-=Mr_B=- Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 Christer frågade efter namnet på kontakten på Jordbruksverket, och genast spårade det ur till en diskussion som ingen behöver. Christer frågade alltså inte efter Ted's tillstånd, utan efter kontaktens namn, och tyckte att det kan knappast vara konstigare att lämna ut det, än att kräva att folk ska lämna fram kopior på sina tillstånd.Att inte någon annan fattade var det blev fel bevisar bara min poäng, sluta stenografera, skriv vad ni menar, med enkla, tydligt formulerade meningar.B!
Akvarielagret Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 Christer frågade efter namnet på kontakten på Jordbruksverket, och genast spårade det ur till en diskussion som ingen behöver. Christer frågade alltså inte efter Ted's tillstånd, utan efter kontaktens namn, och tyckte att det kan knappast vara konstigare att lämna ut det, än att kräva att folk ska lämna fram kopior på sina tillstånd.Att inte någon annan fattade var det blev fel bevisar bara min poäng, sluta stenografera, skriv vad ni menar, med enkla, tydligt formulerade meningar.B!Tackkompis
Tedb Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 Jag ber så mycket om ursäktjag vill inte skriva namnet här. att jag postade foton på mina tillstånd var för att någon ifrågasatte om jag hade några.
Akvarielagret Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 Jag ber så mycket om ursäktjag vill inte skriva namnet här. att jag postade foton på mina tillstånd var för att någon ifrågasatte om jag hade några.Du vill inte gå ut med namnet....men har redan gjort klart att din sanning är den rättasedan ber du om ursäkt....till vematt få mobben med på Tjära o fjädrar kanske inte var så lyckad
Tedb Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 Ja du har välförhoppningsvis någonstans att göra av beställningarna ifall något oplanerat skulle inträffa. O då menar jag inte attde ska ta turen tillbakatill nåt hobby kar.Vad jag menade med detta var att jag hade tittat på din fisk lista och tyckts att ditt tillvägagångssätt iallafall gjorde det möjligt att ta hand om djur utifall att någon inte skulle dyka upp o hämta sin fisk. Exemplet i Norge skriver att hans lösning är att erbjuda den till någon annan längs vägen till Norge o vad jag har förstått av diskussionen här så skall outlämnad fisk o korall hamna ichaufförens kar vilket jag personligen inte tycker är en så hållbar lösning.Mvh ted
Akvarielagret Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 Mvh tedEn personlig åsikt är guld värdmen om det inte är olagligtfår du nog använda helt andra kanaler
Tedb Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 Du vill inte gå ut med namnet....men har redan gjort klart att din sanning är den rättasedan ber du om ursäkt....till vematt få mobben med på Tjära o fjädrar kanske inte var så lyckadUrsäkten var till dej för jag trodde jag missförtått dejmobben med tjära får du nog läsa påomjag skrev inget i den här tråden innan mitt namn kommit upp en massa gånger och i de fallet förknippat med lögner av en som ringt o hotat mej om bojkott av 25 skånska akvarister. Jag skrev vad jag fått veta när jag ringt och hört mej för hos myndigheter för i ärlighetens namn är det trådens ämne
Akvarielagret Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 Ursäkten var till dej för jag trodde jag missförtått dejmobben med tjära får du nog läsa påomjag skrev inget i den här tråden innan mitt namn kommit upp en massa gånger och i de fallet förknippat med lögner av en som ringt o hotat mej om bojkott av 25 skånska akvarister. Jag skrev vad jag fått veta när jag ringt och hört mej för hos myndigheter för i ärlighetens namn är det trådens ämneSluta att lipadet är bara att komma igenmotgångar kommer att göra dig nästan lika stark som migjag har haft massor
adddo Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 Som min elvaåring skulle sagt/skrivit, wtf lolz noobz...
Tedb Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 En personlig åsikt är guld värdmen om det inte är olagligtfår du nog använda helt andra kanalerJa är det inget olagligt så har väl myndigheterna fel dåkanaler? Använda? I slutändan så kanske det är såhär handeln ser ut för oss allainformationsamhället gör kanske handlaren onödig. Sätt att skicka djur från urspungsplatsen kanske blir smidigare. Vad vet jag om det?Det enda jag vet är det jag skrivit tidigare flera ggr i den här tråden och det står jag för
Tedb Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 Sluta att lipadet är bara att komma igenmotgångar kommer att göra dig nästan lika stark som migjag har haft massorMotgångar ? Jösses tror du verkligen inte att du har nån minut över imorgon var snäll o ring då. För det här börjar änna bli barnsligt
Akvarielagret Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 Ja är det inget olagligt så har väl myndigheterna fel dåkanaler? Använda? I slutändan så kanske det är såhär handeln ser ut för oss allainformationsamhället gör kanske handlaren onödig. Sätt att skicka djur från urspungsplatsen kanske blir smidigare. Vad vet jag om det?Det enda jag vet är det jag skrivit tidigare flera ggr i den här tråden och det står jag förLivet går vidarei forum kan allt händamyndigheter jobbar långsamt och ofta läggs det nermen jag bor i verklighetenoch i detta fall kände jag att alla var på den lilla mannen och det gillar jag inte.
BroderIsak Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 Varför hter det XL-Zoo och inte A-lagret?? Var där idag och tittade det kommer att bli skitbra när det klart
Akvarielagret Postat 5 december 2010 Postat 5 december 2010 Varför hter det XL-Zoo och inte A-lagret?? Var där idag och tittade det kommer att bli skitbra när det klartvi tar detta med PMdu har ett nu
Laggeman Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 men hur var det nu har SG pratat med den person de fick numret till på Jordbruksverket jag tror att denne är tillbaka från Bryssel nuNej, hon är tillbaks på onsdag. Enligt henne så är detta ämne så allvarligt att hon måste kolla upp det med sina jurister innan hon ger mig något besked.Jag vet inte vad du frågade då du fick svar direkt, men jag har försökt att ge så tydligt konkret exempel som möjligt.
danielj75 Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Nej, hon är tillbaks på onsdag. Enligt henne så är detta ämne så allvarligt att hon måste kolla upp det med sina jurister innan hon ger mig något besked.Jag vet inte vad du frågade då du fick svar direkt, men jag har försökt att ge så tydligt konkret exempel som möjligt.Ouch, jurister(Plural) då har vi problem Frågan är ju mycket svår. Om de har Danska tranporttillstånd så skall de ju gälla i sverige och om affären sker i Danmark så har inte Svenska myndigheter något att göra?Ska bli roligt att se vad Juristerna kommer framtill om de kommer överens?//Daniel
Hirez Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 ja verkligen, men vissa har ju redan dömt ut det hela..Finns tillstånd eller om det behövs för transporten så vet jag inte längre.
PeterGG Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Nej, hon är tillbaks på onsdag. Enligt henne så är detta ämne så allvarligt att hon måste kolla upp det med sina jurister innan hon ger mig något besked.Jag vet inte vad du frågade då du fick svar direkt, men jag har försökt att ge så tydligt konkret exempel som möjligt.Bra jobbat Lagge.!
Akvarielagret Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 En fråga till dig Tedhar du godkänd djurtransportbil då du levererar djurdom enda jag vet som har papper på detta ärImazo och Akvarieteknik
Akvarielagret Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/transporter/godkandatransportorer.4.35974d0d12179bec2858000176.htmlHmmmmmmmBioted Marine Hittade inte ditt namndet var märkligtHar myndigheterna gjort fel ?????Kasta inte sten i glashusover and out
BroderIsak Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 Har inte ha firman regad under nåt annat namn????
Rasken Postat 6 december 2010 Postat 6 december 2010 AKVARIE LEASING AB SE-165282 Nej 2013-09-29 2013-09-29
Rekommenderade inlägg