Gå till innehåll

Rickards Sps/Lps


rickard598

Rekommenderade inlägg

Det verkar gå sådär, euphyllian mår kanon, dock har den där håriga typ gröna verkar ha lämnat in, vet inte om det berodde på att jag kan ha fått lim på den när jag satte dit den, var ju ganska liten så risken finns. Dom andra två verkar må bra som det ser ut, har dock ett problem jag får inte tag i kh balling, slut på triton! Vet inte om jag kommer i helgen, beror på om jag får däcken eller inte, inte fått dom än.

Klarade sig korallerna som du fick av mig? skulle du komma i helgen igen?
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Schysst! ska ta med lite fraggar när jag kommer. Visst kan man använda natriumbikarbonat från affären och buffra upp kh med, leffe på triton sa det, men inte hittat i affären. Ja, vore skoj att se när du får igång den rampen, kommer bli skitbra, beställt ledsen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dagsfärska mätningar: verkar gå åt rätt håll med fosfaten: Po4 0,015 Ca:380 Kh:8 Mg:1200, drog upp doseringen på ca och mg på doseringspumpen.

mika: jag rekommenderar zeovit/zeolith starkt, jag kör zeolith vilket innebär att man inte behöver köpa massa olika flaskor, det enda är att man måste ha koll på att man inte trycker ner fosfaten för mycket, ett bra fosfattest är ett måste för detta anser jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Schysst! ska ta med lite fraggar när jag kommer. Visst kan man använda natriumbikarbonat från affären och buffra upp kh med, leffe på triton sa det, men inte hittat i affären. Ja, vore skoj att se när du får igång den rampen, kommer bli skitbra, beställt ledsen?

bakpulver

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tack för kommentarerna :) händer lite iallafall, svårt att se hur mkt saker växer när man ser det varje dag, men lite coolt är att en korall jag bröt loss ifrån stenen klarade sig att va över vatten i över tio timmar och nu växer den! Dock inte blivit så mkt av den än men snart :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...