Gå till innehåll

Mitt 4 meters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

Skummaren är en NYOS Compact Cone 200. Kan tillägga att jag är inte en troende av att ha en stor skummare, eller att jättemycke vatten behöver passera skummaren varje timme.

Jag tror att det är gamla tankar helt enkelt, formade i en tid då det inte fanns bra streamers och det fanns skummare med dålig luftinblandningsförmåga.

Tror inte att det alls är nödvändigt att strippa vattnet till 100% från Amonium/Amoniak.

Jag tror att en för stor (eller för effektiv) skummare lätt skapar obalans mellan N och F. Kör man då med någon form av kolkälla (och inte håller strikt koll på N) så är risken stor att kolkällan bara skapar problem, inte löser dom.

Däremot så tror jag på att skumma så blött det bara går så att man får ut de stora slaggprodukter man lagt energi på att frakta till skummaren.

En helkarsbild kommer så fort byttan är tänd :):)

Men kan ju fresta med en tillväxtbild så länge det är exakt en månad mellan bilderna (båda är från stora byttan)

post-5316-14468927659461_thumb.jpg

post-5316-14468927659234_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Familjen genomgår just nu den värsta kräksjuka jag någonsin upplevt. Hoppas verkligen att vi inte smittade Fille eller Jimmy som vart på besök igår.

Gyltan lever och frodas Jimmy, den väntade till nu ikväll med att visa sig. Men den ser hel o fin ut:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ååh fasiken! tråkigt att höra krya! ne de är ingen fara med oss än, får hoppas att de inte blir något då jag ska till stig imorgon! och lysrampen är grym! :D

Bra att du Ni verkar friska:)

Lungt än så länge får hoppas på det bästa.

Skönt att han klarade sig fraggarna trivs oxå knapparna va lysande i dubbel bemärkelse

Ja dom är ju rätt fräcka under blåljus.

En annan vill besöka imorgon men är absolut inte sugen på att kräka ikapp direkt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Alltså detta vill ja under inga omständigheter flytta till din familj, det lustiga var att både ja och C var pigga fram till 8 tiden sen började vi spy nästan samtidigt.

O verkar inte ha det alls, vilket är rätt skönt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Imponerande hur snabbt du fått det så snyggt Larry! Många stora akvarium blir aldrig i närheten av färdiga utan ser hela tiden tomma och tråkiga ut. Ditt ser redan snyggt ut och det ska väldigt spännande att seutvecklingen framåt.

Imponerande också att se hur snabbt du själv gått från nybörjare till kunnig saltis. Gillar speciellt att du tagit din egen väg. Finns många vägar till framgång. :)

Nog med hyllningar för i år nu.... Krya på Er!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...