Gå till innehåll

Jag och mitt lilla rev!=) - 120 liters juwel lido


Wigge

Rekommenderade inlägg

  • Svar 716
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Gjorde precis ett litet "experiment". jag har byggt in min stora seio 1500 streamer i revet och nu satte jag min acropora mitt i utloppet på den, där det pumpar ut ca 6500L/h. ska se om man kan få den att slå ut där=)

Har väl inte allt för stora förhoppningar.

skriv om ni tror den kommer slå ut eller inte, så kör vi en liten bet här!;)

Med Vänliga Hälsningar, Wictor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En liten uppdatering på de saker som hänt!

först och främst så har jag sålt av de flesta mjukkoraller och en LPS för att mer och mer gå över till spser. jag byte mjukkorallerna mot lite LS som jag kunde bygga upp revet precis så som jag drömt om länge men inte kunnat få till=).

Farsan och syrran var idag i hässleholm på simtävlig och passade då på att hämta hem lite spser. tänker lägga upp en full tank shot och bild på de 3 spserna.

post-6818-14468926912501_thumb.jpg

Hjälp med namn tack=)

post-6818-14468926912708_thumb.jpg

Hjälp med namn tack=)

post-6818-14468926912927_thumb.jpg

Acropora tumida=)

post-6818-14468926913156_thumb.jpg

och till slut en dålig full tank shot på karet=)

Hoppas ni kan hjälpa mig med namnen och försätter följa min tråd. kommer uppdatera så fort ngn nytt händer=)

Med Vänliga Hälsningar, Wigge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Liten uppdatering!

idag var jag och farsan på netonet och kollade runt. då hittade jag skarvkontakter som man kan styra med en fjärrkontroll. givetvis köpte jag 3 st och har nu så att jag kan stänga av MHn, blåljuset och moonlight från sängen eller från datorn eller vart ifrån jag nu vill=)=). fungerade kanon!!

/Wigge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har en lite fråga över min acropora. de har lite alger på topparna som den hade när jag köpte den. ska man låta det vara kvar eller "trimma" de topparna med alger på? har försökt skrubba av algerna med tar 2 dagar sen är de där igen =P

Vad säger ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Liten uppdatering!

idag var jag och farsan på netonet och kollade runt. då hittade jag skarvkontakter som man kan styra med en fjärrkontroll. givetvis köpte jag 3 st och har nu så att jag kan stänga av MHn, blåljuset och moonlight från sängen eller från datorn eller vart ifrån jag nu vill=)=). fungerade kanon!!

/Wigge

Lite coolt är det, men är det inte bättre med timer?

Djuren vill gärna ha en jämn dygnsrytm och det är ju lätt att glömma trycka på knappen.

Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Liten uppdatering=)

Min Duncanopsammia Har börjat slå ut nu efter mer än 1 månad.

Hur ofta ska man mata den?

och går det bra att mata med en mysis/artemia blandning?

post-6818-1446892706325_thumb.jpg

Här är mitt nya tillskott.

Vad är det latinska namnet?=)

post-6818-14468927063492_thumb.jpg

Tycker det verkar fungera bra just nu, förutom att ca och mg ligger en aning högt. men det är ju itne så döds farligt=P

/Wigge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...