ulfsa Postat 24 maj 2012 Författare Dela Postat 24 maj 2012 Det är absolut inga problem. Så länge det inte går över 30 grader eller under 23 behöver du inte oroa dig. En så stabil temperatur som möjligt är så klart att eftersträva, men ett par graders differens över dygnet gör inget för karet och dess invånare.Tack! Vilken tur - då kan jag vara lugn igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 24 maj 2012 Författare Dela Postat 24 maj 2012 Förslag på fisk / korall?Ska försöka hinna iväg till Triton i morgon för att köpa en fisk / korall. Har ni några bra förslag på vad man ska hitta på för spännande? Idag har jag en Angel Beauty,2 clowner och 4 mjukkoraller. Jag vet att det finns 10000 olika åsikter på vad somkan vara spännande men tar tacksamt emot ideér om någon har tid. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 24 maj 2012 Författare Dela Postat 24 maj 2012 Idag ser Sinularian ännu gladare ut än igår som jag tyckte var en bra dag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 24 maj 2012 Författare Dela Postat 24 maj 2012 Tog en bild av karet som det ser ut nu med GoPro Hero2-kameran. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 25 maj 2012 Författare Dela Postat 25 maj 2012 Precis kommit hem från Triton med 4 nya Chromis, en Turbinaria, tre turbosniglar & ett gäng burkar med ballingpulver.Lycka! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 25 maj 2012 Dela Postat 25 maj 2012 Helgen räddad. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 25 maj 2012 Författare Dela Postat 25 maj 2012 Helgen räddad. Precis! vem behöver sol? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 25 maj 2012 Författare Dela Postat 25 maj 2012 Den lilla smidiga nya termometern från Triton: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 25 maj 2012 Författare Dela Postat 25 maj 2012 Min nya fina korall: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Heske Postat 25 maj 2012 Dela Postat 25 maj 2012 Fint som fisken Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 26 maj 2012 Författare Dela Postat 26 maj 2012 En av mina nya Chromisar håller på att dö.... Den har som ett svart lodrätt band på ena sidan.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 26 maj 2012 Författare Dela Postat 26 maj 2012 Jepp, nu är den död. Hann bli äten på lite grann av eremiten innan jag fick upp den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 27 maj 2012 Författare Dela Postat 27 maj 2012 Varför dör mina chromisar?En till dog inatt, nu är det bara 2 kvar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Colan Postat 27 maj 2012 Dela Postat 27 maj 2012 Hur lång tid fick dem på sig att acklimatiseras ? Undrar om dom kan ha blivit stressade pga för stora skillnader mellan vattnet på Triton och ditt kar eftersom det gått så kort tid.Chromisar brukar vara riktigt tåliga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 27 maj 2012 Författare Dela Postat 27 maj 2012 Hur lång tid fick dem på sig att acklimatiseras ? Undrar om dom kan ha blivit stressade pga för stora skillnader mellan vattnet på Triton och ditt kar eftersom det gått så kort tid.Chromisar brukar vara riktigt tåliga.Ca 3 timmar med en halv kopp vatten var 20e minut. Saltnivån är 1.022, samma som Leffe har i sina kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 28 maj 2012 Författare Dela Postat 28 maj 2012 Förutom de tragiska dödsolyckorna känns det som att det börjar bli stabilt nu. Mina fiskar och koraller verkar trivasoch värdena ser bra ut just nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 4 juni 2012 Författare Dela Postat 4 juni 2012 Under mitt vattenbyte idag sög slangen fast min Sarcophyton Nu är det som en grå fläck på den där slangen sög fast och polyperna kommer inte ut....Tror ni den kommer att återhämta sig eller kommer den vara skadad för gott nu?Jag blir så arg på mig själv. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 4 juni 2012 Dela Postat 4 juni 2012 Min sacrophyton som är ganska stor nu var bara en stump på 1mm från att jag slet bort den gammla som växte där och sålde den och det växte upp några nya där och den största är numera 5cm i stammed och 3cm i diameter på toppen kanske och växte det upp en ny så tror jag din klarar sig utan bekymmer:)Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 5 juni 2012 Författare Dela Postat 5 juni 2012 Min sacrophyton som är ganska stor nu var bara en stump på 1mm från att jag slet bort den gammla som växte där och sålde den och det växte upp några nya där och den största är numera 5cm i stammed och 3cm i diameter på toppen kanske och växte det upp en ny så tror jag din klarar sig utan bekymmer:)Tack! Det känns tryggt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 5 juni 2012 Författare Dela Postat 5 juni 2012 Funderar på om min Turbinaria blivit äten på eller om den ser ut så här när polyperna är indragna.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 5 juni 2012 Dela Postat 5 juni 2012 Jag har en lika dan och den har polyperna indragna varenda dag när lyset är släckt och då ser den ut så som på din bild Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 7 juni 2012 Författare Dela Postat 7 juni 2012 Jag har en lika dan och den har polyperna indragna varenda dag när lyset är släckt och då ser den ut så som på din bildTack - polyperna har kommit ut igen. Den hade väl en dålig dag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 7 juni 2012 Författare Dela Postat 7 juni 2012 Jag har fått tips om detta förut men glömt bort, ungefär hur många timmar per dag ska man ha belysningen på ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 7 juni 2012 Författare Dela Postat 7 juni 2012 Att hålla det här KH i schack verkar ju vara helt omöjligt. Hur gör ni för att få ordning på detta?Om man har LPS (Turbinaria) vad ska KH ligga på då? Jag har försökt hitta ett bra ställe där korallen ska trivas men inte lyckats. Precis flyttat den till ca3/5 upp i akvariet från botten med direkt ljus på den. Verkar detta lämpligt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 10 juni 2012 Författare Dela Postat 10 juni 2012 Hur är det med koraller och deras placering. Kan dom trivas på ett ställe i några veckor för attsedan besluta att denna plats inte är för den? Har en Sinularia som trivts på sin plats fram tom för några veckor sedan. Nu ser den helt ihopkrympt och sur ut. Har varit så i ca 2 veckor. Allavattenparametrar är OK.Mina värden:Temp: 26Salt: 1.022KH: 8.6Nitrat: 0Fosfat: 0Ca: 430Mg: 1310För övrig så verkar mina knappar, Kenya-träd och Sarcophyton stortrivas och växer så det knakar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.