Gå till innehåll

Dags att rensa upp era gamla annonser gott folk!


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Jag gick just igenom gamla köpes-annonser och det är förvånande många som fortfarande är aktuella efter flera månader, men säkert finns det några som inte är av intresse längre, därför är detta en uppmaning att man sätter sina annonser som inte är aktuella längre som just "Såld!/Inaktuell".

För att hitta sina annonser så är det ett par simpla steg man gör.

1: Gå in på avancerad sökning.

2: Välj fliken "Sök enskild innehållstyp"

3: I fältet "Sök efter inlägg" väljer man sitt användarnamn i rutan för detta och väljer sedan "Hitta ämnen startade av användaren" i droppmenyn till höger om.

4: I fältet "Sök i forum:" väljer man Köp & Sälj.

5: Klicka på sök. :)

Sen är det bara att gå igenom listan med annonser och markera de som inte längre är aktuella som "Såld!/Inaktuell" så slipper man lägga tid och möda på att försöka få kontakt med säljare/köpare som inte är intresserade längre eller få till svar att varor inte fins kvar eller att säljaren ångrat sig kanske.

För att markera sin annons som "Såld!/Inaktuell" klickar man på ämnesverktyg och väljer alternativet längst ned så är det klart. Se bild på detta här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...
Håller med Manne. Markera automatiskt alla annonser som sålda efter 6mån. Så får man lägga upp den igen om det inte är sålt.

Radera vet jag inte... Kan ju vara bra att se vad andra sålde sina saker för om man själv ska skapa en annons.

Sålda efter 6 mån.. Radera efter 9 mån.. Om det nu går o lösa..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men o andra sidan är inte begagnat priser för en vara som är på en annons 12 månader efter inte samma värde på i mitt tyckte då tekniken går så pass framåt. Tycker de ska försvinna efter max 6 månader och det blir många annonser att leta priser på ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med ta bort annonser som blivit markerade sålda gärna på en gång. Kanske är gnällig med jag har inga nytta av att se annonser som inte är aktuella. När jag går och kollar annonser vill jag bara se de som fortfarande finns att köpa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis radera alla annonser efter 9månader. Inte går jag tillbaka å kollat vad jag kan sälja min tunze 6100

DAGS för omröstning!

*KLOCKRENT*

Jag själv lägger en del annonser som blir sålda på bara en liten stund ibland.. Varför ha kvar annonsen i evigheter sen.. Helt onödigt kan jag tycka.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

*KLOCKRENT*

Jag själv lägger en del annonser som blir sålda på bara en liten stund ibland.. Varför ha kvar annonsen i evigheter sen.. Helt onödigt kan jag tycka.

Med vänlig hälsning, Manne

så inte säljaren tar bort en annons direkt när den fått pengarna och sedan påstår att "det där skrev jag inte ingick" eller liknande

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så inte säljaren tar bort en annons direkt när den fått pengarna och sedan påstår att "det där skrev jag inte ingick" eller liknande

Jag svarade på wrangs 9mån förslag.. Som du ser i inlägget.

Det tycker jag är *KLOCKRENT*

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Jag gör en ny push för detta samt uppmanar alla som sålt saker att markerar sin annonser som SÅLDA!

Hur man gör detta finns beskrivet här: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?43090-Tips-n%E4r-ni-l%E4gger-ut-en-annons-i-K%F6p-amp-S%E4lj&p=420625&viewfull=1#post420625

Istället för att skriva ut i annonsen att det är sålt så markerar man sin annons som såld, då vet alla att den inte är aktuell innan man klickar sig in och läser i annonsen. Smidigt, eller hur?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

testar att skriva här om någon ser detta,kändes över drivet pmá någon i styrelsen..

efter att ni ändra det där med annonser att icke betalande inte kan redigera sina gamla annonser så tänkte jag att ni ska få ett uppdrag att sätta mina annonser som sålda eller ta bort dom för nu e dom inte lägre aktuells för mig..

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?51203-söker-efter-en-BTA-i-sthlms-området

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?43728-intresserad-av-Sarcophyton-crassicaule-Leather-Coral-stockholm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

testar att skriva här om någon ser detta,kändes över drivet pmá någon i styrelsen..

efter att ni ändra det där med annonser att icke betalande inte kan redigera sina gamla annonser så tänkte jag att ni ska få ett uppdrag att sätta mina annonser som sålda eller ta bort dom för nu e dom inte lägre aktuells för mig..

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?51203-söker-efter-en-BTA-i-sthlms-området

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?43728-intresserad-av-Sarcophyton-crassicaule-Leather-Coral-stockholm

Fixat!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...