Wigge Postat 9 maj 2013 Författare Postat 9 maj 2013 Idag när jag tog ut en sten ur karet så satt där en boll som var hälften så stor som en golfboll. och när jag krossade den bollen så låg där någon sorts snigel eller eremit. bollen såg ut som glasfiber.1. skalet av bollen2. sniglen/eremiten/Wigge Citera
Wigge Postat 9 maj 2013 Författare Postat 9 maj 2013 Idag när jag tog ut en sten ur karet så satt där en boll som var hälften så stor som en golfboll. och när jag krossade den bollen så låg där någon sorts snigel eller eremit. bollen såg ut som glasfiber.[ATTACH=CONFIG]96053[/ATTACH]1. skalet av bollen2. sniglen/eremiten/WiggeBumpar frågan Citera
Wigge Postat 15 maj 2013 Författare Postat 15 maj 2013 Har jätte kul med mina chromisar för tillfället. de har lagt rom på bakrutan, så varje gång jag kör ner fingret där så biter dem efter det finns det någon chans att få ynglen att överleva om man stoppar ner chromisarna i refugiumet så de lägger sin rom där istället? Citera
Manks Postat 15 maj 2013 Postat 15 maj 2013 Kan inget om odling, men utan ytterliggare åtgärder än de du nämner säger jag nej. Här finns mer info om odling. (ett hlet forum om marin fiskodling)http://www.marinebreeder.org/forums/viewforum.php?f=133&sid=2f2813cfb36ad766dbcc911f1bd946a1 Citera
freddi36 Postat 16 maj 2013 Postat 16 maj 2013 Hur går det med Catalaphyllian? Jag bangade ur att köpa en då det inte stod ifall det var den australiensiska varianten.. Citera
Wigge Postat 17 maj 2013 Författare Postat 17 maj 2013 jodå det går kanon, än så länge så slår den ut och verka må bra=) inte särskilt stor, men fin är den och finare kommer den bli=) Citera
Wigge Postat 17 maj 2013 Författare Postat 17 maj 2013 glupsk hepatus kirurg man har! matar för att clownerna och de mindre fiskarna ska få, men den j*vlen äter tills den spyr upp maten ;S Citera
Wigge Postat 18 maj 2013 Författare Postat 18 maj 2013 Jag har ett stort detrius problem i refugiumet, kan man sätta ner en stor ormsjöstjärna som kan rensa upp där eller det förstör refugiumet?/Wigge Citera
Wigge Postat 20 maj 2013 Författare Postat 20 maj 2013 Eftersom Zooab i löddeköpinge hade ett kanon pris på eremiter så blev det till att fara ner där idag. jag inhandlade 20st eremiter, jag ska ha 15 st till huvudkaret och 5 st till att hålla rent i refugiumet=)än så länge så mår catalaphyllian bra och slår ut och äter bra=)/Wigge Citera
Wigge Postat 20 maj 2013 Författare Postat 20 maj 2013 (ändrat) Mitt refugium har gått i snart 1 månad, men har inte fått tag i någon bra sten till att seeda sand bädden med eller resten av refugiumet, och vill inte köpa sten från affären då det är död sten som bara legat i vatten någon vecka. /Wigge Ändrat 22 maj 2013 av Yodelking Fel forum för att annonsera Citera
Wigge Postat 21 maj 2013 Författare Postat 21 maj 2013 Jag glömde som vanligt fråga vad eremiten hette när jag köpte den, så någon som kan identifiera den åt mig? Mvh Wigge Citera
Wigge Postat 22 maj 2013 Författare Postat 22 maj 2013 Knäppte 2 bilder på catalaphyllian igår efter den fått mat. och måste säga att den är riktigt fin!Mvh Wigge Citera
Wigge Postat 27 maj 2013 Författare Postat 27 maj 2013 Har ändra om lite i scape idag. min Xenia som stod framför revet i sanden har blivit för stor så den täckte mina skivor, ricordea och min duncanopsammia så fick ordna en ny sten som jag ställde i en hörnet för att få bort xenian från framsidan=)så här blev det!Efter FöreFörlåt för det är grumligt på "Efter bilden" blev det när jag la i stenen och så passade jag på att dosera Phytoplankton=)Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera
Wigge Postat 28 maj 2013 Författare Postat 28 maj 2013 http://www.drakfisken.se/mh-lampor/1209-aqualight-70w-10-000-kelvin.htmlär det någon som testat denna Mh ljuskällan? om ni har det så lägg gärna en lite recension om vad ni tyckte, hur var ljuset osv! =)Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera
Wigge Postat 28 maj 2013 Författare Postat 28 maj 2013 Vilket märke brukar vara bra och vart beställer ni dem?. har nämligen blivit trött på mitt pisse gula ljus i karet nu, och nu när semester ersättningen kom så kan man ju unna sig lite =)Med Vänliga Hälsningar, Wigge Citera
Wigge Postat 2 juni 2013 Författare Postat 2 juni 2013 Jag är trött på att blanda mitt vatten i dunkar nu, någon som vet något sorts kärl på 30-80L som man kan blanda vatten i? Citera
MarinaS Postat 2 juni 2013 Postat 2 juni 2013 Kolla clas ohlsson och jula. Jag köpte en 200l tunna från Co men om jag vill minnas rätt så hade de också mindre. Citera
Suma Postat 2 juni 2013 Postat 2 juni 2013 Jag är trött på att blanda mitt vatten i dunkar nu, någon som vet något sorts kärl på 30-80L som man kan blanda vatten i?Jag kör soptunna...http://www.jula.se/search-result/?q=SOPTUNNA%20110%20L Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.