bjomat Postat 14 februari 2015 Postat 14 februari 2015 Ryktet säger att det har handlats både mussla och sps:er...men vart är bilderna? Citera
nike83 Postat 17 februari 2015 Författare Postat 17 februari 2015 jo, det blev en mussla och lite koraller. här är musslan : https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=125050&d=1424094827Strikt, jo det är alltid lite "risky" att flytta, men tror jag hade förberett mig ganska så bra. tyvärr så tappade jag några sps:er... Citera
bjomat Postat 15 mars 2015 Postat 15 mars 2015 Tack Fredrik för en trevlig träff idag - fint akvarium med roliga invånare och god dryck med tilltugg. Synd jag hade brått iväg för jag hade gärna stannat några timmar till Tog ju några snabba bider på fri hand och här kommer ett urval:Favorit i ditt kar är dina pistillator och musslan är ju riktigt grann!Jag tror om du ökar på cirkulationen och kör mer rätt riktat ljus så kommer det bli än bättre! Citera
Tomtom Postat 15 mars 2015 Postat 15 mars 2015 Musslan är grym Mycket annat fint också.Lite mer blåst tror jag med.Mvh Tommy Citera
nike83 Postat 15 mars 2015 Författare Postat 15 mars 2015 tack ska ni ha själva!en till pump sitter redan i karet! Citera
Colan Postat 15 mars 2015 Postat 15 mars 2015 Håller med (gyre 130 på 40,50%) kul med en sådan fin variation av spser, och nu syns även goldie 😊 tack för goda snittar. Och kul att träffa er andra. Citera
epoxy Postat 16 mars 2015 Postat 16 mars 2015 Tack för igår! Toppen att få se baljan IRL, och jag håller med om att ljuset blev bättre efter lite inställningar. Citera
bjomat Postat 16 mars 2015 Postat 16 mars 2015 @Chum - Tack men egentligen ska det ju vara stativ och stängda pumpar för att fota koraller. En Canon med hyfsat objektiv är använd. Citera
nike83 Postat 18 april 2015 Författare Postat 18 april 2015 hejhär kommer en liten uppdatering från mitt kar. färgerna börjar verkligen synas och jag börjar förstå kraften i zeovit-systemet, då jag doserade Zeo-spur2 i förrgår och tog lite foton igår.har tyvärr fått göra mig av med min Sohal, då den inte accpterade någon ny invånare alls i karet. annars så går tankarna på en liten nedgradering mot vintern. men vi får se Citera
bjomat Postat 18 april 2015 Postat 18 april 2015 Snyggt Fredrik!! Nu har du ju all tid i världen att ägna dig åt akvariet och fotografering /Björn Citera
nike83 Postat 25 april 2015 Författare Postat 25 april 2015 Riktigt snyggt!!Ser ju kanonfint ut!tack grabbar! Citera
nike83 Postat 30 juni 2015 Författare Postat 30 juni 2015 nu är det klart att det blir en nedläggning till vintern och det blir en kub i stället som kommer få stå i vårt allrum istället för i "hobbyrummet", som ska bli barnkammare... kommer en ny tråd om mitt nya projekt jag har varit lite ofokuserad på karet de sista månaderna och det har resulterat i lite svajiga vattenvärden, och vissa koraller ser ut därefter...!men några koraller ser ut att må bra iaf Citera
osby0479 Postat 1 juli 2015 Postat 1 juli 2015 Skulle du i framtiden ta en fragg på sista charlicen så sätt upp mig på listan Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
nike83 Postat 1 juli 2015 Författare Postat 1 juli 2015 Snyggt!! Ska bli kul följa nya bygget!!tack. måste dra igång en tråd med funderingar snart känner jag! Den där chalicen är riktigt fin yes, den verkar trivas riktigt bra också! Skulle du i framtiden ta en fragg på sista charlicen så sätt upp mig på listan Skickat från min iPhone med Tapatalkhar faktiskt en liten fragg på den som är stor som en enkrona... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.