PatrikD Postat 14 januari 2015 Postat 14 januari 2015 Hu vilka extremfina koraller. Ditt kar fortsätter att inspirera. Citera
irwin_fletch Postat 16 januari 2015 Författare Postat 16 januari 2015 Många av mina andra fiskar har fått samma skit som mina Amphiprion akallopisos dog av. Antar att det kan vara oodinium. Drog akallopisos in detta i mitt kar eller uppkommer detta? Min gula kejsare än medtagen och har vita prickar/ytor på kroppen och ögon. Även dvärgkejsaren och min salaris är drabbade. Citera
osby0479 Postat 16 januari 2015 Postat 16 januari 2015 Tråkigt med förluster!Har du själv kört dom i karantän, eller handlaren?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
irwin_fletch Postat 16 januari 2015 Författare Postat 16 januari 2015 Handlarna har kört dem månader i karantän. Men jag har ingen aning om hur just oodinium fungerar! Jag har aldrig haft sjuka fiskar och då har jag inte alltid varit så noga med vart fiskarna kommer ifrån. Jag räknar med att nästa alla mina fiskar kommer dö nu. Har satt in UV för att ändå försöka göra något, men har inte förhoppningar. Citera
odel68 Postat 16 januari 2015 Postat 16 januari 2015 Oj va tråkigt Jonas håller tummarna för att det löser sig mvh Ola. Citera
PatrikD Postat 16 januari 2015 Postat 16 januari 2015 Usch! Karantän är tydligen det som gäller! Citera
irwin_fletch Postat 17 januari 2015 Författare Postat 17 januari 2015 Alla fiskar överlevde natten. Tycker inga fiskar är värre idag än igår. Kanske har UV:t givit lite effekt! Ska köra lite vitlök i maten idag, så känns det som att man i alla fall gör något. Citera
Mr_Ewing Postat 17 januari 2015 Postat 17 januari 2015 Du har inte tillgång till ozon?Vad jag läst mig till har det viss effekt mot oodinium. Citera
irwin_fletch Postat 17 januari 2015 Författare Postat 17 januari 2015 Nej har tyvärr ingen ozon. Jag får acceptera läget och bara hålla tummarna nu. Ska försöka vara på tårna och fånga upp fiskarna om de dör. Vill inte att de ska hamna bakom revväggen. Citera
Henric Postat 17 januari 2015 Postat 17 januari 2015 Jag räddade en del av mina fiskar när jag tog upp dem och förvarade dem i salthinkar och flyttade dem var 3:dag. Det fungerar på prick. Kan ju vara det du har också.Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
irwin_fletch Postat 17 januari 2015 Författare Postat 17 januari 2015 Tack för tipset Henric. Svårt att få upp fiskarna i mitt kar tyvärr men kan vara värt ett försök. Citera
irwin_fletch Postat 19 januari 2015 Författare Postat 19 januari 2015 Inga fiskar döda men vissa är risiga. Min kirurg ser dock ut att återhämta sig. Mina Lps njuter av lite mer mat än vanligt och blir tjockare än vanligt. Citera
odel68 Postat 19 januari 2015 Postat 19 januari 2015 Kanonsnygga bilder/koraller håller tummarna för dina fiskar också mvh Ola. . Citera
irwin_fletch Postat 20 januari 2015 Författare Postat 20 januari 2015 Tog bara två år men nu har jag äntligen fått en fragg på tricolor..=) Tack Larry! Citera
irwin_fletch Postat 28 januari 2015 Författare Postat 28 januari 2015 Verkar som fiskarna klarar sjukdomen även om jag inte vågar säga för mycket. Min mandarin som jag haft 2,5 år strök tyvärr med =(Annars är det kul just nu. Ska snart sätta upp min nya ramp med så finns mycket att se fram emot. Citera
Strikt Postat 29 januari 2015 Postat 29 januari 2015 Trist med mandarinen.Vad blir det för ramp? Citera
irwin_fletch Postat 29 januari 2015 Författare Postat 29 januari 2015 Det blir ATI LED powermodule. Så jag hoppar på LED efter mycket om och men. Men i denna får jag ha kvar mina T5or också Citera
alexochingencarina Postat 29 januari 2015 Postat 29 januari 2015 Kommer bli grymt! Riktigt snyggt kar har du! Citera
Strikt Postat 29 januari 2015 Postat 29 januari 2015 Det blir ATI LED powermodule. Så jag hoppar på LED efter mycket om och men. Men i denna får jag ha kvar mina T5or också Låter klokt med en hybrid, väldigt sugen på det jag med Citera
irwin_fletch Postat 8 februari 2015 Författare Postat 8 februari 2015 Livet som acropora...... Kanske inte snyggare med tiden men större! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.