Gå till innehåll

mitt första salt, ett clownhotell


freddi36

Rekommenderade inlägg

  • Svar 858
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

post-5907-14468927567922_thumb.jpg

Ojojoj vilket uppsving hobbyn precis fick! Var inom ZG idag och tog en titt. Denna lilla krabaten fick följa med hem, en maximini anemon :)

Tror den senare får gå i nanot men tillsvidare får den bo i hotellet.

Hämtade även transformatorn till diy osmolatorn idag, tack!

Ska koppla ihop allt senare, på lovet tror jag så jag kan se så det fungerar som det ska :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anemonen verkar ha fäst sig ganska bra på stenen jag satte den på. Den har inte vandrat iväg iallafall. Matade den lite idag och naturligtvis ska räkan fram och försöka ta maten, tror räkan mött en värdig motståndare i den kampen. Var gång räkan är där och försöker sno mat blir den ju lite bränd på klon och hoppar iväg med ett ryck! Tror den fattat nu att det är bäst att låta anemonen va ifred =p

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Denna lilla anemon kommer med nya överraskningar hela tiden! =P

Den har visat sin mun nu och den är mörkt rosa, den är också fullt utslagen ibland och då kan man se att basen på den är silverblå :)

Den har även flyttat sig ca 5cm och sitter nu på det mest irriterande stället, mitt i skarven mellan bottenglaset och sidan.... Precis samma ställe som i affären och det var inte speciellt lätt att få loss den därifrån. Eftersom jag har rundade hörnor ser man den inte heller speciellt bra... Antingen försöker jag ta loss den när det är dax för den att flytta, eller så köper jag helt enkelt en till, till nanot. Problem solved! =P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, då gick skummaren i sönder =/ Pumpen startar inte och jag har gjort rent den NOGA, det susar bara i den typ. Från att ha fungerat som den ska på kvällen till att va död på morgonen. Tror inte jag skaffar en ny för den skummade inte så värst bra, lite större vattenbyte kanske istället. Om inte någon har förslag på om den går att fixa såklart :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...