Gå till innehåll

Reubens 800liters Optiwhite system


Reuben

Rekommenderade inlägg

  • Svar 177
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Pellets är enligt min erfarenhet ingen bra mat för Anthias då de ha ett smalt svalg. Det betyder att de tar en eller fler i munnen och tuggar på den första. Efter fem minuter spottar den ut de andra. Flingor eller Cyclops fungerar mycket bättre. Och Anthias vill ha mycket mat, framför allt i början. Man bör se en rejäl bula på magen när maten tar slut i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pellets är enligt min erfarenhet ingen bra mat för Anthias då de ha ett smalt svalg. Det betyder att de tar en eller fler i munnen och tuggar på den första. Efter fem minuter spottar den ut de andra. Flingor eller Cyclops fungerar mycket bättre. Och Anthias vill ha mycket mat, framför allt i början. Man bör se en rejäl bula på magen när maten tar slut i karet.

Jobbar hemma så de får mat 4-5 gånger om dagen ni början, det där med pellets skall jag dock tänka på!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Yes! 5/5 framme, hade börjat förlora hoppet för den sista men 5 dagar in så ser jag alla på samma gång. De är fortfarande lite fega, bakom/i stnar för det mest amen har sett alla äta nu iaf o matar många gånger om dagen så det får väl ses som posetivt.

Kommer börja odla artemia igen hemma nu till dessa så de får i sig ordentligt med näring. någon so känner till om det finns några automat system för saltvatten likt dem som finns till sötvatten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Odla artemia

Borde finnas lättare fryst å mer näring

Cyklops, bosmider etc

Köpte ett foder hos Göran på ciklidleken som gillades utav alla fiskar å bra foder

Röda loppor tror jag de hette. Frysfoder som var upptänat å klart.

När jag odlade så hade jag en vanlig artemiakläckare modell plaströr å luftslang i botten.

Denna satt sedan i sumpen

Skulle rekommendera flera kläckare så man får olika stadier på artemian

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Du kan ju alltid köra doserpump á la NPS speciellt för anthiasmatning. Något jag funderat på i alla fall...

Har funderat på det men då behövs kylskåp etc, tyvärr har jag inte plats med det under karet :/.. Förövrigt har mina koraller under senaste dagen sett lite småhänga ut, lite bleka färger etc. Imorse hade min montipora setosa gett upp och hade tappat ca 2kvadratdecimeter vävnad under natten och lite småbrända toppar på några andra koraller. Ingen aning om vad det kan vara, kör lägre dos av zeostart än vanligt sedan jag bytte kar och den enda skillnaden senaste 2månaderna varit mer matning för mina anthias.... För att göra det ännu bättre så drar jag till tokyo över jul/nyår och kommer ha akvarievakt som håller koll på karet, känns riktigt pissigt... Enda jag kan göra är stora vattenbyten (bytt 300liter nu på två dagar) men verkar inte se någon förbättring....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Tillbaka efter semesternnu karet varit utom mig i två veckor och endast fått "allt ser bra ut" och allt lever från akvarievakterna , tyvärr inte riktigt sanningen, tappat mer eller mindre alla mina Montiporor under dessa två veckor, skyhög fosfat (0,4) samt många av korallerna som dör nerifrån och upp.... >_<... alla fiskar lever iaf, dock har mina platina clowner flyttat isär till var sin anemon (den delade sig under dessa veckor, antagligen pga kassa värden).... Stora vattenbyten på g nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Oj, inser att det var ett tag sedan jag skrev här. har fått tillbaka stabiliteten i karet efter min skyhöga fosfat efter japanresan. Tyvärr var det en del som strök med och några saker som inte återhämtat sig (konstigt nog är mina acroporor de som återhämtat sig snabbast och bäst).

Ang. wavemakern så slutade säljaren svara på min mail men då jag hade betalat via paypal var det bara att skicka iväg ett klagomål och pengarna var tillbaka på kontot 2 veckor senare :)

Så nu sitter jag här med en nästan komplett wavemaker som jag inte betalade ett öre för :)

har lagt en beställning på drivarn som förhoppningsvis kommer i veckan sen blir det vågor (och film)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...
Tja, här kommer några bilder jag tog nu lite kort mellan ett telefonmöte :P helt osorterat etc men hinner inte riktigt lägga tid på akvairet idag :)

[ATTACH=CONFIG]85875[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]85876[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]85877[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]85878[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]85879[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]85880[/ATTACH]

Kommer komma fler bilder när jag är klar med aquascapen, har hittils bara hunit göra en pelare, men mer är på väg, lovar :)

Allt är nu till salu!

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?56617-Komplett-800liters-system-s%E4ljes-i-g%F6teborg-Komplett-eller-i-delar!&p=549476#post549476

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...