Gå till innehåll

Fråga till Bioted


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Fokus!

Tror aldrig jag har sett ett sådant inlägg där kontentan är så solklar.

Känns inte som negativ kritik?

Han lyfter ju verkligen fram att det saknas referens för oss som inte är med i fb.

Övrigt!

cf

Får jag 5 spänn cash? :ler:

Nah, mest intresserad av din formel.

Självklart .... alla får en femkrona i ett kuvert efter ett år bara dom gillar Akvarielagret o XL-ZOO-bil-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

-skrattar hysteriskt Haha svg får fakturera dubbelt nu reklamen i en annans reklam tråd.

Gillar inte alltid vad du skriver, (Och ofta tolkar jag att du gör du detta med glimten i ögat ) men jag tror att du alltid står för vad du skriver. Få gör detta när det kommer till kritan!! ( fel tråd för uppskattning dock )

Åter till ämnet.

Gillar stilen med bioted, man får svar på mail. shopen funkar bra, paketen kommer med en känsla av personlig uppskattning iom brevet man får med.

Gillar sådant!! Sedan får man ta sådant med fb (iom att man inte är member). jag joinar inte nu men tar inte illa vid mig om andra gör detta, och det gjorde inte trådskaparen heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

/.../

Åter till ämnet.

Gillar stilen med bioted, man får svar på mail. shopen funkar bra, paketen kommer med en känsla av personlig uppskattning iom brevet man får med.

Gillar sådant!! Sedan får man ta sådant med fb (iom att man inte är member). jag joinar inte nu men tar inte illa vid mig om andra gör detta, och det gjorde inte trådskaparen heller.

Att kritisera/gnälla/rata Facebook utan att ha varit där är som att påstå att man inte gillar smaken på blodpudding utan att man faktiskt låtit smakslökarna få prova på det. ;-)

Varför ett företag vill ha många "Gillar" på sin Facebook-sida har tagits upp tidigare i tråden... Men varför vi Facebook-användare vill "Gilla" ett företag kan nog vara svårt att förstå för Facebookrädda....

Så här är det: Jag klickar på "Gilla-knappen" till de företag som intresserar mig, de jag vill ha information ifrån. Om tex en av mina favoritaffärer får en ny sändning med godsaker från Bali så tar det dom 10 sekunder att posta detta på Facebook så att det dyker upp i min nyhetström... enkelt för dom och de kan snabbt gå tillbaka till jobbet med att packa upp/coopa in försändelsen... och jag behöver inte vänta 1-4 veckor med att få veta det, när de äntligen har tid att skriva ihop sitt Nyhetsbrev (som endå troligen kommer drunkna i min inbox då jag är i arbetsmodus och inte hobbymodus när jag läser mailen). Om ett företag skulle posta en massa ointressant strunt eller spamma 5-6 gånger per dag, så klickar jag på "Sluta gilla".

Sent from my iPad using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Björn :

Förklaringen är för mig onödig, jag vet varför ( inget illa ment) och är helt övertygad att trådskaparen vet detta oxå.

därav mitt inlägg ovan, dock ser jag ditt svar som en bra sammanfattning på informations utskick från de som är fb beroende och inte orkar selektera mail.

Min personliga uppfattning är att fb snart kommer att bete sig som vilket spammail som helst

För att inte bli bortgallrad som offtopic.

Gillar ff bioted och är detta är hans tråd så väljer han vad han vill marknadsföra sig på, kontentan är just att det är det trådskaparen menar,trots att han inte kan använda det.

Blodpudding liksom.. this body is built by pizza

Ändrat av Stensson
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Borta från forumet i 2 dagar och jag ser att min fråga till Ted verkligen har tagit snurr i huvudet på många av våra medlemmar, det är väl kul att man kan få något så enkelt som en fråga att engagera flertalet av våra medlemmar till diskussion. :)

Björn, i inlägg nr 35 ställde du frågan, "vad är fel här?". Som jag ser det så blir du upprörd av mina fråga om länken till tävlingen till Ted. Jag har svårt att förstå varför, men du verkar ha mer koll på varför än mig, så förklara gärna.

1. Bioted är en av SVGs sponsorer? - Svar: Japp, helt rätt.

2. Som sponsor får Bioted publicera information i Sponsor/Bioted-delen av forumet? - Japp, helt rätt där med.

3. En av SVGs mest aktiva moderatorer startar en egen tråd var han kritiserar Bioted för information de publicerat??? - Svar: Nej, jag kritiserar ingen, läs inlägget igen, sov på det en stund och vakna upp med nya tankar, kanske du förstår om du läser det igen, s a k t a.... Hade det föresten hjälpt ifall jag höll mig i bakgrunden och inte skrev så mycket i forumet?

4. Kritiken som framförs till SVG-sponsoren av moderatorn bygger uteslutande på moderatorns personliga motvilja att delta i världens mest omfattande sociala nätverk? - Svar: Så, om ett nätverk är stort och världsomfattande så måste man vara med för att vara accepterad, enligt dig? Än en gång, jag har inget emot de som använder detta "sociala" nätverk (som bevisligen orsakar depressioner och skilsmässor ;)), men om jag läser om en tävling som utannonseras på en annan sida än här, så har jag väl nog ändå rätt att bli nyfiken på vad tävlingen går ut på? Eller det är kanske som så att jag inte har rätt att fråga eller undra, men du har rätt att hacka och kritisera en fråga om det?

Jag har inget emot Ted, jag var en av de första att handla från honom innan han hade något akvarie igång ens och höll på att kakla och måla om den första delen av sin butik, jag har för avsikt att handla där igen när jag åker förbi om ca 2 veckor, jag har handlat därifrån tidigare, då det iofs blev felblandade ballingpreparat, som jag inte har begärt någon form av ersättning för då det kan bli fel helt enkelt. Om jag inte "gillade" Ted eller hans butik eller det han gör för akvarie-Sverige, hade jag då lagt pengar på hans affär?

Jag har valt att inte vara aktiv på detta (i mina ögon) o-social nätverk (FB) då jag fortfarande hellre tar upp telefonen och ringer till mina vänner och bekanta när jag vill berätta något, eller så pratar vi om det när vi träffas, IRL! Det finns bloggar, detta underbara forum, sms, mms, telefon och möjligheten att träffas på riktigt och ändå kan man hålla sig uppdaterad med vad som händer runt omkring, utan att för den delen hålla till på FB också.

Jag dömmer ingen som väljer att vara sig delta på FB eller att inte göra det. Jag kommer i fortsättningen att ta liknande frågor per PM istället så att man slipper bli dömd av andra för att försöka få reda på en länk till en tävling, och dessutom bli uthängd som en kritiker av en enskild annonsör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Borta från forumet i 2 dagar och jag ser att min fråga till Ted verkligen har tagit snurr i huvudet på många av våra medlemmar, det är väl kul att man kan få något så enkelt som en fråga att engagera flertalet av våra medlemmar till diskussion. :)

Björn, i inlägg nr 35 ställde du frågan, "vad är fel här?". Som jag ser det så blir du upprörd av mina fråga om länken till tävlingen till Ted. Jag har svårt att förstå varför, men du verkar ha mer koll på varför än mig, så förklara gärna.

1. Bioted är en av SVGs sponsorer? - Svar: Japp, helt rätt.

2. Som sponsor får Bioted publicera information i Sponsor/Bioted-delen av forumet? - Japp, helt rätt där med.

3. En av SVGs mest aktiva moderatorer startar en egen tråd var han kritiserar Bioted för information de publicerat??? - Svar: Nej, jag kritiserar ingen, läs inlägget igen, sov på det en stund och vakna upp med nya tankar, kanske du förstår om du läser det igen, s a k t a.... Hade det föresten hjälpt ifall jag höll mig i bakgrunden och inte skrev så mycket i forumet?

4. Kritiken som framförs till SVG-sponsoren av moderatorn bygger uteslutande på moderatorns personliga motvilja att delta i världens mest omfattande sociala nätverk? - Svar: Så, om ett nätverk är stort och världsomfattande så måste man vara med för att vara accepterad, enligt dig? Än en gång, jag har inget emot de som använder detta "sociala" nätverk (som bevisligen orsakar depressioner och skilsmässor ;)), men om jag läser om en tävling som utannonseras på en annan sida än här, så har jag väl nog ändå rätt att bli nyfiken på vad tävlingen går ut på? Eller det är kanske som så att jag inte har rätt att fråga eller undra, men du har rätt att hacka och kritisera en fråga om det?

Jag har inget emot Ted, jag var en av de första att handla från honom innan han hade något akvarie igång ens och höll på att kakla och måla om den första delen av sin butik, jag har för avsikt att handla där igen när jag åker förbi om ca 2 veckor, jag har handlat därifrån tidigare, då det iofs blev felblandade ballingpreparat, som jag inte har begärt någon form av ersättning för då det kan bli fel helt enkelt. Om jag inte "gillade" Ted eller hans butik eller det han gör för akvarie-Sverige, hade jag då lagt pengar på hans affär?

Jag har valt att inte vara aktiv på detta (i mina ögon) o-social nätverk (FB) då jag fortfarande hellre tar upp telefonen och ringer till mina vänner och bekanta när jag vill berätta något, eller så pratar vi om det när vi träffas, IRL! Det finns bloggar, detta underbara forum, sms, mms, telefon och möjligheten att träffas på riktigt och ändå kan man hålla sig uppdaterad med vad som händer runt omkring, utan att för den delen hålla till på FB också.

Jag dömmer ingen som väljer att vara sig delta på FB eller att inte göra det. Jag kommer i fortsättningen att ta liknande frågor per PM istället så att man slipper bli dömd av andra för att försöka få reda på en länk till en tävling, och dessutom bli uthängd som en kritiker av en enskild annonsör.

Tssss!

Sent from my iPad using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rohmne, du verkar vara en kille som satsar på att ha det sista ordet.

När retoriken försvinner blir det bara en massa pys kvar, eller :) ?

Men hallå? Läs hela tråden och sedan inlägg #58 igen! :-D ...vill du att jag disikerar det och svarar (s a k l i g t) med referenser till tidigare inlägg och forumets regler och sundt förnuft när jag är tillbaka på min egen PC och inte sitter på paddan? ;-) ...eller håller det med ett Tssss!? :-)

Sent from my iPad using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Ted.

Kul att du meddelar om tävlingar på Facebook, mindre kul för oss som inte använder det. :) Så är det och jag har inget emot det, men det hade varit kul att se vad det är för tävling du arrangerar, i ditt senaste inlägg skriver du att länken till tävlingen finns längst ner i ditt inlägg, men jag måste ha fel på synen då jag inte ser det.

Har du en länk att dela med dig av? Nästan så man skulle gått med bara för att få ta del av gratisprylar ju!

Hej Lagge,

Svaret på din fråga är att längst ner på alla Bioted Marine's inlägg ligger en länk till vår facebook sida där tävlingen finns.

Första gången Bioted Marine anordnade en tävling gjordes detta här på Saltvattensguiden. Vi fick en hel del kritik för detta och många blev upprörda. Vi valde därför att flytta våra tävlingar anorstädes.

Facebook har för oss blivit en väldigt bra kanal att använda och vi har många som följer oss där. Allt ifrån Tony Vargas till min egen mamma. Är medveten om att många inte tycker att facebook är bra men å andra sidan finns många motståndare till TV,Radio, Tidningar och mobiltelefoner så vi har svårt att tillgodose alla. Vi är ett litet företag i Kungsbacka som startade för inte allt för många år sedan. Jag själv (Ted Bergström) driver detta och gör det bästa jag kan för att bygga mitt eget lilla saltvattensmecka. Det är jättekul. Många uppskattar det. Andra inte.

Jag hoppas detta räcker som svar och att det inte skapar för arga reaktioner.

Om någon blir upprörd över att vi inte svarar med inloggningen "Bioted Marine" i denna tråd så beror detta på att det inte går. Hade jag inte haft min privata inloggning kunde jag inte svarat alls. Och det skall man väl ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Ted, jag önskar dig och din butik all lycka, du gör mycket får många, och jag kommer självklart att handla hos dig igen då jag tycker du har bra service och priser. :kram:

Vi ses förhoppningsvis den 24'e, då vi kommer upp ett par i -bil-.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Lagge,

Svaret på din fråga är att längst ner på alla Bioted Marine's inlägg ligger en länk till vår facebook sida där tävlingen finns.

Första gången Bioted Marine anordnade en tävling gjordes detta här på Saltvattensguiden. Vi fick en hel del kritik för detta och många blev upprörda. Vi valde därför att flytta våra tävlingar anorstädes.

Facebook har för oss blivit en väldigt bra kanal att använda och vi har många som följer oss där. Allt ifrån Tony Vargas till min egen mamma. Är medveten om att många inte tycker att facebook är bra men å andra sidan finns många motståndare till TV,Radio, Tidningar och mobiltelefoner så vi har svårt att tillgodose alla. Vi är ett litet företag i Kungsbacka som startade för inte allt för många år sedan. Jag själv (Ted Bergström) driver detta och gör det bästa jag kan för att bygga mitt eget lilla saltvattensmecka. Det är jättekul. Många uppskattar det. Andra inte.

Jag hoppas detta räcker som svar och att det inte skapar för arga reaktioner.

Om någon blir upprörd över att vi inte svarar med inloggningen "Bioted Marine" i denna tråd så beror detta på att det inte går. Hade jag inte haft min privata inloggning kunde jag inte svarat alls. Och det skall man väl ?

Ett mycket bra svar! Nu hade man kunnat klippa bort 60 helt onödiga inlägg i denna tråden. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är skit bra med butiken i facebook, man får ofta se uppdateringar som flashar förbi i form av bilder på saker som finns inne. Man kan enkelt ställa en fråga direkt till butiken (till skillnad från här där du inte kan svara direkt på en butiks post eller att man inte kan dikutera "live", på forumet så är det ju en fördröjning på en timma (eller är det att postne skall godkännas?, hur som helst bökigt :) )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla annonsörer väljer själv ifall de ska ha en avdelning med "diskutera med...".

Det finns inga fördröjningar på postningar i forumet, det är som när man postar i övriga forumet, den man ställer frågan till svarar när de loggar in och vill skriva.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gilla!!!! Haha roligaste tråden på hela saltvattensguiden!

Det är ett h..vete att inte vilja ha Facebook när man vill delta i facebooktävlingar...

Man vill ju ha kakan men ändå äta upp den:(

Själv har jag ett flertal "falska"konton på Facebook som jag använder för att plocka ut check in deals...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...