Gå till innehåll

Saltvattensguiden har uppgraderas till 4.1.4


wrang

Rekommenderade inlägg

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Betyder inte grön pil att det är ett ämne man har skrivit inlägg i? Fetstil indikerar att det är något nytt eller oläst (eller "öppet kuvert")?

Du har rätt, jag snurrade ihop begreppen. :)

Angående att läsa forumet i mobilen/på iPad-liknande plattformar så är inte forumet utvecklat för detta, utan för att köras i webläsare på datorn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Nya inlägg" länken hittade jag tidigt, men jag är inte riktigt nöjd med den. Det finns ingen information om vilka inlägg som är nytillkomna sedan senast jag var på besök. För närvarande listas nya inlägg "sex dagar tillbaka". Jag har varit här ett par gånger sedan dess. Det hjälper inte att den plockar bort trådar jag har tittat på, de flesta är inte intresserade av att läsa alla trådar, utan plockar trådar vars rubrik lockar dem, eller de känner igen. Skiljelinjen vi hade tidigare med tidpunkten för senaste besöket som utgångspunkt, var kanon.

B!

Håller med MrB. Jag önskar gärna att länken för "XXX nya inlägg" fanns med samma funktion som tidigare. Nu har man lite sämre överblick vilka inlägg som verkligen är nya i och med att skiljelinjen inte finns kvar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med MrB. Jag önskar gärna att länken för "XXX nya inlägg" fanns med samma funktion som tidigare. Nu har man lite sämre överblick vilka inlägg som verkligen är nya i och med att skiljelinjen inte finns kvar.

Jag önskar också den länken åter, så jag ska se om inte Wrang kan få in den igen, den har ju funnits innan det blev något länkfel i forumet häromdagen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med MrB. Jag önskar gärna att länken för "XXX nya inlägg" fanns med samma funktion som tidigare. Nu har man lite sämre överblick vilka inlägg som verkligen är nya i och med att skiljelinjen inte finns kvar.

Håller helt med..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men borde det inte bli samma problem med safari om man nu surfade på en Mac istället för en iPad ?

jag kör med Mac Safari/FF/Opera utan problem. Kruxet är nog mer att en Ipad bara har9.7" 1024x768och så sätt krymper allt ihop.

Dagens template/design är orginal och inget jag ändrat på själv allt för att det inte ska vara för mycket hemma plock...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu funkar funktionen

XXX ny inlägg sedan förra besöket

och syns till vänster/under texten Välkommen XXXX

Länken var väll kanske inte det som var det viktiga, utan det som saknas är ett enkelt sätt att se vilka nya inlägg som tillkommit sedan det senaste besöket. Som det är nu sitter jag och gissar på när jag var här senast, och öppnar en flock trådar extra, bara för att vara på säkra sidan. Genererar trafik helt i onödan.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1. man ser inte längre "köp och sälj" i forumet, dvs att annonserna kommer upp när man kollar på "nya inlägg".

2. jag vill kunna se i vilka trådar som det har hänt något sedan jag kollade sist. dvs "nya inläggs"- funktionen. där såg man tidigare med en "avdelning" vilka trådar som var uppdaterade sedan man sist klickade i forumet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ny text till länken för nya inlägg, men fortfarande inget sätt att se på själva inläggen var gränsen går för inlägg gjorda sedan senaste besöket. Man slipper i alla fall minnas när man var här senast, det står i texten, men det var otroligt bekvämt med markören vi hade i det gamla forumet.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1

Nu har länksidorna kommit igång igen, men jag kan inte hitta var själva länkarna finns. Klickar man exempelvis på en intressant butik får man endast upp en "vanlig" forumstråd utan länken till butiken.

2

Försöker man lägga in en länk finns ingen rad att lägga in länkadressen på.

3

Håller med Mr B angående den försvunna markören för inlägg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Angående 1'an så är det inte alla butiker som har en webshop eller hemsida. Nu vet jag inte vilken du kollat på, men jag gick in på ett par stycken och på de som jag vet har en webshop eller hemsida fanns det länk till dessa.

2: Då det görs som ett vanligt inlägg så går det utmärkt att skriva butikens namn i inlägget, klicka på länk-knappen och klistra in länkadressen så får du en klickbar länk. (Jag gjorde det precis med inlägget om Djurmagazinet.)

3: Så gör även jag, men jag vet inte om denna markören finns i den nya forumsversionen.

1

Nu har länksidorna kommit igång igen, men jag kan inte hitta var själva länkarna finns. Klickar man exempelvis på en intressant butik får man endast upp en "vanlig" forumstråd utan länken till butiken.

2

Försöker man lägga in en länk finns ingen rad att lägga in länkadressen på.

3

Håller med Mr B angående den försvunna markören för inlägg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tar ett exempel på en länk som jag själv lagt in tidigare. Den finns under "Länkar-Fakta om det levande" och posten "Kall marin fauna". Den bifogade skärmdumpen visar hur det ser ut på min dator. Testat både Opera och Explorer. Ingen länk vad jag kan se, bara ren text. Tidigare låg länken som en egen post. Misstänker att den databasposten inte anropas längre?

post-2834-14468922285421_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tar ett exempel på en länk som jag själv lagt in tidigare. Den finns under "Länkar-Fakta om det levande" och posten "Kall marin fauna". Den bifogade skärmdumpen visar hur det ser ut på min dator. Testat både Opera och Explorer. Ingen länk vad jag kan se, bara ren text. Tidigare låg länken som en egen post. Misstänker att den databasposten inte anropas längre?

Ah, du menar att det förr fanns en egen ruta där man skrev in länken till butiken och sen kom det upp som en egen länk, men att det i den nya versionen inte "följde med"? Ja, det har jag tyvärr inget svar på. :)

Jag fattar ute vad ni är ute efter med markör.......

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

Förut så fanns det en skiljelinje mellan de inlägg som var nya från det förra besöket vilket gjorde att du fick en snabb överblick på vilka trådar som hade uppdaterats sen ditt senaste besök. Det stod en text mellan två inlägg med något i stil med: "Inläggen nedan har inte uppdaterats sen ditt senaste besök" eller så.

Hmm... Jag hittar ändå inte var man hittar just akvariestorleken! Där ska väl finnas lite olika saker man kan fylla i som vad man har för ljus, om man använder ozon osv.

Hm, jag kan hitta var man redigerar sin grundinformation, dvs namn, ålder, ort och så, men just akvariestorleken är lite av ett mysterie faktiskt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, du menar att det förr fanns en egen ruta där man skrev in länken till butiken och sen kom det upp som en egen länk, men att det i den nya versionen inte "följde med"? Ja, det har jag tyvärr inget svar på. :)

Precis!

Tyvärr är det rätt många länkar till butiker, tips och annat matnyttigt som har försvunnit i och med migreringen till den nya versionen. Hoppas det går att få tillbaka igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samma som mig då Lagge... Jag vet att det var lite omständigt att hitta tidigare, men jag tror inte det finns nåt redigeringsverktyg för det längre, vilket gör att infon som är där kommer bli utdaterad snart

Jag vet att fälten går att hitta i kontrollpanelen för moderatorer, men det borde ju gå att få fram för alla också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...