saltbjörkan Postat 15 mars 2011 Dela Postat 15 mars 2011 Nu blir man inte ju inte lite sugen på att få igång burken här hemma när man ser dina bilder =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 15 mars 2011 Författare Dela Postat 15 mars 2011 Kul att höra Marcus! Hur går det med vinkelkaret?Nästan inga kiselalger alls idag, skönt..Förstår inte det här, men tillväxten på lps/sps-korallerna ökar hela tiden. De växer fortare och fortare för varje vecka som går. Den neongröna Seriatoporan har nästan dubblat sitt omfång på knappt två månader. Det märks i Ballingdunkarna också, får justera upp doseringarna ungefär varannan vecka. Från att ha börjat på 80ml/dygn är doseringen nu uppe i 130ml/dygn på ett par av kanalerna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 16 mars 2011 Dela Postat 16 mars 2011 Kul att höra Marcus! Hur går det med vinkelkaret?jodå de går rätt bra jag ska föröka att få det färdigt till vintern =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 16 mars 2011 Författare Dela Postat 16 mars 2011 Nytt foto på sps-tillväxten, lite drygt tre veckor mellan de senaste två bilderna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 16 mars 2011 Dela Postat 16 mars 2011 Härligt att se, får nog själv börja klippa ihop lite tillväxt bilder Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 mars 2011 Dela Postat 16 mars 2011 ser bra ut maxarna gör sitt jobb!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 mars 2011 Dela Postat 16 mars 2011 Snygg tillväxt Mats! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 16 mars 2011 Författare Dela Postat 16 mars 2011 Härligt att se, får nog själv börja klippa ihop lite tillväxt bilder Ja, visst är det härligt! Man blir ju lite hemmablind när det bara händer lite, lite varje dag. Fotokollage visar ju verkligen vad som har hänt på en månad. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 16 mars 2011 Författare Dela Postat 16 mars 2011 ser bra ut maxarna gör sitt jobb!Snacka om det Manne, bästa investeringen! Jag tror att blåljuset boostar tillväxten rejält.Ljusschema:12 timmar blått9,5 timmar blått+vitt6,5 timmar blått+vitt+vitt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 16 mars 2011 Författare Dela Postat 16 mars 2011 Snygg tillväxt Mats!Japp, gott Jimmy! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 mars 2011 Dela Postat 16 mars 2011 Snacka om det Manne, bästa investeringen! Jag tror att blåljuset boostar tillväxten rejält.Ljusschema:12 timmar blått9,5 timmar blått+vitt6,5 timmar blått+vitt+vittÄr också övertygad om att blått är ett bra hjälpmedel för korallens tillväxt, du skulle testat någon såndär flakväxande LPS om du får tillfälle.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 16 mars 2011 Författare Dela Postat 16 mars 2011 Är också övertygad om att blått är ett bra hjälpmedel för korallens tillväxt, du skulle testat någon såndär flakväxande LPS om du får tillfälle.Har ju en liten grön Turbinaria, flyttade ned den från väggen förra helgen. Nu sitter den rätt långt ner i revet, under den gröna Lobophyton om du minns var den står. Satte den där nere för att testa draget från Maxs'arna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 mars 2011 Dela Postat 16 mars 2011 Har ju en liten grön Turbinaria, flyttade ned den från väggen förra helgen. Nu sitter den rätt långt ner i revet, under den gröna Lobophyton om du minns var den står. Satte den där nere för att testa draget från Maxs'arna.Du skulle haft en bit av min gröna flakväxande LPS som jag har på höger sida ... trista är att jag kan inte namnet på den.Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 16 mars 2011 Författare Dela Postat 16 mars 2011 Du skulle haft en bit av min gröna flakväxande LPS som jag har på höger sida ... trista är att jag kan inte namnet på den.Har du en bild? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 17 mars 2011 Dela Postat 17 mars 2011 Har du en bild?Kan fixa en bild ikväll..Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 mars 2011 Dela Postat 18 mars 2011 Kan fixa en bild ikväll..Mvh manneSent from my iPhone using TapatalkÅterkommer ikväll , orken fanns inte igår.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 mars 2011 Dela Postat 19 mars 2011 denna LPS menade jag!, råkar det vara någon som vet namnet nu så skriv!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 19 mars 2011 Dela Postat 19 mars 2011 Har ingen aning om vad den heter, men DAMN, den är vacker =D Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 19 mars 2011 Författare Dela Postat 19 mars 2011 Maddafakka! Säg till när du ska fragga den Manne. Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hellman Postat 19 mars 2011 Dela Postat 19 mars 2011 denna LPS menade jag![ATTACH]55053[/ATTACH], råkar det vara någon som vet namnet nu så skriv!mvh manneTycker det påminner om en Echinophyllia.HälsningarHellman Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 19 mars 2011 Dela Postat 19 mars 2011 Du kan ju kolla på Merulina om den kommer från mig. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 mars 2011 Dela Postat 19 mars 2011 Du kan ju kolla på Merulina om den kommer från mig.Den kommer från annat håll , tyvärr !Men ska kolla ändå.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 19 mars 2011 Författare Dela Postat 19 mars 2011 Ska göra vattenbyte imorgon, första med osmosvatten. Eftersom jag har en halv hink salt från Instant Ocean så får jag buffra Mg & Ca innan jag byter vatten. Instant Ocean saltet håller Mg 1160 och Ca 370 vid sal. 1.023 blandat i 21 gradigt osmosvatten. KH ligger på 9 i saltet så det är inget att göra åt även om det ligger lite högre än jag vill.Kör slut på hinken sen köper jag revsalt för osmosvatten. Några förslag på bra salt? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 mars 2011 Dela Postat 19 mars 2011 Ska göra vattenbyte imorgon, första med osmosvatten. Eftersom jag har en halv hink salt från Instant Ocean så får jag buffra Mg & Ca innan jag byter vatten. Instant Ocean saltet håller Mg 1160 och Ca 370 vid sal. 1.023 blandat i 21 gradigt osmosvatten. KH ligger på 9 i saltet så det är inget att göra åt även om det ligger lite högre än jag vill.Kör slut på hinken sen köper jag revsalt för osmosvatten. Några förslag på bra salt?Väljer du "samma"märke på saltet så heter revsaltet "reef crystal".Tropic marin ska ha ett bra salt med , "reef activ" om jag mina rätt.. Är själv inne på DD h2o hink som är nyköpt för tillfället.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 19 mars 2011 Författare Dela Postat 19 mars 2011 Väljer du "samma"märke på saltet så heter revsaltet "reef crystal".Tropic marin ska ha ett bra salt med , "reef activ" om jag mina rätt.. Är själv inne på DD h2o hink som är nyköpt för tillfället.Jo, jag känner till Reef Crystal. Jag är inte bunden till Instant Ocean så andra fabrikat är också intressanta. Har läst både bra och dåligt om Red Sea Coral Pro, mest om utfällningar i blandningskärlet.Var köper du DD-saltet Manne, hos Stig eller? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg