Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Det verkar gå sådär, euphyllian mår kanon, dock har den där håriga typ gröna verkar ha lämnat in, vet inte om det berodde på att jag kan ha fått lim på den när jag satte dit den, var ju ganska liten så risken finns. Dom andra två verkar må bra som det ser ut, har dock ett problem jag får inte tag i kh balling, slut på triton! Vet inte om jag kommer i helgen, beror på om jag får däcken eller inte, inte fått dom än.

Klarade sig korallerna som du fick av mig? skulle du komma i helgen igen?
  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Ska fragga en bit på den gröna och sätta åä fraggsten så den får växa till sig lite så får du den sen.. Jag hoppas på att jag får minna ledar snart.. Kunde vara kul om den var igång nästa gång du kommer förbi så får du se hur det blev..

Postat

Schysst! ska ta med lite fraggar när jag kommer. Visst kan man använda natriumbikarbonat från affären och buffra upp kh med, leffe på triton sa det, men inte hittat i affären. Ja, vore skoj att se när du får igång den rampen, kommer bli skitbra, beställt ledsen?

Postat

Dagsfärska mätningar: verkar gå åt rätt håll med fosfaten: Po4 0,015 Ca:380 Kh:8 Mg:1200, drog upp doseringen på ca och mg på doseringspumpen.

mika: jag rekommenderar zeovit/zeolith starkt, jag kör zeolith vilket innebär att man inte behöver köpa massa olika flaskor, det enda är att man måste ha koll på att man inte trycker ner fosfaten för mycket, ett bra fosfattest är ett måste för detta anser jag.

Postat
Schysst! ska ta med lite fraggar när jag kommer. Visst kan man använda natriumbikarbonat från affären och buffra upp kh med, leffe på triton sa det, men inte hittat i affären. Ja, vore skoj att se när du får igång den rampen, kommer bli skitbra, beställt ledsen?

bakpulver

• 2 veckor senare...
Postat

Mätte lite värden idag igen: Po4 0,015 kh 11,5 mg 1200 ca 350 så ökat på ganska mycket på ca och mg och sänkt lite på kh! Konstiga är att jag kör samma dosering som i förra karet men ändå vill kh stiga!

Postat

Kul att du börjar få igång burken Rickard :)

Kan du inte ta lite bilder ;)

Skulle vilja se lite korall + hel bilder, dels för att jag ju har en del koraller från dig och vore kul o se hur dom ska va/bli !

Mvh Mika

Postat

Tack för kommentarerna :) händer lite iallafall, svårt att se hur mkt saker växer när man ser det varje dag, men lite coolt är att en korall jag bröt loss ifrån stenen klarade sig att va över vatten i över tio timmar och nu växer den! Dock inte blivit så mkt av den än men snart :)

Postat

Vet inte om ni andra tänkt på det, men många av fiskarna går och lägger sig ungefär 5-10 min innan släckning, ganska häftigt att dom vet om det, trodde inte först på det men nu har det hänt 7dar i streck!

• Skapa Ny...