Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Fundera lite på att införskaffa en sjöborre Tripneustes gratilla , men fundera på hur revsäkra de är o om de har tendens o gnaga silicone?

Har de lätt för o transportera sig över sand?

Postat

Jag har inte hört om någon sjöborre som gnagt på silikon, däremot på BTN-bakgrund. :)

De brukar inte ha problem att ta sig över sanden, även om de nog helst håller sig på stenen.

Postat

Okej hade för mej jag läst om nått djur som tugga silikon, men det kan varit nått annat i djur i saltvärlden.

Blev lite inköp idag en sandsjöstjärna till och en fungia o euphyllia sort som jag inte hade innan :)

Postat
Jag har inte hört om någon sjöborre som gnagt på silikon, däremot på BTN-bakgrund. :)

QUOTE]

Och vart har du fått detta ifrån :)

MVH Lasse som har 14 sjöborrar och ett och annat hål i BTN bakgrunden (perfekt att sätta fraggar i)

Postat

hehe, precis sådär brukar en annan sitta i sin fåtölj och titta på sitt kar ;)

har du funderat mer på haj? dom andra fiskarna blir väl mat så det blir ju ganska begränsat. kanske bättre att satsa på ett maffigt rev istället?

Postat

Så här ser de ut idag blev 4 chromis viridis och 4 chromis cyanea igår.

post-2373-14468923273804_thumb.jpg

Lite mer liv i karet :)

har tyvärr skitalger i gruset sjöstjärnerna är lite slöa tycker jag, får se om det blir en sandvändande fisk snart.

post-2373-14468923273389_thumb.jpg

post-2373-14468923273596_thumb.jpg

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...