barneth Postat 19 september 2008 Postat 19 september 2008 Under användare och blogg hittar ni engelsktext. "Last Blog Entry" <----------- Inte rätt språk? Citera
barneth Postat 19 september 2008 Postat 19 september 2008 Under fliken galleri har ni lite mer särskrivningar:Huvud galleri Artikel galleriSka nog vara Huvudgalleri och Artikelgalleri? Citera
barneth Postat 19 september 2008 Postat 19 september 2008 I galleri så ser man "senaste kommentar" "Senaste uppladdade foto"När ingen har lagt till kommentar alt. foto så står det "inga kommentarer" "Inga foton" (eller nått). Det ska vara STOR BOKSTAV "I" i inga. Har kan man faktiskt välja själv, men då ska det vara samma för alla, eller? Citera
barneth Postat 19 september 2008 Postat 19 september 2008 Något som mitt öga tänker på är att i logotypen så är "artregister" med fet alternativt lite större typ. Den har oxå ett vitt sträck i sig i ovankant, känns inte bra. Kan man göra något åt detta? https://www.saltvattensguiden.se/forumet/ny_design_sg/5.png Citera
ramq Postat 19 september 2008 Postat 19 september 2008 Bra input!Jag själv är allergisk mot särskrivningar och fel meningsuppbyggnad, när jag ser dom... Själv är man dock väldigt dålig på det. Citera
wrang Postat 19 september 2008 Postat 19 september 2008 Under fliken galleri har ni lite mer särskrivningar:Huvud galleri Artikel galleriSka nog vara Huvudgalleri och Artikelgalleri?Ändrat till Huvudgalleri & ArtikelgalleriArtikelgalleri försvinner lite senare då detta ej används idagUnder användare och blogg hittar ni engelsktext. "Last Blog Entry" <----------- Inte rätt språk?Ändrat till Senaste blogg inläggDitt huvudsakliga intresse för karet är <----- Bör börja med "Mitt" för Vi läser ju om en användare och den användaren berättar ju om "sitt" största intresse FÖR/med karet.Sedan kan man ju oxå formulera om hela meningen. Huvudintresse inom hobbyn eller "med" karet. Rätta mig om jag har fel!Jag såg nu på en annan användare att allt i den rutan är i du-form. Så detta kanske inte är högprioriterat. Kolla om det är bättre nu.DU-formen kan även här redigerasSamma gäller:Akvarie tillverkare:ZooLine <-----Akvarietillverkare eller tillverkare av akvarium. Oxå i info om anv.Ändrat till AkvarietillverkareAkvariestorlek:300+100Akvarie typ: <-------------- Typ av akvarium eller akvarietyp.Akvarie mått: <--------- Kan stå "akvariemått eller Mått på akvarium"Ljus uppsättning: <-------------------------Detta är en ljus uppsättning inte mörk. PS! Rätta mig om jag har fel. Det finns inget ord som heter akvarie, det heter akvarium. Men binder man akvarie med tex pump "akvariepump", "akvariestorlek" osv då är man rätt ute.Ändrat till AkvarietypÄndrat till Mått på akvariumÄndrat till LjusuppsättningDå det var jag som gjort felen så ändrade jag dettafd moderator och Admin/C Citera
barneth Postat 19 september 2008 Postat 19 september 2008 Ändrat till Huvudgalleri & ArtikelgalleriArtikelgalleri försvinner lite senare då detta ej används idagÄndrat till Senaste blogg inläggKolla om det är bättre nu.DU-formen kan även här redigerasÄndrat till AkvarietillverkareÄndrat till AkvarietypÄndrat till Mått på akvariumÄndrat till LjusuppsättningDå det var jag som gjort felen så ändrade jag dettafd moderator och Admin/CNajs! Citera
barneth Postat 5 november 2008 Postat 5 november 2008 Ämnet "Övrig utrustning som kan höra till akvariet"låter lite knepigt. Det kan höra till akvariet men det behöver inte vara så, eller vad menas?Kanske ändra till "Övrig teknik", "Övrig utrustning till akvariet" etc etc.Man vill ju inte varka petig, men en del undertext som i raden: "Övrigt snack Allt annat man kan tänka sig men dock inom hobbyn" Saknar punkter.Allt på förstasidan i forumet. Citera
Vargklo Postat 5 november 2008 Postat 5 november 2008 Ämnet "Övrig utrustning som kan höra till akvariet"låter lite knepigt. Det kan höra till akvariet men det behöver inte vara så, eller vad menas?Kanske ändra till "Övrig teknik", "Övrig utrustning till akvariet" etc etc.Man vill ju inte varka petig, men en del undertext som i raden: "Övrigt snack Allt annat man kan tänka sig men dock inom hobbyn" Saknar punkter.Allt på förstasidan i forumet.Den första punkten är fixad. Den andra förstod jag inte riktigt. Vad föreslår du? Citera
bläckis Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 jag kan inte ladda upp bilder ! hur jag än gör kommer jag bara till nån vit sida sen händer det inget mer ... Citera
amatören Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 Nåt som irriterar mig är att annonserna inte försvinner när man har tittat på dom......men förstår oxå att annons som inte syns är inte specielt bra. Citera
Laggeman Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 Jonas:Annonserna och forumet är som jag förstått det 2 separata system, men man har lyckats få in annonserna att visas i forumet. Väljer man att markera alla trådar som lästa så försvinner dem också.David:Se till så du har installerat Java och alla uppdateringar till ditt operativ och har en uppdaterad webläsare. Citera
amatören Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 jaha...där ser man....tar inte bort trådarna...hinner inte läsa allt så jag tar det pö om pö Citera
mano Postat 7 november 2008 Postat 7 november 2008 Det här är egentligen inte ett fel utan ett förslag till förbättring men jag hittade inte vart jag borde skriva det.Förtjänar inte mörkerkoraller (aposymbiotiska koraller) ett eget underforum under "lägre djur"? Citera
barneth Postat 7 november 2008 Postat 7 november 2008 Den första punkten är fixad. Den andra förstod jag inte riktigt. Vad föreslår du?Under rubriken på samma ställer som du ändrade "övrig teknik" så står det ofta en mening under orden tex. "Inredningen Sten, Sand, Bakgrunder, Riffkeramik, aquascaping mm <---------- HÄR!"ALTERNATIVT/ibland" Saltvattensetik Utrotningshotade djur, olämpliga djur för akvarier, akvariestorlek, lagar och förordningar.<---- HÄR!"Iblande använder ni "." <------ Punkt i slutet av den meningen och ibland inte. Jag skulle välja ett standard, med eller utan punkt. En liten sak som nu verkar vara stor. Citera
Vargklo Postat 7 november 2008 Postat 7 november 2008 OK, barneth, då är jag med.Jag får se igenom det när jag hinner. Citera
petnym Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 I min profil ser jag texten "Övrigt - Skriv in vad i rutan nedan"... Är det inte meningen att det är texten man skrivit i rutan som skall visas? Citera
Vargklo Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 Ja, i ditt fall står det Foto, vilket ju också syns i din profil som alla kan läsa. Men menar du att texten "Övrigt - Skriv in vad i rutan inte ska visas"? Det skulle jag kunna hålla med om. Jag får se om vi kan få grepp på det. Citera
petnym Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 Så här står det när jag tittar på min profil:Mitt huvudsakliga intresse för karet är:Koraller & Fisk, Övrigt - Skriv in vad i rutan nedanMitt huvudsakliga intresse för karet är - Övrigt:FotoJag har markerat texten jag menar med rött ovan. Citera
Vargklo Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 OK, då är jag med. Jag får höra med de programmeringskunniga hur detta funkar. Citera
nike83 Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 vet inte om de är medvetet, men jag tycker inte det ska vara så! att när man trycker på "artregistret" och "köp och sälj", så hoppar de upp i ny ruta! ogillar saker som hoppar upp! om man vill ha den i en ny ruta, så tar man högerklicka och väljer "ny flik" (firefox) Citera
Laggeman Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 Det beror på vilken Artregister-lnk man klickar på. Håller dock med om att sidor på guiden skall öppnas i samma fönster. Lämnar man guiden så anser iaf jag att de ska öppnas i ett nytt fönster/flik. Citera
Vargklo Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Så här står det när jag tittar på min profil:Mitt huvudsakliga intresse för karet är:Koraller & Fisk, Övrigt - Skriv in vad i rutan nedanMitt huvudsakliga intresse för karet är - Övrigt:FotoJag har markerat texten jag menar med rött ovan.Nu har jag kortat av ledtexten till att bara vara "Övrigt", men än så går det inte att justera. Vi hårdkodar ju ingen programkod, utan använder vBulletins färdiga verktyg.Frågan är hur många som använder Profil-inställningarna egentligen, dvs hur många som läser andras profilinställningar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.