jens karlskrona Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 Deltec´s lim ska inte vara torrt, utan man ska utan problem kunna arbeta ihop komponenterna.. Kan vara gammal. Testa att köra den i micron några sekunderså blir den mer lättjobbad.....Edit: Skickade samtidigt som dig Leif!!!!?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 När jag körde Deltecs lim i micron började det spraka och blixtra så jag stängde av illa kvickt. Har det inte hänt någon annan? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
<<JOHAN>> Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 Jag limmade en liten bit i revet för ca 30 min med (deltec)Såg nu att min anemon har förflyttat sig ner i hålan just där jag limmat, kan det vara någon fara för den tror ni?Inte för att jag tror att den blir fast limmad:smiley24: men det är ju ändå ett lim så man undrar ju om den inte kan kan ta skada på något sätt, för det lär ju inte ha stelnat klart än. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 Jag tror inte det är någon som helst fara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Jodå, jag använder ett Epoxykitt från Biltema för marint bruk artikelnr 36-1305 som kostade omkring 30:-. Har limmat 7 fraggar från PWIN med detta för ca 2 månader sedan och samtliga lever och växer så det knakar. Enda problemet är kanske att den är vit.jag var till biltema igår för att köpa ett paket sådant då den andra sorten var utgående, men iaf.. du skriver att den är för marint bruk? jag köpte precis likadant och art nr stämmer oxå men när jag läste på baksidan vid varnings texten står det att det är skadligt för vattenorganismer och kan orsaka skadliga långtidseffekter i vatten miljön? då undrar jag om detta verkligen är så bra att ha i karet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Det lät ju inte så bra... jag kör nog på med mitt aquascape lim, funkar ganska bra.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Det lät ju inte så bra... jag kör nog på med mitt aquascape lim, funkar ganska bra..nej jag tycker inte heller att det rimmar speciellt bra i samband med ett känsligt saltkar? men det funkar ju för många med bra resultat? och det måste ju bli ändå en stor mängd epoxikitt procentuellt mot akvarie volymen.. men det kanske inte biter på saltvattens djur? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniel N Postat 15 januari 2007 Dela Postat 15 januari 2007 jag var till biltema igår för att köpa ett paket sådant då den andra sorten var utgående, men iaf.. du skriver att den är för marint bruk? jag köpte precis likadant och art nr stämmer oxå men när jag läste på baksidan vid varnings texten står det att det är skadligt för vattenorganismer och kan orsaka skadliga långtidseffekter i vatten miljön? då undrar jag om detta verkligen är så bra att ha i karet?Gjorde samma som du. Skulle köpa men tyckte varningstexten var lite oroande. Vad stod det på biltemas andra produkt som nu inte finns mer?Någon som vet om det stod samma? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 15 januari 2007 Författare Dela Postat 15 januari 2007 Gjorde samma som du. Skulle köpa men tyckte varningstexten var lite oroande. Vad stod det på biltemas andra produkt som nu inte finns mer?Någon som vet om det stod samma?Avhöll mig från att köpa av samma anledning. Det stod inget om att det skulle vara farligt för vattenorganismer på den gamla så det skulle vara intressant och veta om det är identiska produkter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Jag undrar också om biltemas nya epoxikitt är farligt?Va på biltema nyss och köpte med mig ett paket, vad tror ni? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Ja, vad gör man inte för att spara en hundring... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Ja, vad gör man inte för att spara en hundring...Kostade 230 spänn på amazon akvarium i karlstad för riktigt korall lim.Så va jag ändå inne på biltema för att köpa krängninghämmare, och då passade jag på att köpa lite epoxykitt, det kan man ju ha till annat om inte till karet, men går det till akvariet så vore det ju kanon, jag vågar dock inte testa utan att vara säker. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Jag skulle inte riskera det nu när de bytt produkt på biltema. Jag skulle inte riskera det för en hundring i alla fall. Det finns ju andra butiker att handla ifrån om du tycker din lokala butik tar ett överpris...Fauna Marin - korallim Pris SEK 120,00 Deltec - AquaScape, korall-limPris SEK 100,00 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Japps, det blir att köpa korall lim nästa gång jag är i göteborg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dule Postat 20 januari 2007 Dela Postat 20 januari 2007 Avhöll mig från att köpa av samma anledning. Det stod inget om att det skulle vara farligt för vattenorganismer på den gamla så det skulle vara intressant och veta om det är identiska produkter.Jag har provat båda. Den nya härdar MYCKET långsammare än den gamla, är "mjöligare" i konsistens och "klibbar/klistrar" mycket mindre än den gamla. Så förmodligen är det INTE samma produkt TYVÄR, Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 16 mars 2007 Dela Postat 16 mars 2007 inte någon som har testat biltemas nya lim? hehe eller dom som har gjort det kanske har lagt ner hehe?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pwin Postat 16 mars 2007 Dela Postat 16 mars 2007 Jag har använt runt 15 paket av det nya Biltema limmet i mitt akvarium det senaste året, och jag har inte sett någon negativ påverkan på livet i akvariet hittills. /Per Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniel N Postat 16 mars 2007 Dela Postat 16 mars 2007 Jag har provat ett som kommer från Tremco. Ingen varningstext på det epoxit. Ringde importören som ringde labbet. Efter härdning var det ofarligt enligt dom.Detta epoxi är slående likt det från Tunze.Mvh Daniel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus Postat 16 mars 2007 Dela Postat 16 mars 2007 Jag har använt runt 15 paket av det nya Biltema limmet i mitt akvarium det senaste året, och jag har inte sett någon negativ påverkan på livet i akvariet hittills. /PerOch det är den här produkten du har använt (Epoxykitt, marin art nr:36-1305)? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pwin Postat 16 mars 2007 Dela Postat 16 mars 2007 Och det är den här produkten du har använt (Epoxykitt, marin art nr:36-1305)?Ja det är det, och jag började använda den innan debatten började här, annars hade jag nog inte vågat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 16 mars 2007 Dela Postat 16 mars 2007 okej då skall jag med prova ett packet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scooby_doo Postat 16 mars 2007 Dela Postat 16 mars 2007 ja de funkar, har med kört dem tidigare.och om man har förbrukat 15 paket av den nya sorten som 'pwin' utan problem finns det ingen anledning köpa de som kostar ca 100kr eller mera per paket. (min åsikt)~Henrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 16 mars 2007 Dela Postat 16 mars 2007 Kör också med biltemas "Nya" lim efter att blivit rekommenderad det, och inga problem för mig heller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 16 mars 2007 Dela Postat 16 mars 2007 Som jag diskuterade med Pwin, när jag var och hälsade på honom,. om detta med lim..Jag har provat många sorter,, olika prisklasser oxå..Men biltema har ny bytt, (naturligtvis, när man hittat nått bra), till nån som är något sämre.. Förra "verisonen" var bättre,.. Och måste säga att det limmet biltema har. är ruskigt bra.. korallen växer över mycket fort, än med andra lim.. tycker jag i alla fall.. = måste vara bättre för koraller med andra ord? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniel N Postat 23 mars 2007 Dela Postat 23 mars 2007 Beställde en låda med epoxikitt från Tremco.12x57g (en låda) för 360krMvh Daniel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.