Gå till innehåll

Pom-pom erfarenheter efterfrågas.


Salta katten

Rekommenderade inlägg

Jag tror det, kolla i forumet under Affärer och checka in hans hemsida

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nej, han har lite hemma men först och främst är det ett transportföretag som tar emot beställningar, kör ner till dejong(grossist) i hollnad, väljer ut sakerna och kör upp och lämnar. Kolla här www.deepocean.dk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han har rätt mycket hemma. Snackade med några personer igår som varit där! Han har alltid en "stock" lista på sidan också som visar vad han har hemma...

Jag beställde 2 till idag:) så jag får mina 3 !

Men vänta nu.

Skickar deepoceanshop.dk även levande via Posten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

What? vadå via posten? han har sin deejong trip i sverige men man kan också besöka deep ocean och handla..

Jag missförstod.

Du skrev att du beställt två stycken till, vilket fick mig att tro att du tidigare beställt en och nu två till på ganska kort tid. Deras Dejong-trips verkar ske ganska sällan. Därför trodde jag att de även skickade på posten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag missförstod.

Du skrev att du beställt två stycken till, vilket fick mig att tro att du tidigare beställt en och nu två till på ganska kort tid. Deras Dejong-trips verkar ske ganska sällan. Därför trodde jag att de även skickade på posten.

Aha då hänger jag med :) dom 2 har jag beställt till butik

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pom pom anemonerna brukar inte klara sig så länge i våra akvarium från vad jag hört / läst. Och anemonerna vi ofta har i våra kar är inte kompatibla med pom pom's. Finns några bilder på där pom pom krobborna ha tagit Majano anemoner / Glasrosor, men tror detta är ganska ovanligt :)

Det beror på att de behöver ett värddjur, har de inte det är det oftast godnatt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Den jag har har inte rört mina små eremiter, dock så tror jag att det är en Cyanoscelis och skall inte vara lika aggressiv som Hispidus.

Men det känns som att en liten boxar krabba skulle vara mumsig endå.

....hmm, den har ju faktiskt anemoner att skydda sig med.

Ändrat av Bläckfisken
googlat
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

asså dom dära räkorna e ju bara för jobbiga, min vanliga putsarräka plöjer friskt genom hela karet så fort det vankas mat, speciellt när solkorallen ska ha sitt, då får man vara på sin vakt. Cyanoscelisen är inte alls lika på och tar mest någon liten bit som flyter förbi.

men en pom-pom kanske kan funka då, Cyanoscelisen i mitt kar verkar vara en ganska lugn typ.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Har 3 stycken Pom-Pom krabbor i mitt 600 liters kar, väldigt trevliga och nästan alltid någon av dem som syns. Vid matning kommer alla 3 fram. de har bott i akvariet i snart ett år och vare sig kirurgerna, clownerna, bangaiierna eller Stenopus hispidus har rört dem. Så jag rekommenderar dem varmt även för större kar. (om man inte har några krabbätande monster)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...