Ouscazz Postat 23 september 2011 Dela Postat 23 september 2011 Nytt projekt, nedgradering från 350L till ett litet RSM130.. går det utan att få tuppjuck? Ja, jag hoppas det.. inriktningen blir i huvudsak SPS och LPS med Zoanthus och lite olika skivanemoner. Jag kommer att starta upp karet i morgon 24 september och sätta över det första levande på söndag.Teknik:Red Sea Max 130 med svart möbelTunze 6055 Nano Streamer x 2Tunze 7096 USB ControllerTunze 9002 Nano skummareTunze 3155 OsmolatorMediabasket med tre fackOriginal RSM returpumparMaxspect G2 160W Semi LED-belysningGrotech TEC III NG doserpumpGrotech EP II doserpumpFisk:Synchiropus Splendidus - MandarinSynchiropus Ocellatus - Scooter BlennyZebrasoma Veliferum - SegelfenskirurgCentropyge Bispinosa - Dvärgkejsare Coral BeautyValenciena Puellaris - Orange Spotted GobyAmphiprion Ocellaris - Orange ClownfiskLägre djur:Lysmata Wurdemanni - PepparminträkaTurbo - olika arterClibanarius Tricolor - Blåbenad eremitkräftaNasarius - Sandvändande snäckaTridanca Maxima - Blå jättemusslaKoraller SPS:Seriatopora CaliendrumSeriatopora HystrixAcropora Staghorn grönAcropora Staghorn brun med blå toppAcropora TricolorMontipora AequituberculataKoraller LPS:Caulastrea CurvataTrachaphyllia GeoffroyEuphyllia ParadivisaBlastomussa WellsiSkivanemoner:Rhodactis sp. två olika morpher.Rhodactis RhodostomaDiscosoma sp. fyra olika morpherRicordea Florida, tre olika morpherKolonianemoner:Zoanthus - knappanemoner, sex olika morpher.Ca: 12-15 kg levande sten.Finkorning vit korallsand.Ja, det var väl det hela.. bilder kommer till en plattskärm nära dig. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 23 september 2011 Dela Postat 23 september 2011 Låter intressant, men ska du verkligen ha en Zebrasoma Veliferum där i? Den kommer ju knappt kunna vända sig när korallerna och den växt till sig. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 23 september 2011 Dela Postat 23 september 2011 Trevligt! Ska bli roligt att se scapen med alla koraller från förra karet. Jag gissar på att du kommer få nya idéer och de kommer i sin tur sluta med ett kar till eller fler mindre. Hehe! Men ska inte ge dig men några "dumma" tankar nu. Du får lycka till med ditt nya kar och hoppas att de fungerar lika bra som hörnkaret gör/gjorde. /André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 23 september 2011 Författare Dela Postat 23 september 2011 En av grejerna jag tänkte på när jag skrev mitt inledande inlägg i den här tråden var... -undrar när första pekpinnen om kirurgen kommer, behövde inte undra särskilt länge... Grejt och tack Andy, vi får väl se vart det barkar.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lynxen Postat 23 september 2011 Dela Postat 23 september 2011 Vet var den kan bo om det inte funkar........ Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 23 september 2011 Författare Dela Postat 23 september 2011 Bra att veta Danny. Den får gå här ett tag till, är inte så stor ännu. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 24 september 2011 Författare Dela Postat 24 september 2011 Karet är fyllt med färskvatten för att kolla så att allt funkar som det ska och att det står bra på trägolvet.Jag kan inte bestämma mig för om jag ska limma in en BTN-slimline eller inte innan jag drar igång karet.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonas Am Postat 24 september 2011 Dela Postat 24 september 2011 Du kan väl bara klämma dit den, och ifall du ångrar dig är den ju "bara" att plocka ur.Ångrar mig som ... att jag har en limmad btn. I dagsläget vill Ja ha en blå bakgrund. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 24 september 2011 Dela Postat 24 september 2011 Du kan väl bara klämma dit den, och ifall du ångrar dig är den ju "bara" att plocka ur.Ångrar mig som ... att jag har en limmad btn. I dagsläget vill Ja ha en blå bakgrund.Tyckte också att de var snyggare med blå bakgrund men efter ett tag är de inte så häftigt att skrapa bakrutan för att behålla den blå färgen. Ångrar mig än idag att jag inte satt dit en slimline. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 24 september 2011 Författare Dela Postat 24 september 2011 Om jag sätter i en slimline kommer jag inte att ångra mig, då har jag något att limma koraller på och det är det jag funderar över om jag ska göra.Den här bakrutan är svart och det är ju rätt snyggt, hade den varit blå hade jag inte tvekat en enda sekund.. Hur mycket bygger en slimline på djupet? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 24 september 2011 Dela Postat 24 september 2011 Den är i huvudsak ungefär centimetern tjock. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 24 september 2011 Författare Dela Postat 24 september 2011 Perfekt, tack Stig.. då tar den inte mycket värdefullt utrymme i anspråk i det lilla karet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 25 september 2011 Dela Postat 25 september 2011 Du behöver två bitar , klart snyggast med slimline . Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 25 september 2011 Dela Postat 25 september 2011 Slimeline är klart - sedan kan du göra så här också (inlägg 24 och 26)MVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 25 september 2011 Författare Dela Postat 25 september 2011 Tack för tipset Lasse, har läst din tråd tidigare men mindes inte att du hade satt en modul vid avrinningen. Riktigt fiffigt och snyggt!Dina bilder avgjorde saken, jag ska ner till Zoogiganten i morgon och köpa slimline, hoppas de har en modul hemma också. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 26 september 2011 Författare Dela Postat 26 september 2011 Slimline monterad, det där kommer jag inte att ångra. Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 26 september 2011 Dela Postat 26 september 2011 Ser kanon ut. Hur blev det vid avrinningen?/André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 26 september 2011 Författare Dela Postat 26 september 2011 De hade ju så klart inga moduler hemma så jag kunde inte fixa avrinningen lika snyggt som Lasse har gjort. Men, jag fick en liten snilleblixt så jag kunde dölja ytavrinningen. Hoppas det funkar med flödet. Avrinningen är nästintill helt osynlig framifrån och snett från sidan. Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 26 september 2011 Dela Postat 26 september 2011 De blev ju hur bra som helst. Såg bara svagt på bilden framifrån att där fanns något. De blev riktigt diskret och bygger framför allt inte inte så mycket. Mer yta till sten, fisk och koraller helt enkelt. /André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 26 september 2011 Författare Dela Postat 26 september 2011 Jag had just fyllt karet igen för att köra ut alla skit efter storstädning av hela karet och montering av BTN.Tappar ur allt igen för att fylla upp med R/O-vatten om en stund. Bestämde mig idag för att byta salt helt och hållet så jag köpte en hink med Red Sea Coral Pro för att testa hur det fungerar med korallerna. Jag vet inte riktigt varför, men mina LPS'er har varit sura ändå sedan jag bytte till Instant Ocean Reef Crystals. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 26 september 2011 Författare Dela Postat 26 september 2011 Sådär, då var karet igång.. Saltat och klart, en sista justering imorgon innan de första stenarna kommer i. Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 27 september 2011 Författare Dela Postat 27 september 2011 Provat att stoppa i lite levande ikväll.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 27 september 2011 Dela Postat 27 september 2011 Bra bilder som vanligt Mats! Tror inte de kommer hända något speciellt mer att de kommer fungera bra redan nu. /André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 27 september 2011 Dela Postat 27 september 2011 älskar din blasto Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 27 september 2011 Författare Dela Postat 27 september 2011 Tror säkert det ska gå bra Andy.. Ja den är fin Fredrik, men jag kan berätta att den inte älskar mig just nu.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg