Gå till innehåll

Jag och mitt lilla rev!=) - 120 liters juwel lido


Wigge

Rekommenderade inlägg

  • Svar 716
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jag kan inte hitta om Aqua Medic's "antiphos phosphate remover" är järn eller aluminium baserad, alltså om den skall köras i strumpa eller reaktor=)

så skriv om ni vet, eller skicka en link som innehåller svar=)

/Wigge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Clownernas nya hem nu när Anemonen gått och gömt sig då jag rörde stenen den satt på... och då blev den lite kinkig och slutade slå ut, men antar att den behöver någon vecka att återhämta sig på.

post-6818-14468929014466_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns några fabrikat av fosfatremover som är baserade på zeolit. De är mycket mindre effektiva. Har du tur hittar du någon bild av det på Google. Zeolit ser ut som - Zeolit. Jag har aldrig använt sådant eftersom jag läst att det är mycket mindre effektivt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft igång refugiumet nu i en månad. i början såg det hur fint som helst ut och då körde jag ljuset 24/7. men nu på senare tid så har min chaeto börja lösas upp och börjar mer ligga på botten och pumpen är full med chaeto strån varje morgon. och det är även massa vita flagor som ser ut som någon vit gegga som flyger runder.

jag tog sanden som låg i sumpen innan jag gjorde om den. jag tog upp den och tvättade av den noga och hällde i, sedan när det klarnat så åkte chaeton i direkt... jag kanske skulle väntat med chaeton tills refugiumet gått in sig?

så ska jag kanske starta om det och hälla i 4-5 kg levande sand ist och låta sanden och lite sten gå in där i 1 månad eller så tills jag slänger i chaeto?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...