freddi36 Postat 6 januari 2012 Författare Postat 6 januari 2012 läste precis att en koralls zooxantheller kan dö pga att dom inte får "rätt" ljus. detta sker oftast efter en flytt eller omplacering. det konstiga är att jag har inte gjort något och ingen av dom närsittande skivorna har reagerat. Citera
Lasse Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 Detta har hänt för mig när någon skiva inte fått ljus överhuvudtaget under en längre tidMVH Lasse Citera
freddi36 Postat 7 januari 2012 Författare Postat 7 januari 2012 det konstiga är isåfall att den har alltid stått i bra ljus och gör det också nu. får se vad som händer med den.. Citera
freddi36 Postat 13 januari 2012 Författare Postat 13 januari 2012 ska se om Korallcenter har någon Emblemaria Pandionis kvar imorgon. hoppas det!tror karet klarar den lilla extra belastning från en liten fisk till. i nuläget har jag två ocellaris och en okinawae gobie. okinawaen producerar inte mycket skit då den inte äter mer än 2-3 artemior per dag. jag har även mycket sten i detta llla karet + sten i sumpen så jag tror det går bra.clownerna simmar mest uppe i vattnet och i sina värdekoraller och okinawaen sitter bara och tittar ut från sina utsiktsplatser så jag tror det går bra med en fisk till som lever i hålor. jag menar att dom nuvarande störst ju knappast av en ny som lever där dom inte gör det. Citera
freddi36 Postat 14 januari 2012 Författare Postat 14 januari 2012 ska inte Korallcenter ha öppet idag?! åkte dit men det var ingen där och det var låst. provade att ringa till Matte som har butiken men han svarade inte...konstigt.. Citera
Laggeman Postat 14 januari 2012 Postat 14 januari 2012 Måndag till Fredag 11-18Lördag 11-14Borde ha det. Citera
freddi36 Postat 14 januari 2012 Författare Postat 14 januari 2012 jo, det är det som är det konstiga. "Lördag 11-14". ännu konstigare är att det var till hans mobil jag ringde.ska testa att ringa igen om en stund och se om han kan reservera en emblemaria till måndagkväll om han har någon kvar. han kan ju blivit sjuk? Citera
Piggelin Postat 14 januari 2012 Postat 14 januari 2012 Jag var med där idag., störigt att köra dit och sen stängt. Provade ringa ja med men inget svar.Var lika dant julafton då han skulle ha 20% då var där stängt då med.Om han nu ändå är flitig här på forumet så kan han ju meddela om något ändras. Man blir ju inte direkt sugen att köra dit fler gånger nu utan letar andra ställen..... Citera
freddi36 Postat 14 januari 2012 Författare Postat 14 januari 2012 förstår vad du menar.är det inte öppet på måndag ber jag någon annan affär ta hem fisken till mig. åker inte dit bara för att se att det är stängt. Citera
freddi36 Postat 16 januari 2012 Författare Postat 16 januari 2012 så fick jag äntligen en enblemaria pandionis! kan tycka att priset var för högt dock. med en hel del.. det är en ovanlig fisk som jag har velat ha länge så jag slog till endå. ska se om jag får någon bild på den i karet. tror inte det dock tog några bilder när den var i påsen och ska ta några till nu. håller på att koppa in stackarn. Citera
freddi36 Postat 16 januari 2012 Författare Postat 16 januari 2012 två dååliga bilder på emblemarian i påsen. jag släppte precis i den och nu sitter den och tittar. putsarräkan är på den hela tiden med sina tentakler men den verkar inte bry sig.får hoppas att den väljer en bohåla så man kan se den. inte på baksidan av "revet" altså. Citera
freddi36 Postat 16 januari 2012 Författare Postat 16 januari 2012 nu blir det många komentarer från mig om denna fisken i dag men den är så jädra cool!!kryper fram på sina bröstfenor när den bara ska förflytta sig på sanden eller kort på stenen. den står alltid med bakkroppen vriden upp mot huvuden och upprätt på fenorna. ser ut som en liten orm eller något! tror också den hittat en duglig bohåla bakom en gul zooanthuskoloni. hoppas den stannar där för jag ser den riktigt bra den har också ätit ikväll när jag matade dom andra så det är ett bra tecken Citera
Piggelin Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Köpte du den på korallcenter? Fick du någon förklaring till att det var stängt? Citera
freddi36 Postat 17 januari 2012 Författare Postat 17 januari 2012 ja, jag köpte den på KC. jag frågade inte rakt ut men han sa att han hade problem med bilen så det kan ha varit därför.den mår bra även idag iallafall äter när man matar och ser ut till att trivas! Citera
freddi36 Postat 21 januari 2012 Författare Postat 21 januari 2012 några bilder på den nya bilderna blir inte bättre.. Citera
freddi36 Postat 23 januari 2012 Författare Postat 23 januari 2012 en rolig sak jag såg igår var att min "superman" skiva har mer eller mindre delat sig. nu sitter det en grå klump bredvid den stora skivan. det bör inte ta lång tid innan jag får en ny skiva där konstigt nog gillar inte emblemarian cykops. den tar inte pellets heller, bara artemia och mysis. Citera
freddi36 Postat 23 januari 2012 Författare Postat 23 januari 2012 hade tänkt göra det imorgon efter vattenbytet och rengöring av rutorna. inte lönt att fota nu, kommer inte bli bra Citera
freddi36 Postat 23 januari 2012 Författare Postat 23 januari 2012 hittade några bilder i kameran som jag glömmt att jag tagit. tror dom är ifrån förra veckan. <BR>mina egna favuriter är dom två på rhodactisen. en i "normalt" ljus och en i actinic Citera
freddi36 Postat 24 januari 2012 Författare Postat 24 januari 2012 kvällens nöjen blev ett vattenbyte på 15 liter och en nogrann skrapning på rutorna. imorgon blir det rutornas utsida som ska "tvättas" och sen en helbild Citera
Laggeman Postat 24 januari 2012 Postat 24 januari 2012 Ser riktigt bra ut Fredrik! Jag tycker du ska vara stolt över ditt kar och dina koraller. Citera
freddi36 Postat 24 januari 2012 Författare Postat 24 januari 2012 tack! jag får nog säga att jag är nöjd själv för att vara mitt första salt Citera
freddi36 Postat 25 januari 2012 Författare Postat 25 januari 2012 caulastrean ska limmas upp snart. Citera
mikoto Postat 25 januari 2012 Postat 25 januari 2012 Fina bilder och jättefint kar! Ganska avundsjuk på hur bra du lyckats, får arbeta lite så jag kommer ikapp ;-) Jag är väldigt förtjust i hur dina skivor ibak sträcker sig som små paraboler efter ljuset. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.