Gå till innehåll

Saltiga Iphone/Android Appar


Nordin

Rekommenderade inlägg

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Bra om den var värd sina 109:-

För mig som är lite av en noob fortfarande så är denna appen helt klockren, finns calculators för allt möjligt, tex. Vinklar,'Wind chill factor' Hur mycket sand i karet du behöver för att uppnå ett visst antal cm.

Sen så finns det definitions på i stort sett allt från A-Z.

Sen fisk-basen är ENORM, hittat alla fiskar jag sökt efter.

Där står det om fisken är revkompatibel eller inte, och vilket beteende den har (Arg/snäll/skygg osv) står rekommenderad akvariestorlek, sen finns även en beskrivning om fisken, vad den behöver för att trivas.

Till själva basen av djur så finns det även.

-Anemoner

-Musslor

-Koraller

-'Liftare'

-Maskar,sniglar och sånt

-Plants

Sen så finns även en avdelning kallad 'Your Tank'

Där man kan lägga till favoriter, och nuvarande fisk och korall, schema, och en Wish list och även ett album där du kan lägga in bilder om jag förstått det rätt.

Sen så följer det oxå med en del spel i själva appen.

Jag tycker denna applikationen är mycket välgjort och väl värd sina 109;-

9.5/10 får denna appen!.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också köpt denna och tycker att den är ganska bra, men saknar att man kan söka på latinska namn, vilket gör den ganska oandvändbar att ha med i en affär och söka efter vad man ser i affären.

Men det är på gång enligt tillverkaren...

Banner Fish (Heniochus Diphreutes) är fel i databasen, det är en bild på en

Raccoon Butterflyfish (Chaetodon lunula). (också felrapporterat).

/Peter

För mig som är lite av en noob fortfarande så är denna appen helt klockren, finns calculators för allt möjligt, tex. Vinklar,'Wind chill factor' Hur mycket sand i karet du behöver för att uppnå ett visst antal cm.

Sen så finns det definitions på i stort sett allt från A-Z.

Sen fisk-basen är ENORM, hittat alla fiskar jag sökt efter.

Där står det om fisken är revkompatibel eller inte, och vilket beteende den har (Arg/snäll/skygg osv) står rekommenderad akvariestorlek, sen finns även en beskrivning om fisken, vad den behöver för att trivas.

Till själva basen av djur så finns det även.

-Anemoner

-Musslor

-Koraller

-'Liftare'

-Maskar,sniglar och sånt

-Plants

Sen så finns även en avdelning kallad 'Your Tank'

Där man kan lägga till favoriter, och nuvarande fisk och korall, schema, och en Wish list och även ett album där du kan lägga in bilder om jag förstått det rätt.

Sen så följer det oxå med en del spel i själva appen.

Jag tycker denna applikationen är mycket välgjort och väl värd sina 109;-

9.5/10 får denna appen!.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

testade reefMaster Värkar vara en riktigt trevlig app:)

har bara 2 funderingar,

någon som vet vad det ska vara för storlek på måtten när man lägger till ett kar? cm, tum, fot, mm? Kanske inte spelar någon roll för programmet om den inte räknar ut antal l/gallon till något annat.

Kan ni radera en händelse i Event Log? Det funkar inte för mig, åker ur programmet..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Se hit alla hemmapulare som gillar att gräva runt bland kablar, motstånd och annan elektronik! :D Låter lite som försäljare nu... Sak samma, vill bara säga att jag hittade en applikation till Android som heter ElectroDroid. Denna app kan man använda till mycket när man håller på med egna elektronik-projekt som t.ex. ta reda på vad man har för impedans på ett motstånd.

Surfar du i din android-telefon kan du klicka här: http://market.android.com/details?id=it.android.demi.elettronica

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis laddat ned Aquaplanner för Iphone.

Dess syfte är att:

Påminna dig de inplanerade ändringarna/rutinerna i karet.

När du skall byta lysrör/MH lampor, dosera kalk, mag, Zeolith, m.m, den hjälper dig att komma ihåg allt helt enkelt =P

En kort liten review, då jag bara scrollat igenom den.

Den är mycket simpel att förstå.

Enkla menyer, med mycket tydliga färgsymboler.

Enkel att ställa in.

Ger "notifications" eller påminnelser på svenska.

Hittills verkar den värd sina 22kr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Var i kontakt med herren bakom 'aquarium handbook' igår, han sade att de jobbar på det, problemet är att programmet är för stort för androidgränssnittet. De jobbar på en lösning.

I värsta fall så får man plocka fram sitt gamla medlemsbevis för sekten, dvs min gamla iPhone.. VILL INTE!

De satte upp mig på en maillista över intressenter, så att jag kan dela med mig om programmet ges ut på android.

-Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis laddat ned Aquaplanner för Iphone.

Dess syfte är att:

Påminna dig de inplanerade ändringarna/rutinerna i karet.

När du skall byta lysrör/MH lampor, dosera kalk, mag, Zeolith, m.m, den hjälper dig att komma ihåg allt helt enkelt =P

En kort liten review, då jag bara scrollat igenom den.

Den är mycket simpel att förstå.

Enkla menyer, med mycket tydliga färgsymboler.

Enkel att ställa in.

Ger "notifications" eller påminnelser på svenska.

Hittills verkar den värd sina 22kr.

Jag har precis testat den och framförallt så är funktionaliteten för att logga mätvärden helt usel. Larmfunktionen verkar kanonbra däremot.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...