acuario Postat 16 april 2006 Författare Postat 16 april 2006 är det någon mer som vågar följa mitt exempel med maskariller? De äter Galaxea det fick jag reda på av Pwin och de kan ge sig på vissa lps'er som Trachyphyllia. Jag har varit orolig för mina favior men de har inte ens tittat åt dem. Som det ser ut nu kan jag rekomendera dem men vill samtidigt inte vara för snabb med mitt omdömme om dem förrän det har gått några veckor. Jag kommer mata mycket hårdare nu och eftersom jag använder vodka så har jag kontroll på nitraten som nu ligger på 0. Ni med rena sps kar kan vara lugnast om ni köper dessa fantastiska fiskar det kan jag nog hävda redan nu. De ger en ny dimension åt karet helt klart för ett korallrev utan fjärilsfiskar är ett tomt korallrev
greger Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 Kul att du vågar, dom flesta är ju alldeles rädda för fjärilar - jag tror att under kontrollerade former kan t o m stimulera tillväxten av koraller
Forsberg Postat 17 april 2006 Postat 17 april 2006 Verkligen spännande att följa, Kom precis hem från Egypten och såg desa skönheter inga stim tyvärr men ofta parvis stora som fotbollar. Lycka tillMvh Magnus
acuario Postat 22 april 2006 Författare Postat 22 april 2006 Okey. Uppdatering. Mina sötnosar och speciellt en av dem äter Euphyllia så de korallerna var de första att åka ur. Nu kanske det går bra eller så ger de sig på något annat när euphyllian är borta. Jag är lite orolig över faviorna och blåskorallen. Sps få vara hyfsat ifred än så länge men ett kar fullt med acropora och andra sps'er + dessa fiskar är inte så illa trots allt men jag saknar mina eupyllior just för tillfället men 222L karet fick sig ett lyft. Jo min lilla rostratus hittade jag i gallret på streampumpen snyft ...
acuario Postat 26 april 2006 Författare Postat 26 april 2006 Lite nya bilder. jag har fraggat en del efter koralldöden så nu är det bara till att vänta. Euphylliorna är borta aå jag fick flytta på lite koraller för att fylla upp luckorna som blev. Nu kommer jag nog att ta en paus med att lägga upp bilder på karet.
acuario Postat 7 maj 2006 Författare Postat 7 maj 2006 Inte så mycket att säga de är pigga och matfiska och redan tama, äter inte några mer koraller fast de pickar lite ibland på någon acropora men annars inget speciellt. jag skulle kunna tänka mig några till. Våga och vinn!! Ett korallkar med både fjärilar och kejsare är ett fulländat akvarium.
Draedon Postat 7 maj 2006 Postat 7 maj 2006 hela din burk är otroligt snygg svärd. kul att fiskarna funkar
MichaelE Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 har dom raserat hela karet än eller hur går det med dom små liven?
Laggeman Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Jörgen, ifall du vil ha fler fjärilar, kan du använda den bild jag själv har som skrivbordsunderlägg för tillfället; www.laggeman.nu/bild/South_Pacific_1600.jpgHoppas den passar.Fina fiskar för övrigt.
Hultis Postat 30 juni 2006 Postat 30 juni 2006 längesen det kom några bilder nu... fjärilarna har inte tuggat i sig allt?
acuario Postat 2 juli 2006 Författare Postat 2 juli 2006 Fjärilarna är i himlen"suck" De var pigga och åt men de hade prick som inte gav med sig trots uv. jag tror att de tog skada invärtes och i gälarna. Det goda är att mina älskade euphyllior har flyttats tillbaka. i övrigt så har det inte hänt så mycket mer än att korallerna växer och ser bra ut.
acuario Postat 2 juli 2006 Författare Postat 2 juli 2006 Inte just nu för jag har andra planer i huvudet så mitt kar ska bara få gå utan nya fiskar och koraller. Allt ska få växa till sig och om ett år skickar jag upp nya bilder om inte karet krachar eller nåt sådant.
MattiasN Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 Kör du fortfarande med bara kalkreaktor, ingen mixer? Du har inte haft problem att hålla uppe ph? Med så mycket koraller måste du väl köra reaktorn ganska hårt, hur reglerar du reaktorn? Har du övergett idéen med att gå mer mot fish only?
acuario Postat 2 juli 2006 Författare Postat 2 juli 2006 Ingen mixer. Ph't ligger på ca 7,75 som lägst och det fungerar utmärkt. Jag har problem att hålla kh med enbart reaktorn så jag doserar natriumkarbonat i osmosvattenkaret så det kompenserar lite av ph sänkningen av reaktorn. Fish ony blir det nog men ett kar för sig, detta kar ska vara en korallträdgård.
acuario Postat 9 juli 2006 Författare Postat 9 juli 2006 Jag vet att jag har sagt att det inte blir några mer bilder förän nästa år men jag tog några uppifrån med min gamla kamera som jag kan bjuda på men de blå färgerna kommer inte fram så bra.
Andreas K Postat 9 juli 2006 Postat 9 juli 2006 Här är en fragg på ca 5cm. Låt oss följa dess utveckling. Tar en bild i månaden på den så får vi se om den växer Hur går det med fraggen? har den växt någonting? Väldigt fina koraller du har, en annan sak som slår mig när jag kollar på dina bilder är vilken enorm mängd kalkalger du har på din ls. Väldigt vackert.MVH/ Andreas
Sillen Postat 9 juli 2006 Postat 9 juli 2006 Vackert! Jag hoppas du tar fler bilder även med gamla kameran. I bild 2 sitter det något uppe till vänster som är ljusbrunt och gult. Är det någon typ av svamp? Vet du vad den heter?
acuario Postat 9 juli 2006 Författare Postat 9 juli 2006 Det är en stenkorall (turbinaria) Fraggen har växt en hel del jag får se om jag tar fram kameran igen.
Andreas K Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Shit det där kan man kalla tillväxt. hade jag hälften så bra tillväxt skulle jag vara nöjd MVH/ Andreas
Rekommenderade inlägg