LN21 Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Jag gör en annan bedömning än dig vad det gäller påhopp i det inlägget. För övrigt så ser jag det inte som relevant om en person har blivit påhoppad eller inte i tidigare inlägg. Personen kan fortfarande ha vinstintressen i det han eller hon debatterar om.Bra konstaterande vi är helt enkelt inte överens:) helt ok,, ja gillar dig ialla fall:)Det jag försöker säga är att under en het debatt så är det lätt att saxa ur de delar som man önskar och när denna debatten lagt sig så vore det bra om vi gemensamt kan enas om ett annat tonläge, det blir liksom lättare att reda ut efteråt:) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasken Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Visst ska det bli spännande (osten).Men inte skulle jag vilja handla av någon som inte har en riktig butik.Detta är ju snylteri av den högre graden, leva utav det de seriösa butikerna byggt upp. Bara skörda frukter utan att satsa en spänn. FYFAN...Identifiera dig när du är på besök så ska du få fina priser Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Identifiera dig när du är på besök så ska du få fina priser Blir många idde4you på besök imon Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasken Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Blir många idde4you på besök imon jo vars Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasken Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Blir många idde4you på besök imon självklart så får den som har idde4you på sitt id kort 50% Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Om man är sugen och prova att handla levande över nätet lagligt så finns det ett bra tillfälle på Korallen-Zucht, de ger 20% rabatt nu, så det blir fraktfritt om man fyller en låda.Christmas bonus from Korallenzucht.de!For every purchase from December 1st to 24th we give 20 % discount on all products and corals in our shop! (Excluded second hand equipment in the market place).Valid from December, 2010 1st – 24th noon 12 am. For all online orders as well as purchases in our shop in Coburg.We want to thank you for the good cooperation and relationship and are looking forward to a new year with you!Merry Christmas and Happy New Year :-)/Janne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
metcrue Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Det var väl ändå ett onödigt inlägg Janne... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Det här må inte vara helt rätt tråd för vad jag har att komma med men den har ju farit ut åt diverse håll redan……..”Stöd din lokala handlare”, ”Jag stöder min lokala handlare” står det i var och vartannat inlägg här. Ve den som är för DO eller tipsar om rabatter från Tyskland. Man kan få uppfattningen att svenska saltvattensakvarister är otroligt förmögna/ekonomiskt oberoende, tämligen osmarta eller riktar sin välgörenhet åt fel håll (enligt mig).Det är ingen tvekan om att jag helst handlar hos mina lokala handlare MEN jag kommer aldrig att göra det enbart i kraft av att det är mina lokala handlare. De måste FÖRTJÄNA mina pengar. Det är affärsdrivande företag och jag kommer aldrig att ägna mig åt välgörande ändamål mot dem. Om de inte överlever utan välgörenhet från akvarister så tycker jag helt krasst att dom ska byta business. Hur tycker jag då att de ska förtjäna mina pengar? Jo, genom service, rådgivning och god support på de saker jag köpt från dem. Genom att lösa reklamationer och andra problem som kan uppstå på ett snabbt och professionellt sätt. Genom en attraktiv prisbild, vilket i mina ögon inte betyder lägsta priset på världsmarknaden. Jag betalar gärna några procent, några hundralappar mer lokalt för ovanstående. Ska jag däremot t.ex. köpa en ny skummare (priser huggna ur luften) som kostar 14 000 i stockholm men 9 000 i tyskland, sorry, den prisskillnaden kan jag inte motivera för min plånbock, min familjeekonomi. Då köper jag den i tyskland och känner jag att jag kommit undan för billigt så kan jag betala en tusenlapp till Barncancerfonden eller WWF. Vill jag hemskt gärna ha tag i en speciell fisk och ingen av mina handlare i Stockholm kan få fram den inom överskådlig framtid så skulle jag kunna handla den hos DO. OM det visar sig vara en fullt legitim verksamhet. Om jag kan få fisken både lokalt för t.ex. 1500 eller från DO för 1000 kr så köper jag den utan tvekan karantänhållen och ätandes lokalt. Det är min syn på att ”stödja sin lokala handlare” kanske ”snålt” men jag hoppas ni inte låser dörren för mig nästa gång ni ser mig på parkeringen? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Det här må inte vara helt rätt tråd för vad jag har att komma med men den har ju farit ut åt diverse håll redan……..”Stöd din lokala handlare”, ”Jag stöder min lokala handlare” står det i var och vartannat inlägg här. Ve den som är för DO eller tipsar om rabatter från Tyskland. Man kan få uppfattningen att svenska saltvattensakvarister är otroligt förmögna/ekonomiskt oberoende, tämligen osmarta eller riktar sin välgörenhet åt fel håll (enligt mig).Det är ingen tvekan om att jag helst handlar hos mina lokala handlare MEN jag kommer aldrig att göra det enbart i kraft av att det är mina lokala handlare. De måste FÖRTJÄNA mina pengar. Det är affärsdrivande företag och jag kommer aldrig att ägna mig åt välgörande ändamål mot dem. Om de inte överlever utan välgörenhet från akvarister så tycker jag helt krasst att dom ska byta business. Hur tycker jag då att de ska förtjäna mina pengar? Jo, genom service, rådgivning och god support på de saker jag köpt från dem. Genom att lösa reklamationer och andra problem som kan uppstå på ett snabbt och professionellt sätt. Genom en attraktiv prisbild, vilket i mina ögon inte betyder lägsta priset på världsmarknaden. Jag betalar gärna några procent, några hundralappar mer lokalt för ovanstående. Ska jag däremot t.ex. köpa en ny skummare (priser huggna ur luften) som kostar 14 000 i stockholm men 9 000 i tyskland, sorry, den prisskillnaden kan jag inte motivera för min plånbock, min familjeekonomi. Då köper jag den i tyskland och känner jag att jag kommit undan för billigt så kan jag betala en tusenlapp till Barncancerfonden eller WWF. Vill jag hemskt gärna ha tag i en speciell fisk och ingen av mina handlare i Stockholm kan få fram den inom överskådlig framtid så skulle jag kunna handla den hos DO. OM det visar sig vara en fullt legitim verksamhet. Om jag kan få fisken både lokalt för t.ex. 1500 eller från DO för 1000 kr så köper jag den utan tvekan karantänhållen och ätandes lokalt. Det är min syn på att ”stödja sin lokala handlare” kanske ”snålt” men jag hoppas ni inte låser dörren för mig nästa gång ni ser mig på parkeringen?Sorry Christer men nu lär du inte komma in nånstans mer här i Stockholm;) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 3 december 2010 Författare Dela Postat 3 december 2010 Det här må inte vara helt rätt tråd för vad jag har att komma med men den har ju farit ut åt diverse håll redan……..”Stöd din lokala handlare”, ”Jag stöder min lokala handlare” står det i var och vartannat inlägg här. Ve den som är för DO eller tipsar om rabatter från Tyskland. Man kan få uppfattningen att svenska saltvattensakvarister är otroligt förmögna/ekonomiskt oberoende, tämligen osmarta eller riktar sin välgörenhet åt fel håll (enligt mig).Det är ingen tvekan om att jag helst handlar hos mina lokala handlare MEN jag kommer aldrig att göra det enbart i kraft av att det är mina lokala handlare. De måste FÖRTJÄNA mina pengar. Det är affärsdrivande företag och jag kommer aldrig att ägna mig åt välgörande ändamål mot dem. Om de inte överlever utan välgörenhet från akvarister så tycker jag helt krasst att dom ska byta business. Hur tycker jag då att de ska förtjäna mina pengar? Jo, genom service, rådgivning och god support på de saker jag köpt från dem. Genom att lösa reklamationer och andra problem som kan uppstå på ett snabbt och professionellt sätt. Genom en attraktiv prisbild, vilket i mina ögon inte betyder lägsta priset på världsmarknaden. Jag betalar gärna några procent, några hundralappar mer lokalt för ovanstående. Ska jag däremot t.ex. köpa en ny skummare (priser huggna ur luften) som kostar 14 000 i stockholm men 9 000 i tyskland, sorry, den prisskillnaden kan jag inte motivera för min plånbock, min familjeekonomi. Då köper jag den i tyskland och känner jag att jag kommit undan för billigt så kan jag betala en tusenlapp till Barncancerfonden eller WWF. Vill jag hemskt gärna ha tag i en speciell fisk och ingen av mina handlare i Stockholm kan få fram den inom överskådlig framtid så skulle jag kunna handla den hos DO. OM det visar sig vara en fullt legitim verksamhet. Om jag kan få fisken både lokalt för t.ex. 1500 eller från DO för 1000 kr så köper jag den utan tvekan karantänhållen och ätandes lokalt. Det är min syn på att ”stödja sin lokala handlare” kanske ”snålt” men jag hoppas ni inte låser dörren för mig nästa gång ni ser mig på parkeringen?Christer akta så inte Leffe sätter en snigel i ögat på dig nu.Patrik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Det var väl ändå ett onödigt inlägg Janne...Varför var det onödigt???? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 3 december 2010 Författare Dela Postat 3 december 2010 Sorry Christer men nu lär du inte komma in nånstans mer här i Stockholm;)Har du någon burk nu eller?Annars struntar jag i vad du skriver.Patrik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Har du någon burk nu eller?Annars struntar jag i vad du skriver.PatrikDen står där i hörnet och pruttar liksom på,Ganska välfylld... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Akvarielagret Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Tack alla goa gubbar.....har ni skrämt bort alla kvinnor.....skyll er självaAll reklam är bramen tänk på att alla säger något av en anledningtexkompisarkunderför vinnings skulldet som förundrade mig är vad mycket folk tror och säger att det är vad lagen säger utan att ha fakta.sedan håller drevet typ 90% på en sida....tjära o fjädrar....känns olustigtAlla är oskyldiga tills annat är bevisat (anmäl gärna men i tysthet) skämsnågra reflektionerdet är inte olagligt att sälja billigtinte heller att få presenter...man kan ta upp det i deklarationen efteråtsaker jag inte är säker påska inte alla djurtransporter ha en skylt.....DJURTRANSPORTERsedan är väl alla småföretagare här olagliga medyrkesmässig trafik....ni vet sömn låta bilen stå , vilotidermen det är väl därför man har bilar för B körkort Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Christer akta så inte Leffe sätter en snigel i ögat på dig nu.PatrikBara jag slipper betala för den. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Den står där i hörnet och pruttar liksom på,Ganska välfylld...Välfylld med vadå? Cyano? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Det var väl ändå ett onödigt inlägg Janne...Vad är onödig, nu har ni tjatat om att man inte ska köpa från DO och nu föreslår jag ett fullt laglit alternativ som desutom erbjuder rabatt. Det är väl det SG är till för att informera medlemmarna eller har jag missuppfattat något./Janne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Välfylld med vadå? Cyano?Ja ni....... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 3 december 2010 Författare Dela Postat 3 december 2010 Ja ni.......Eller Arboga 7.5% Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Tack alla goa gubbar.....har ni skrämt bort alla kvinnor.....skyll er självaAll reklam är bramen tänk på att alla säger något av en anledningtexkompisarkunderför vinnings skulldet som förundrade mig är vad mycket folk tror och säger att det är vad lagen säger utan att ha fakta.sedan håller drevet typ 90% på en sida....tjära o fjädrar....känns olustigtAlla är oskyldiga tills annat är bevisat (anmäl gärna men i tysthet) skämsnågra reflektionerdet är inte olagligt att sälja billigtinte heller att få presenter...man kan ta upp det i deklarationen efteråtsaker jag inte är säker påska inte alla djurtransporter ha en skylt.....DJURTRANSPORTERsedan är väl alla småföretagare här olagliga medyrkesmässig trafik....ni vet sömn låta bilen stå , vilotidermen det är väl därför man har bilar för B körkortHej Christer!Kul att se dig här. Ditt första inlägg och så blev det in denna tråden...Ta hand om dig så hörs vi nån dag. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Ja ni.......Vi du lägga upp en bild? Du kan få numret till en kille jag känner som filmar avlopp kanske vill offra kameran ner i sörjan mot rätt ersättning. Annars får du ordna en träff för att bevisa motsatsen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Eller Arboga 7.5%det vore ju kanon om det vore det! Men tyvärr inte. Återkommer Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Akvarielagret Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Hej Christer!Kul att se dig här. Ditt första inlägg och så blev det in denna tråden...Ta hand om dig så hörs vi nån dag.jag har massor av inlägg......minst 10 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Vi du lägga upp en bild? Du kan få numret till en kille jag känner som filmar avlopp kanske vill offra kameran ner i sörjan mot rätt ersättning. Annars får du ordna en träff för att bevisa motsatsen. Ha ha ha ha.. Ni vill ha bevis alltså. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 3 december 2010 Dela Postat 3 december 2010 Tack alla goa gubbar.....Hjälp - den här tråden väcker upp alla onda demoner även de som varit nergrävda i något lager i stockholmstrakten Välkommen till SG ChristerMVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg