Mr_Ewing Postat 14 januari 2014 Dela Postat 14 januari 2014 Jag brukar inte köra mer än 440g till 5L Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 20 januari 2014 Författare Dela Postat 20 januari 2014 Ok får pröva det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 20 januari 2014 Författare Dela Postat 20 januari 2014 Så nu har vi lämnat in vatten till triton för labb test nu är det bara att vänta på svar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Så nu har vi lämnat in vatten till triton för labb test nu är det bara att vänta på svarHa ha då får du 2 olika svar om dom mäter.Leffe ser inget då han börjar bli gammal.Fredrik har svårt att räkna dropparna i testerna.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Ha ha då får du 2 olika svar om dom mäter.Leffe ser inget då han börjar bli gammal.Fredrik har svårt att räkna dropparna i testerna.PatrikHaha. Men bättre än att se dåligt och inte kunna räkna=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 23 januari 2014 Författare Dela Postat 23 januari 2014 Vi mäter samman men något stämmer inte bara Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 23 januari 2014 Författare Dela Postat 23 januari 2014 Vad kan detta vara ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 januari 2014 Dela Postat 23 januari 2014 Dom två prickarna eller den något större korallen ?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 23 januari 2014 Författare Dela Postat 23 januari 2014 Den gröna Stora runda saken Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 januari 2014 Dela Postat 23 januari 2014 Ser ut som en bit montipora av något slag.. Är där en hård kant på "plattan" ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 23 januari 2014 Författare Dela Postat 23 januari 2014 Har ej känt på den he he har en till som sitter på en annan sten vet ej vart dom kommer ifrån Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 januari 2014 Dela Postat 23 januari 2014 Har dom bara popat fram i den storleken eller där har varit något annat.. ?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 23 januari 2014 Författare Dela Postat 23 januari 2014 http://se.reeflex.net/tiere/597_Montipora_hoffmeisteri.htm kan det va denna tro ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 januari 2014 Dela Postat 23 januari 2014 Kan absolut va..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 29 januari 2014 Författare Dela Postat 29 januari 2014 Så nu har svaret kommit från labb testet jag ligger mellan 50 och 70 i nitrat och mitt test hemma visade runt 60 så ganska pålitliga är dom i alla fall . Nu är det upp till triton akvarium och drakfisken att lösa detta problemet är att vi inte får något att komma igång tillexempel bio pellets eller zeovit bakterie kulturen som man måste ha vill ej men allt går att lösa får simma lugnt mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 1 februari 2014 Författare Dela Postat 1 februari 2014 Någon som har en ide? Hur jag ska få ner min no3? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 1 februari 2014 Dela Postat 1 februari 2014 Ett säkert kort är ATS - Algae Turf Scrubber. Du kan ganska lätt bygga ihop något eget. Då får du garanterat ner dina värden.Läs mer här: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?40864-ATS-Algae-turf-scrubber-en-DIY-introduktion Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 2 februari 2014 Författare Dela Postat 2 februari 2014 Mätte mitt vatten ny blandat och fick no3 mellan 3 och 5 vad gör jag min tpm mätare visar 0.01 ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 2 februari 2014 Dela Postat 2 februari 2014 Låt vattnet stå minst ett dygn innan du testar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 4 februari 2014 Författare Dela Postat 4 februari 2014 Ok ska pröva det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 8 februari 2014 Författare Dela Postat 8 februari 2014 Hej hopp nästa vecka så kommer någon från triton akvarium komma hem till mig och ta en titt på hela mitt system och se om dom kan se vad det är som skapar denna nitrat . Det är nästan omöjligt att ha så högt med 3 fiskar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 februari 2014 Författare Dela Postat 13 februari 2014 Jag tror ändå att det är min kylare som är boven i det hela. Så den är urkopplad nu så får vi se Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 13 februari 2014 Dela Postat 13 februari 2014 Har det varit någon från triton hos dig nu?Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 15 februari 2014 Författare Dela Postat 15 februari 2014 Nu börjar det hända saker just nu har jag no3 5 ur reaktorn låter sen stå ett par dagar till och gotta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 15 februari 2014 Författare Dela Postat 15 februari 2014 Har det varit någon från triton hos dig nu?Skickas från min iPhone via TapatalkNä än inte än nästa vecka kanske Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.