet..
Postat 22 december 200915 år Författare Också fick jag en liten strumpa att ha det aktiva kolet som jag beställde i. Super bussigt! Också himla juligt att få en strumpa som man stoppar detoxmedel i, till sina koraller. De kommer bli så glada
Postat 22 december 200915 år En tanke:Var är alla saltvattenskataloger som man kan titta i när man åker tåg eller lägger spår?Uppskattar verkligen katalogformatet..Den enda katalog värd namnet som jag sett är Zoo Zajacs. Den utgåva jag har är ca 550 sidor men då täcker den även in sötvatten, dammar och lite terrarieutrustning också.
Postat 22 december 200915 år Ps. I julklapp önskar jag se ett större utbud av lite billigare skummare på er sida, för lite mindre akvarium osv.Ds.Dom säljer Bubble Magus olika modeller, som är väldigt prisvänliga skummare. Tror inte de har några inne just nu dock
Postat 23 december 200915 år Jag har oftast fått varor från Triton dagen efter beställning.När jag handlat något litet och handlat på kort så att varan kostar 70:- och frakten kostar 100:-, så har de ibland postat i ett vanligt brev, och bara tagit 20:- för frakten.Trevligt att de är flexibla!Jag var faktiskt förbi butiken idag, då jag firar jul i Stockholm. Passade på att finjustera GPS-positionen.
Postat 24 december 200915 år Jag tycker att service kunde ha varit klart högre samt att personalen har mer tid med en när man handlar där.. det är i min åsikt.
Postat 25 december 200915 år Det är svårt att balansera utgifter (personalkostnad) med den väldigt ojämna inkomsten (kunder) kan jag tänka mig. Det är alltid ett gissel och ibland är man ensam i butiken och kan prata i timmar ostört (till Leffes gissel) och ibland får man minsann försöka titta runt själv och hugga när det blir en lucka över.För övrigt så är det nog leverantörerna som ställer till det för förmodligen hela salt-sverige om det inte finns i lager. Ännu värre är det hos tillverkare om det är tillverkningsserier som sinar eller det är mycket återkallelser osv.Själv tycker jag att Triton är bra för dom har faktiskt några saker i butiken som passar nano-fantasterna, vilket långt ifrån alla butiker har. Kanske är det för att det finns ett och annat nano-kar i butiken som hjälper upp?
Postat 25 december 200915 år Jag ha handlat mycket från triton för jag har ca 60mil till trion och jag måste säga att det är få ställen som får iväg sakerna så fort samt bra sevice dom stort+ från mig
Postat 25 december 200915 år trots att jag pratade med dom och beställde på datorn samtidigt (torsdag) så skickade dom inte grejorna föränn måndagen efter.....men då fick jag grejorna på tisdags kvällen så det var ju snabb leverans trots att dom väntade 3½ dag innan dom la det på lådan
Postat 26 december 200915 år Vad som är kort eller lång leveranstid är svårt att diskutera i en tråd som denna då vi inte vet fakta bakom. Är det så att man inte tycker att leveransen inte höll vad den lovade är det mycket bättre att ta det med handalren direkt så att man kan komma överens. De gånger jag varit missnöjd med något i samband med en leverans och jag har tagit kontakt med handalren har jag ALLTID fått en bra förklaring på vad som hänt. Min erfarenhet säger att oftast så kompenserar handlaren för "missförstånd" mm vid nästa köp! Detta gäller då inte bara Triton utan även andra seriösa handlare!
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.