Gå till innehåll

akvariebutik


ralle1424

Rekommenderade inlägg

nej som sagt finns det inga i centrala stockholm utan man får beg sig lite utåt. akvarieleasing är stockholms bästa butik enligt mig, akvarielagret är inge vidare, dåligt utbud av allt och har oftast högre priser än de andra butikerna, triton är helt okej.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med evileye o Reuben.

Ska man klanka ner på en butik.. Eller för den delen höja en butik till skyarna så är det bättre att man då skriver nåt om varför man har den åsikten om man tex har nån personlig erfarenhet.

Personligen så har jag otroligt svårt att förstå folk som vid besök i Stockholm väljer att inte åka till den mest välsorterade och förmodligen också den bäst skötta affären i området, Triton Akvarium i Täby. De har en väl utbyggd karantänsavdelning där alla fiskar monitoreras innan försäljning.. Bara det är ett stort plus tycker jag. Sen har dom oftast ett stort utbud på både koraller o fiskar och helt okej priser.

Akvarieleasing är också bra tycker jag, trevlig personal, de har ju mest sötvatten i butiken, men ett par av dem är kunniga på salt också. Dock är det väl Stockholms minsta utbud då det egentligen endast är salt i en liten hörna av butiken.

Brommazoo är lite av en chansning. Jag har varit där ett par tre gånger tror jag. Personalen jag stött på har 0 koll. Vid ett tillfälle stod jag o tittade i ett av visningskaren de har där de hade en ganska stor mantis.. tillsammans med en stor grupp Eldräkor.. Under de 10-15 minuterna jag stog där tror jag Mantisen slog ihjäl 3 Eldräkor. Jag påtalade det korkade i att "mata" mantisen med 150kronors räkor, men de såg ut som frågetecken..Däremot har de ju ofta ett ganska stort utbud och bra priser. Jag tror Brommazoo kan vara ett ok alternativ om du själv är erfaren/kunnig och kan avgöra om en fisk de har i deras kar ser ok ut. Dock får man nog alltid räkna med att det är lite av en chansning, erfaren akvarist eller ej. Jag har köpt en fisk av dem och den lever och mår bra sedan lång tid tillbaka.

Korallrevet i Södertälje har jag inte varit hos på ett par år, de är ju den första saltbutiken i Sthlm och i viss mån märks det nog.. både på gott och ont men jag har egentligen varken något negativt eller positivt att säga om dem mer än att jag aldrig haft problem med nåt de sålt mig.

Akvarielagret tar nog inte sin egen saltavdelning på nåt större allvar så det gör inte jag heller.

Kungsängen har jag bara varit i en gång o det var när de nyss startat upp sin saltavdelning så dem har jag ingen åsikt om egentligen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...