Gå till innehåll

540l optiwhite projekt


loopmannen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Du tror inte att den är lite stor för nanot? Den är ju riktigt läcker elakingen visst kan den få bo här ( behöver lite liv) hoppas bara att den klarar sig så jag inte tar livet av din fisk :) Tjoa till om du får tag på monstret...

Jag är så trött på fisk jävlarna som jagar ihjäl dom andra fiskarna. den här kan passa i ditt nano så länge Pictichromis diadema den kan väll inte var svår att fånga där.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis skulle jag ha lyssnat på Göran men inte tusan gjorde jag det. Klart att dvärgkjejsaren kommer att bli lugnare i min burk. Men satan vilken ordea han ställer till. Tvärtom mot i Görans burk så jagar han mina större fiskar. Mina gula kirurger får kriga hela tiden och den störstas fenor får ta mycket stryk.

FISKFÄLLA!!!!!! Japp det får bli nästa grej. Någon som vill ha den om jag lyckas?

Hur som lägger ut en taskig liten film under tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack alla! Inte så vidare hög kvalite på videon (filmad med mobilen) men kul ändå.

Göran scapingen ska rackarns inte ändras, han har varit i fällan ett antal ggr men jag har inte lyckats få honom än men trägen vinner. Skulle ha en riktig där man fäller för dörren då skulle han ha varit fast omgående.

Jakten fortsätter och kjejsaren fortsätter att bete sig som det monster han är i akvariet...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

En liten resa och så har jag införskaffat två helt underbara gobys de i affären kallade den för Scooter men jag hittar den inte i Reeflex, hjälp önskas.

post-5391-14468925034037_thumb.jpg

Det blev också en Puelaris som jag inte har sett röken av sedan jag kom hem men jag hoppas att han snart vågar sig fram och börjar bearbeta sanden. Plus lite annat smått o gott till mitt nano. Min dvärgkjejsare som jag fick av en kompis har börjat lugna sig ordentligt även om han i stort sett vill styra i akvariet. Men han är vacker.

post-5391-14468925034711_thumb.jpg

Mina värden börjar rätta till sig mitt Kh stiger långsamt mot acceptabla nivåer igen och det verkar som om alla korallerna mår bra, det finns tillväxtzooner på i stort sätt alla och färgerna tycker jag ser bra ut.

Har fortfarande behov av mera ls, gjorde om scapen i dag och skulle nu behöva ca 10kg någon i närheten som vill göra sig av med några kg?

Mjukisarna stannar ett tag till men de sitter nog relativt löst med tanke på hur jag vill få till burken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En liten resa och så har jag införskaffat två helt underbara gobys de i affären kallade den för Scooter men jag hittar den inte i Reeflex, hjälp önskas.

[ATTACH=CONFIG]74425[/ATTACH]

Det blev också en Puelaris som jag inte har sett röken av sedan jag kom hem men jag hoppas att han snart vågar sig fram och börjar bearbeta sanden. Plus lite annat smått o gott till mitt nano. Min dvärgkjejsare som jag fick av en kompis har börjat lugna sig ordentligt även om han i stort sett vill styra i akvariet. Men han är vacker.

[ATTACH=CONFIG]74427[/ATTACH]

Mina värden börjar rätta till sig mitt Kh stiger långsamt mot acceptabla nivåer igen och det verkar som om alla korallerna mår bra, det finns tillväxtzooner på i stort sätt alla och färgerna tycker jag ser bra ut.

Har fortfarande behov av mera ls, gjorde om scapen i dag och skulle nu behöva ca 10kg någon i närheten som vill göra sig av med några kg?

Mjukisarna stannar ett tag till men de sitter nog relativt löst med tanke på hur jag vill få till burken.

Här är den:

http://se.reeflex.net/tiere/241_Synchiropus_stellatus.htm

Röd scooter blenny kallas den nog. Jätteroligt fisk, men lite kinkig med maten. Det tog två veckor innan jag såg att den började äta frysmat för mig. Men du har mycket större akvarium än mig så den hittar säkert mat ändå hos dig ändå.

/D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack!

De är superläckra och väligt aktiva, jag har matat med hummerägg och artemia men inte sett att de äter men känner mig inte så orolig det borde finnas en hel del för dem att stoppa i sig. // Benny

Här är den:

http://se.reeflex.net/tiere/241_Synchiropus_stellatus.htm

Röd scooter blenny kallas den nog. Jätteroligt fisk, men lite kinkig med maten. Det tog två veckor innan jag såg att den började äta frysmat för mig. Men du har mycket större akvarium än mig så den hittar säkert mat ändå hos dig ändå.

/D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte ett "yngel" och en vuxen,

Båda tog artemia och vanligt kulfoder direkt, antar att jag haft tur, om vi bortser från hur mega otroligt aktiva mina blir på natten så en har redan gått hädan när den hoppade ur karet

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är full fart på de små liven men de håller sig på botten i sanden mest hela tiden.

Köpte ett "yngel" och en vuxen,

Båda tog artemia och vanligt kulfoder direkt, antar att jag haft tur, om vi bortser från hur mega otroligt aktiva mina blir på natten så en har redan gått hädan när den hoppade ur karet

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är full fart på de små liven men de håller sig på botten i sanden mest hela tiden.

Jo så va/är mina med på dagtid men när det blir mörkt så börjar dom följa strömmen av någon anledning svävar runt och leker i hela karet, tills en hoppa ut, den andre håller fortfarande på så jag bara väntar på att samma

Ska hända med den haha

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lustigt, min gräver ner sig i sanden så att bara ögonen sticker upp på nätterna. Alltså inte särskilt aktiv...på dagen hoppar den däremot omkring på sanden hela tiden. En rolig fisk helt enkelt, verkar ju kunna bete sig lite olika beroende på var den bor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra köp av Puellarisen som är riktigt bra för att hålla sanden vit. Min har jag haft i snart två år, har växt bra och äter numera "allt". Märkligast är när den sticker upp till ytan och ryker iväg en bit nori från hållaren, ingår nog inte helt i dess naturliga beteende. När det vankas mysis är den också minst sagt på alerten..

(F ö har jag nu haft min Leucosternon i drygt två veckor, Benny. Mycket trevlig fisk som ständigt är aktiv och simmar runt i akvariet. Lite prickar periodvis som dock inte verkar öka i omfattning.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft en Puellaris innan i mitt gamla akvarium men den dog förmodligen av ngn parasit magrade kraftigt och tynade bort trots stödmat i sanden. De är otroligt häftiga att titta på riktiga arbetsmyror som inte stökar till det allt för mycket med flygande sand. Min har inte varit på hugget vid matning men den förra var alltid på g när det vankades artemia, mysis mm.

Vad kul att det fungerar bra med din Leucosternon det är en riktig pärla i akvariet. De hade några inne på Korallfisken när vi var där i helgen men jag tyckte att de såg bleka och klena ut. Jag väntar in det "perfekta" exemplaret innan jag slår till igen.

Jag försöker få till scapen på nytt i akvariet men det är ganska svårt att få till det så man blir nöjd. Håller på att byta ut en del koraller mot sps koraller så nu känns hela burken mest som ett fraggakvarium. Tålamod är kanske inte min starkaste sida, jag vill att det ska hända nu. Men det är bara att snällt ge det tid och det är förmodligen väldans nyttigt för mig. // Benny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

:nya bilder: Det har äntligen flyttat in en ny Leucosternon i akvariet, ett fint exemplar på ca 10cm fet och fin som har gått i ett annat akvarium i ca 2 månader. Så nu håler jag alla tummar o tår som jag har för att det ska funka. Det har varit lungt i akvariet sedan den kom i så jag hoppas att det fortsätter så. Både min dvärgkejsare och mina gula kirurger har låtit den vara. Dock har putsarfisken visat stort intresse :)

En fin liten caulastrea samt en rosa hysterix fick följa med hem. Stort tack till Anton.

post-5391-14468925254556_thumb.jpg

Ska försöka ta lite snygga bilder när tid finns, han har trots allt bara varit i akvariet i ngn halvtimme...

post-5391-14468925254231_thumb.jpg

post-5391-14468925254401_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...