Gå till innehåll

offert på nytt akvarium?


Coralkiller

Rekommenderade inlägg

Hallå!

Ett alternativ är att blicka söderut på kontinenten, då Tyskland har billigt glas. Jag var nere och hämtade hem glaset till ett 250x120x75 för någon månad sedan. Lite drygt med släpkärra på Autobahn kanske, men men, priset var ju i alla fall en laglig stöld. ;)

Det blir ett maffigt kar må jag säga :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

hmm...

och soppa pengar, tid och risk..

fan då måste det ha varit j/\\/||GT billigt..

Oh ja :D Spånskiva skruvad i botten på släpan, frigolit mellan varje glas och sen en spånskiva ovanpå, tillsammans med några spännband för att trycka ihop sandwichen, gick hur bra som helst.

Det blir ett maffigt kar må jag säga :)

Tja, det får duga till i nuläget i alla fall. Jag är ju ingen saltis för 5 öre, så det blir tyvärr inga fraggar, SPS och allt vad det heter i det karet. Jag bara snokar runt här efter idéer på sumpbygge, flödesscheman på PVC rör osv. :$

2-3 rockor på botten, några Cichlor i mellanskiktet och så en eller flera arowanor vid ytan, och sen är det baske mig rätt fullt i karet.

Men visst har jag väl lekt med tanken att köra salt i det, haha!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oh ja :D Spånskiva skruvad i botten på släpan, frigolit mellan varje glas och sen en spånskiva ovanpå, tillsammans med några spännband för att trycka ihop sandwichen, gick hur bra som helst.

Tja, det får duga till i nuläget i alla fall. Jag är ju ingen saltis för 5 öre, så det blir tyvärr inga fraggar, SPS och allt vad det heter i det karet. Jag bara snokar runt här efter idéer på sumpbygge, flödesscheman på PVC rör osv. :$

2-3 rockor på botten, några Cichlor i mellanskiktet och så en eller flera arowanor vid ytan, och sen är det baske mig rätt fullt i karet.

Men visst har jag väl lekt med tanken att köra salt i det, haha!

Kanon..vad haru för rockor?

Är i valet mellan att sätta upp ett kar för rockar alternativt saltkar på 1200 liter, hörnburk med diamantform utåt....

/Bosse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanon..vad haru för rockor?

Är i valet mellan att sätta upp ett kar för rockar alternativt saltkar på 1200 liter, hörnburk med diamantform utåt....

/Bosse

Saltkar på 1200L måste du ju välja :) ska själv försöka mej på en haj i mitt 1125L Kanske finns rockor du kan ha i 1200L salt med :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanon..vad haru för rockor?

Är i valet mellan att sätta upp ett kar för rockar alternativt saltkar på 1200 liter, hörnburk med diamantform utåt....

/Bosse

P. Leopoldi

Kanske finns rockor du kan ha i 1200L salt med :)

Klart, jag har ingen aning om vilka saltvattensfiskar som är lättillgängliga inom handeln eller ej, men Taeniura

lymma måste väl gå att få tag på? Små och behändiga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

P. Leopoldi

Klart, jag har ingen aning om vilka saltvattensfiskar som är lättillgängliga inom handeln eller ej, men Taeniura

lymma måste väl gå att få tag på? Små och behändiga.

Och tyvärr väldigt känsliga och kitsliga med maten. Rockor och hajar är inga lämpliga djur för hemmaakvaristen - även den minsta bambuhaj blir ca 1 meter. Corallhajarna blir lite mindre men både de och bambun är fiskar som gärna ligger och trycker.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...