Wigge Postat 14 augusti 2013 Författare Dela Postat 14 augusti 2013 Det är sötvattens dopp som gäller för plattmaska så jag inte är fel på det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 14 augusti 2013 Dela Postat 14 augusti 2013 Som jag förstått det så kan väl vissa koraller ta skada av doppningen. Ska vara bättre att köpa vätskor för ändamålet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 14 augusti 2013 Författare Dela Postat 14 augusti 2013 okej. men det är skivor så de borde tåla det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 14 augusti 2013 Dela Postat 14 augusti 2013 Skivor verkar tåla det mesta, skulle bli ytterst förvånad om de inte klarade det.Men jag är långt ifrån en expert på detta Du kanske får invänta något fler svar innan du doppar på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 14 augusti 2013 Dela Postat 14 augusti 2013 Hade hellre tagit typ 1L vatten från karet och kört 1 droppe flatworm exit och doppat i eller coralRX som är mycket bra mot många olika saker. CoralRX kan du sen också använda vid var nyköpt korall för att inte få in oönskade odjur så jag hade köpt det hellre än FWE. Sötvattendopp kan väl fungera men kan inte garantera att alla dör eller att korallen inte tar skada, men skivor är som sagt tåliga.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smedberg Postat 15 augusti 2013 Dela Postat 15 augusti 2013 Jag körde flatworm exit för ett en vecka sedan i hela karet och såg ingen direkt påverkan. Jag var väldigt noga med att suga ut de som dog då dess gift är mest farligt enligt instruktionen.Däremot så dog inte alla maskar. De flesta strök med direkt men vissa verkade opåverkade. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 15 augusti 2013 Författare Dela Postat 15 augusti 2013 Har någon utav dessa sand som inte är större än 0.5mm hemma(helst så fin som möjligt)?Ska jag starta upp ett nytt kar så kommer jag att köpa helt ny torr sand(kanske en 4kg levande sand) som är i den storlek jag vill. så undra om de har så fin sand hemma eller om det blir att vänta tills DO kör en trip och köpa ett par säckar av hans DSB sand som är 0.2-1mm.trevlig kväll Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hermanbrute Postat 15 augusti 2013 Dela Postat 15 augusti 2013 Stig har fin sand som är torr! Och mycket billig! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 15 augusti 2013 Författare Dela Postat 15 augusti 2013 det är ju skit bra! han har de mesta och till ett bra pris! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 15 augusti 2013 Dela Postat 15 augusti 2013 Jag tror ingen av butikerna här nere har så fin sand, inte vad jag sett iaf, så har du möjlighet så köp hos Stig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 16 augusti 2013 Författare Dela Postat 16 augusti 2013 ja stödjer gärna honom=) Men ska först hitta ett kar och om inte bygga ett:D Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 16 augusti 2013 Författare Dela Postat 16 augusti 2013 shit vad optiwhite glas är dyrt. för att få framsidan på ett kar som är L60xB40xH80 i optiwhite ville de har 2500 men med framsidan i valigt glas 1300=P Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
patrikk Postat 18 augusti 2013 Dela Postat 18 augusti 2013 Köpte du coral frenzy? Annars kan jag tänka mig att köpa en med så delar vi på frakten. Hör av dig om du ska beställa. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 18 augusti 2013 Författare Dela Postat 18 augusti 2013 nä jag har inte beställt. när ska du beställa? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 18 augusti 2013 Dela Postat 18 augusti 2013 shit vad optiwhite glas är dyrt. för att få framsidan på ett kar som är L60xB40xH80 i optiwhite ville de har 2500 men med framsidan i valigt glas 1300=PKostar att ligga på topp Vilken tjocklek?Med vänlig hälsning, Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 18 augusti 2013 Författare Dela Postat 18 augusti 2013 är det något problem med att ha 1020 i salinitet? jag måste nämligen ha det för att hålla värdena på en bra nivå=/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 18 augusti 2013 Författare Dela Postat 18 augusti 2013 Kostar att ligga på topp Vilken tjocklek?Med vänlig hälsning, Björn15mm glas=)men ska nog köpa mamadubbas juwel vision 180 istället för att bygga själv! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 18 augusti 2013 Författare Dela Postat 18 augusti 2013 Rekommenderar stärkt att mata fungia med Formula one pellets. min har växt från 2,5cm i diameter till 3,5cm i diameter på bara några veckor=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
patrikk Postat 18 augusti 2013 Dela Postat 18 augusti 2013 nä jag har inte beställt. när ska du beställa?jag har ingen brådska så om/när du beställer så säg till så kan vi dela på frakten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 18 augusti 2013 Författare Dela Postat 18 augusti 2013 jag hör av mig=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 18 augusti 2013 Författare Dela Postat 18 augusti 2013 Finns det någon bra online shop som säljer och skickar ricordea till sverige för ett bra pris?Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 18 augusti 2013 Dela Postat 18 augusti 2013 Finns det någon bra online shop som säljer och skickar ricordea till sverige för ett bra pris?Med Vänliga Hälsningar, Wigge Ricordeafar & whitecoras. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 18 augusti 2013 Dela Postat 18 augusti 2013 är det något problem med att ha 1020 i salinitet? jag måste nämligen ha det för att hålla värdena på en bra nivå=/Varför? Fiskar kommer klara sej fint men koraller är det väre med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 18 augusti 2013 Författare Dela Postat 18 augusti 2013 jag måste ha det för at hålla värdena nere. men håller på att höja saliniteten sagt igen=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 18 augusti 2013 Författare Dela Postat 18 augusti 2013 kan man köra 4 putsräkor i ett 120 liter kar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.