nike83 Postat 12 juni 2011 Postat 12 juni 2011 schysst "aquaspace" ! skämt åsido, det kommer blir riktigt kul att följa detta projekt ! Citera
Ricke Postat 12 juni 2011 Författare Postat 12 juni 2011 schysst "aquaspace" ! skämt åsido, det kommer blir riktigt kul att följa detta projekt ! Hehe tackar Håller på o fixar framsidan på karet nu så det blir klart, kommer även köpa en låda med 25kg LS direktimport i slutet av augusti så jag hoppas kunna hitta en bra bit med död sten tills dess så den kan börja acklimatisera sig.Tekniken får nog vänta tills hösten, men o andra sidan har jag kört low-tech innan så tålamod är jag bra på. Citera
Laggeman Postat 13 juni 2011 Postat 13 juni 2011 Hur är du hemma under midsommarhelgen Ricke? Var uppe på Öland förra helgen, men hade ingen tid o komma förbi, vill gärna titta in o snacka lite nästa gång vi kör upp om det är ok? Citera
Per/Haninge/ Postat 17 juni 2011 Postat 17 juni 2011 Hur farao lyckas man med en sådan aquascape utan att få det att rasa ?Fusksten ?Skitless på min burk men detta gav inspiration Citera
Laggeman Postat 17 juni 2011 Postat 17 juni 2011 Borr, död sten och lite tålamod samt ett VP-rör så funkar det fint. Citera
Ricke Postat 17 juni 2011 Författare Postat 17 juni 2011 Precis lagge o nu har jag mer sten som ska möbleras i sen när jag får lite mer tid. Borr o pvc rör har jag skaffat så bygga ska göras Ser ljuset i tunneln nu lite Citera
Ricke Postat 19 juni 2011 Författare Postat 19 juni 2011 Okej här kommer lite bilder så att ni ser att projektet inte står still iallafall. Har satt igång 3st fraggkar som innehåller levandesten med lite mackroalger på. Tyvärr så har man inte läkarlön så man får ta det lite pö om pö då vi håller på o renoverar huset lite smått fortfarande...Huvudkarets framsida nu med grundramen målad o ditsatt. Karet är inte så grönt i verkligheten65L fraggkar med nu LS och massa mackoalger.Under karet finns ytterliggare 2st fraggkar på 50L/100L med LS Längst bort står den tomma sumpen som ska få fack ditlimmade när jag får tid o köpa glas. Citera
Laggeman Postat 19 juni 2011 Postat 19 juni 2011 Låt det ta sin tid och fundera och tänk om lite hela tiden så att du får nya infallsvinklar.Man vinner inget på att stressa igenom ett så pass stort projekt, det kräver sin tid! Citera
Ricke Postat 20 juni 2011 Författare Postat 20 juni 2011 Låt det ta sin tid och fundera och tänk om lite hela tiden så att du får nya infallsvinklar.Man vinner inget på att stressa igenom ett så pass stort projekt, det kräver sin tid! Ne då jag ska ta det lungt jag har ingen brådska alla andra i min omgivning tjatar på varför det inte är någon firre i bara Stenen kommer får gå ett bra tag innan jag släpper ner liv osv i karet. Citera
miriam Postat 30 juni 2011 Postat 30 juni 2011 Dette er noe av det flotteste jeg har sett av akvarier,følger spent med på tråden din. Citera
Ricke Postat 30 juni 2011 Författare Postat 30 juni 2011 Vente du bare tills dette är fyllt och färdig byggt så Citera
miriam Postat 30 juni 2011 Postat 30 juni 2011 Vente du bare tills dette är fyllt och färdig byggt så Jeg vet det blir bra,det er kjempe fint att du tar deg god tid,men det er noe av morroa og bygge det opp. lykke til og jeg kommer til og følge med. Citera
Reefen Postat 4 juli 2011 Postat 4 juli 2011 Tjenare Ricke ! Detta hade jag helt missat att du på G med riktigt potent kar. Spännande !Kanske man ändrar sig o säljer inte av utan bygger annat istället. Detta måste åka förbi o kolla på lite längre fram Citera
Ricke Postat 5 juli 2011 Författare Postat 5 juli 2011 Tjenare Ricke ! Detta hade jag helt missat att du på G med riktigt potent kar. Spännande !Kanske man ändrar sig o säljer inte av utan bygger annat istället. Detta måste åka förbi o kolla på lite längre framDet tycker jag du ska göra Ska blanda till saltvatten nu i veckan så man kan börja bygga rev i karet Citera
Ricke Postat 7 juli 2011 Författare Postat 7 juli 2011 Jahapp då har ena fraggkaret fått ljus oxå Nu kan man köra lättare mjukisar o skivor i det. Citera
Ricke Postat 15 juli 2011 Författare Postat 15 juli 2011 En uppdatering så ni inte tror karet står still Första livet är nu i karet då jag köpt lite beg LS för att fylla upp med ny sten senare.Man kan inte tro det, men det är ca 45kg sten i karet nu så det finns lite o bygga med. Citera
Laggeman Postat 15 juli 2011 Postat 15 juli 2011 Hur kommer det sig att du inte har mer vatten i karet? Citera
Ricke Postat 15 juli 2011 Författare Postat 15 juli 2011 Hehe håller på o fyller, men då det ska i ytterliggare x antal kilo sten så visste jag inte hur mycket det skulle byggas upp på vattennnivån, det kommer fyllas på vatten efterhand som stenen kommer. Citera
miriam Postat 17 juli 2011 Postat 17 juli 2011 Morro og komme i gang, masse morro arbeid foranBanana man deg, lykke til. Citera
Ricke Postat 18 juli 2011 Författare Postat 18 juli 2011 Det går frammot, ska ha i grus senare i veckan tänkte jag. då jag kommer köra utan den riktiga belysningen under några månader så tror jag inkörningsfasen kommer klara att ha koll på brunalgerna då städpatrullen ska i oxå. Citera
Laggeman Postat 18 juli 2011 Postat 18 juli 2011 Du ska inte vänta med bottenmaterial tills du har i all sten du ska ha då? Citera
DSB Postat 18 juli 2011 Postat 18 juli 2011 (ändrat) Var försiktig med ljuset (när du får igång det) även om du haft akvariet igång ett tag. Ändrat 18 juli 2011 av DSB Citera
cheva Postat 18 juli 2011 Postat 18 juli 2011 det börjar arta sig men vad ska du ha för bak grund Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.