Reuben Postat 13 mars 2012 Postat 13 mars 2012 Yes, det är en speciel art som de bär runt på i vanliga fall dock kan de ta mindre saker som här http://blog.cubicaquarium.com/wp-content/uploads/2011/03/Pop_Pom_Aip.jpg Citera
addeanstad Postat 13 mars 2012 Postat 13 mars 2012 En sådan måste jag ha i mitt nano!!Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
Piraterna Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Jag tror det, kolla i forumet under Affärer och checka in hans hemsida Sent from my iPhone using TapatalkNej, han har lite hemma men först och främst är det ett transportföretag som tar emot beställningar, kör ner till dejong(grossist) i hollnad, väljer ut sakerna och kör upp och lämnar. Kolla här www.deepocean.dk Citera
Salta katten Postat 14 mars 2012 Författare Postat 14 mars 2012 Okej, så det är så det funkar. Vad jag förstår från hemsidan så pröjsar man i förväg och får sakerna när han kör en leveransrunda i Sverige. Citera
Majki01 Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Han har rätt mycket hemma. Snackade med några personer igår som varit där! Han har alltid en "stock" lista på sidan också som visar vad han har hemma...Jag beställde 2 till idag:) så jag får mina 3 ! Citera
tiomm Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Han har rätt mycket hemma. Snackade med några personer igår som varit där! Han har alltid en "stock" lista på sidan också som visar vad han har hemma...Jag beställde 2 till idag:) så jag får mina 3 !Men vänta nu.Skickar deepoceanshop.dk även levande via Posten? Citera
Majki01 Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Men vänta nu.Skickar deepoceanshop.dk även levande via Posten?What? vadå via posten? han har sin deejong trip i sverige men man kan också besöka deep ocean och handla.. Citera
tiomm Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 What? vadå via posten? han har sin deejong trip i sverige men man kan också besöka deep ocean och handla..Jag missförstod.Du skrev att du beställt två stycken till, vilket fick mig att tro att du tidigare beställt en och nu två till på ganska kort tid. Deras Dejong-trips verkar ske ganska sällan. Därför trodde jag att de även skickade på posten. Citera
Majki01 Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Jag missförstod.Du skrev att du beställt två stycken till, vilket fick mig att tro att du tidigare beställt en och nu två till på ganska kort tid. Deras Dejong-trips verkar ske ganska sällan. Därför trodde jag att de även skickade på posten.Aha då hänger jag med dom 2 har jag beställt till butik Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Salta katten Postat 14 mars 2012 Författare Postat 14 mars 2012 Aha då hänger jag med dom 2 har jag beställt till butik Sent from my iPhone using TapatalkVet du om dom har fler på lager? Citera
Majki01 Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Vet du om dom har fler på lager?Du kan beställa dom hos din närmsta etablerade akvarie butik med salt! Citera
Kjelle Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Pom pom anemonerna brukar inte klara sig så länge i våra akvarium från vad jag hört / läst. Och anemonerna vi ofta har i våra kar är inte kompatibla med pom pom's. Finns några bilder på där pom pom krobborna ha tagit Majano anemoner / Glasrosor, men tror detta är ganska ovanligt Det beror på att de behöver ett värddjur, har de inte det är det oftast godnatt. Citera
Majki01 Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Det beror på att de behöver ett värddjur, har de inte det är det oftast godnatt.Kan man få lite info om detta? Det jag hittar är att dom trivs i par / grupp bara Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Salta katten Postat 15 mars 2012 Författare Postat 15 mars 2012 Det beror på att de behöver ett värddjur, har de inte det är det oftast godnatt.Det blev jag också intresserad av, vad för värddjur tänker man på då? Citera
Majki01 Postat 15 mars 2012 Postat 15 mars 2012 Haha ja det stämmer, la inte märke till att det stod anemonerna Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Bläckfisken Postat 2 april 2012 Postat 2 april 2012 Riktigt häftig krabba!Tror ni den kan gå med en Stenopus räka av den större sorten, eller blir den uppäten? Citera
Ozric Postat 2 april 2012 Postat 2 april 2012 Mina Stenopus hispidus hade ihjäl små röda eremiter... Citera
Bläckfisken Postat 2 april 2012 Postat 2 april 2012 (ändrat) Den jag har har inte rört mina små eremiter, dock så tror jag att det är en Cyanoscelis och skall inte vara lika aggressiv som Hispidus.Men det känns som att en liten boxar krabba skulle vara mumsig endå.....hmm, den har ju faktiskt anemoner att skydda sig med. Ändrat 2 april 2012 av Bläckfisken googlat Citera
Ozric Postat 3 april 2012 Postat 3 april 2012 Mina Hispidus hämtade mat långt ner i munnen på mina BTA. Även på vissa LPS`er. Ska inte skaffa såna nå mer,men kanske "pom-pom". Citera
Bläckfisken Postat 3 april 2012 Postat 3 april 2012 asså dom dära räkorna e ju bara för jobbiga, min vanliga putsarräka plöjer friskt genom hela karet så fort det vankas mat, speciellt när solkorallen ska ha sitt, då får man vara på sin vakt. Cyanoscelisen är inte alls lika på och tar mest någon liten bit som flyter förbi.men en pom-pom kanske kan funka då, Cyanoscelisen i mitt kar verkar vara en ganska lugn typ. Citera
Majki01 Postat 3 april 2012 Postat 3 april 2012 Det va anledningen till att jag gjorde mig av med putsar räkorna Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
mogge77 Postat 26 september 2012 Postat 26 september 2012 Har 3 stycken Pom-Pom krabbor i mitt 600 liters kar, väldigt trevliga och nästan alltid någon av dem som syns. Vid matning kommer alla 3 fram. de har bott i akvariet i snart ett år och vare sig kirurgerna, clownerna, bangaiierna eller Stenopus hispidus har rört dem. Så jag rekommenderar dem varmt även för större kar. (om man inte har några krabbätande monster) Citera
fraggen Postat 28 september 2012 Postat 28 september 2012 sådana ska beställas! Det börjar vattnas i munnen.SÅ mycket godsaker jag vill ha. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.