snickarn Postat 21 december 2010 Författare Postat 21 december 2010 har samlat ihop ett tio tal fraggar från en stor sarcrophyton som flikat av sina kanter sista tiden så det är bara att komma och hämta om du vill ha ett par!just nu står dom i ett glas på botten Citera
snickarn Postat 5 januari 2011 Författare Postat 5 januari 2011 http://se.reeflex.net/tiere/578_Psammocora_nierstraszi.htmtror jag identifierat min gröna korall som jag trott var en pavona varians har inget nytt foto på den men det finns ett gammalt på inlägg nr 18 Citera
snickarn Postat 10 januari 2011 Författare Postat 10 januari 2011 i lördags var det fest i karet turbosniglarna lekte allihop på en och samma gång .vi satt och åt middag när en av gästerna påpekade att det rök från en av sniglarna.och det är precis vad det såg ut som efter ca en halv minut stämde resten av sniglarna in i orgien som varade i ungefär en timme .sikten i karet var ca 15 cm och skummaren fick tokspel. själv gick jag lite lagom ofint ifrån middagsbordet och filmade lite men kvaliteten blev sådär ser bara blått ut kan man lägga upp film direkt på guiden eller måste man in på youtube ? om det nu finns någon som vill se mjölkesprutande sniglar Citera
Laggeman Postat 10 januari 2011 Postat 10 januari 2011 Du får gå via en extern filmkanal tyvärr. Citera
snickarn Postat 10 januari 2011 Författare Postat 10 januari 2011 Du får gå via en extern filmkanal tyvärr. ok tack ! så får det bli Citera
snickarn Postat 13 januari 2011 Författare Postat 13 januari 2011 det ligger snigelägg lite här och där i karet eller låg igårkväll iallafalldom flesta har nog blivit mat till scotern eremiterna mmannars har veckan bjudigt på rensning i bra att ha lådan-på köp och sälj ligger det bla kalkreaktor som jag tyvärr efter mycket om och men insett inte får plats i sumpskåpetuvc ett par filter ozonkvar att läggga upp till försäljning är nitratfilter mini refugium med avrinning och en hel kartong pvcdelar Citera
snickarn Postat 26 januari 2011 Författare Postat 26 januari 2011 nu är det ett år sedan jag började med saltkaret så jag vill passa på att tacka för all hjälp jag fått här uder året som gåttkunskapsnivån har höjts en del hos mig och jag har även fått en hel del nya vänner ( eller insnöade saltnördar som min sambo kallar oss)tyvärr så ligger fotokkunskapen kvar på plus minus noll men jag lägger ändå upp några till er:nya bilder: Citera
_Manne_ Postat 26 januari 2011 Postat 26 januari 2011 nu är det ett år sedan jag började med saltkaret så jag vill passa på att tacka för all hjälp jag fått här uder året som gåttkunskapsnivån har höjts en del hos mig och jag har även fått en hel del nya vänner ( eller insnöade saltnördar som min sambo kallar oss)tyvärr så ligger fotokkunskapen kvar på plus minus noll men jag lägger ändå upp några till er:nya bilder:Aldrig fel att umgänges kretsen ökar bland oss saltisar , är ju en del av vår hobby. Trevliga bilder MarkusMvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 3 februari 2011 Författare Postat 3 februari 2011 jaha då vart man strandsatt i hässleholm på jobb fram till våren som det ser ut nuvilket betyder att sambon får mata fiskarna och jag måste få tummen loss och köpa ballingpump. för jag får tyvärr inte plats med min kalkreaktor i sumpen den ligger ute på köp och säljbubbel magus är slutsåld överallt vad jag vet .vilken ska man satsa på ghl grotec eller deltec reef doser. vilken är minst och smidigast? Citera
_Manne_ Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 jaha då vart man strandsatt i hässleholm på jobb fram till våren som det ser ut nuvilket betyder att sambon får mata fiskarna och jag måste få tummen loss och köpa ballingpump. för jag får tyvärr inte plats med min kalkreaktor i sumpen den ligger ute på köp och säljbubbel magus är slutsåld överallt vad jag vet .vilken ska man satsa på ghl grotec eller deltec reef doser. vilken är minst och smidigast?Vanligast är nog en grotech trea. Ganska smidig att ha o göra med.Har en själv , har ju även en ghl variant men då blir det lite dyrare normalt.Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
kimett Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 GHLs är smidig och fungerar bra. När jag kollade nu när inköpet blev gjort var GHL billigare än Grotech och dessutom går det att i efterhand uppgradera antalet pumpar upp till 4 oavsett modell. Sen om man vill ha många kanaler får man en del synergieffekter med GHLs egna dator om man skaffar en sådan senare. Citera
snickarn Postat 4 februari 2011 Författare Postat 4 februari 2011 GHLs är smidig och fungerar bra. När jag kollade nu när inköpet blev gjort var GHL billigare än Grotech och dessutom går det att i efterhand uppgradera antalet pumpar upp till 4 oavsett modell. Sen om man vill ha många kanaler får man en del synergieffekter med GHLs egna dator om man skaffar en sådan senare.ja det lutar mest åt en ghl nu en med fyra kanaler går på 3700 med frakt från tyskland Citera
snickarn Postat 5 februari 2011 Författare Postat 5 februari 2011 min rosa hystrix är fortfarande inte rosa . men den är vinröd med blå polyper och det tror jag att den ska vara ,men bara för att testa så fick jag tag i en rosa från manne.och nu så ska vi se om inte jag kan få behålla denna rosa lite offtopic är att i öresund finns det gott om bläckfisk på disken utanför helsingörvar ute idag på fisketävling men det var lite fisk och mycket väder .så mina planer på att visa foto på en bläckfisk gick upp i rök men för er med kallvattenskar så är det bara ut och fiska. om nu vinden lägger sig någon gång Citera
Reuben Postat 5 februari 2011 Postat 5 februari 2011 min rosa hystrix är fortfarande inte rosa . men den är vinröd med blå polyper och det tror jag att den ska vara ,men bara för att testa så fick jag tag i en rosa från manne.och nu så ska vi se om inte jag kan få behålla denna rosa Vinröd med blåa polyper låter inte som en hysterix... Hur som helst låter det mycket roligare hur som helst Citera
snickarn Postat 6 februari 2011 Författare Postat 6 februari 2011 reuben ja för min del så får den gärna ha kvar den vinröda tonen kommer bli fin fint tillsammans med en rosa !nu är denna beställd http://www.sewatec.de/lng/en/ghl-dosing-unit-sa-4-pl-0715.html en doserpump med fyra kanaler . ballingdunkarna kommer att stå i ett skåp brevid karet Citera
snickarn Postat 14 februari 2011 Författare Postat 14 februari 2011 ghl pumpen ligger å väntar på mig i halmstad ska hem på torsdag blir till att snickra en hylla till den i veckan körde inom manne tidigare ikväll tittade på hans fina kar och tiggde lite balling pulver tusen tack för det.sparade mig en heldel extra körning får bli en tur upp till gemla om en vecka eller två istället Citera
snickarn Postat 15 februari 2011 Författare Postat 15 februari 2011 http://www.korallen-zucht.de/de/shop/produkte--technik/elemente/72_stylo-pocci-glow.htmlnu ska vi se hur den lilablå hystrixen kommer att reagera Citera
snickarn Postat 20 februari 2011 Författare Postat 20 februari 2011 trevlig sambo man har ! sågade sönder hennes ekskänk för att få plats med ballingdunkarna och ghln . blev kanske inte så glad men sa, blir du bara nöjd så!drog slangarna i en kabeltrumma mellan karet och skänken som jag byggt in dunkar och pump i.så slipper det se ut som ett labb i vardagsrummetimorgon blir det till att programmera den lille rackarndunkarna är redan fyllda enligt stigigemlas recept ska bli kul och se om det funkar här Citera
snickarn Postat 26 februari 2011 Författare Postat 26 februari 2011 for upp till bioted då jag och lillgrabben ändå var i varberg och då är det ju bara ett stenkast till kungsbacka.oscar valde ut en samling riktigt fina japanknappar på fraggstenen sitter en 2 cm stor mussla som bonus:)men ikäll när jag limmat fast dom så lossna dom igen efter ca en halvtimmesa***s dj***a sk** lim man har, hela kolonin med mussla och allt flög in mellan två stenar. jag hade ett rent helvete för att få ut dom igen väl ute så lossnade ca tio knappar som fick limmas på en fraggsten.sen stötte jag till en montipora den bröts av limmningen av montiporan resulterade i att jag stötte till stenen högst upp på revet som fick fixas till kort sagt man behöver nog kirurg händer för denna hobby eller möjligtvis större kar med fastgjutna stenar Citera
snickarn Postat 27 februari 2011 Författare Postat 27 februari 2011 lite nytt å gammalt bla en hystrix som vägrar bli rosa döm själva fosfatskadad eller Citera
_Manne_ Postat 27 februari 2011 Postat 27 februari 2011 Riktigt nice bilder Markus !! Fina zoantus ...Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
blackizzz Postat 27 februari 2011 Postat 27 februari 2011 Väldigt cool bild (nummer 3) tagen i solljus? Citera
snickarn Postat 27 februari 2011 Författare Postat 27 februari 2011 tackar tackar . manne ja det är bara ett par blå leds som fattas nu blir inte riktigt detsamma med t5oskar ja solen lyser in i karet fram till ca 11 clownerna gillar det skarpt jag med faktist Citera
snickarn Postat 2 mars 2011 Författare Postat 2 mars 2011 euphylliorna växer så det knakar dessa stod i ett 50x50 kar för mindre än ett årsedan kollonin är nu 30 cm bred min blåa eremit beter sig som den brukar när klockan blir 20.00 så går den upp och lägger sig i hystrixen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.