ormet Postat 18 november 2013 Författare Postat 18 november 2013 Jag har traditionellt aldrig haft så mycket kalkalger i mina kar. Men jag hade lite på akrylen innan jag gjorde flytten vid golvläggningen. Men kalkalgerna växte bara i skuggade områden vilket jag tycker är lite udda. Tog ut skivan och skrubbade med vinägerlösning och sen dess har jag inte sett några. Det växer faktiskt för tillfället inte en kalkalg i burken.Men när/om de väl kommer så får jag fundera på om jag orkar skrubba i tid & otid, lägga i sand (det kanske jag gör ändå) eller förbereder mig på en lila botten Citera
ormet Postat 19 november 2013 Författare Postat 19 november 2013 Jag var med och backade Bangai Cardinal Rescue Project och igår fick jag hem ett signerat ex av Coral magazine som tack. Lite coolt! Citera
ormet Postat 30 november 2013 Författare Postat 30 november 2013 Så sitter man här på kvällen och iakttar när bangaierna leker :-) Citera
alexochingencarina Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Verkligen fina. Dom är ganska tacksamma att fota va? Inte som flängiga kirurger.. Citera
ormet Postat 3 december 2013 Författare Postat 3 december 2013 Tack grabbar.Jo de är ganska tacksamma. De blir tyvärr sjövilda när jag närmar mig karet för de tror de ska få mat. Behöver ett 70-300 så jag kan stå en bit ifrån Kirurger är svårare, får rigga en matstation närmare framrutan.... fotar med lite för hög iso nu, 1600. 800 blir nog bättre bildkvalite men svårare att få skärpan förstås. Citera
alexochingencarina Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Kirurger ä svåra. Jag brukar försöka lägga focus på sidofenan. Men det är riktigt svårt. Fan det blev inge pressentkort på whitecorals! Citera
alexochingencarina Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Jag tror det. Nu blir jag osäker men jag har för mej att den va till 1:a dec Citera
ormet Postat 26 januari 2014 Författare Postat 26 januari 2014 Jag är väl först i Sverige så får bjuda på en bild. Citera
ormet Postat 26 januari 2014 Författare Postat 26 januari 2014 Vackert!!Kan bli, kan bli. Kan inte skylla på dåligt ljus nu iallafall ;-) Citera
tiomm Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Snyggt, Daniel! Fixar du en recension på den här också? Citera
ormet Postat 26 januari 2014 Författare Postat 26 januari 2014 Jorå, men den får nog bli i två delar. Tar ett halvår innan jag vet om mina koraller gillar den eller inte. Men lite intryck och teknikporr kan jag nog få ihop ;-) Citera
mikoto Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Se där! Coola grejer. Men jag måste säga att sladden ser väldigt gräslig ut. Vilken best till sladd! Känns som att det borde gått lösa på ett bättre sätt. Citera
ormet Postat 26 januari 2014 Författare Postat 26 januari 2014 Frugan hävdar att hon aldrig skulle släppt in rampen i bostaden om hon hade vetat om att sladden skulle vara så enormt MANLIG ;-)Nä, det är inte optimalt.. Men jag visste om det och var beredd att ta den kompromissen. Citera
Blåbert Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Det går ju att smyga runt den på baksidan lite snyggt... Tror det handlar om en kompromiss för att tilltala så många som möjligt. Det är enklare att acceptera sladden på sidan med ett akvarium som står längs väggen än att ha den på långsidan på en rumsavdelare. Citera
ormet Postat 28 januari 2014 Författare Postat 28 januari 2014 Jo du Blåbert, jag har trixat lite nu och det kommer gå att få undan sladden så det blir ganska snyggt. Nu hänger den bara för jag har drivaren/kontrollern på golvet. Jag skall försöka montera den i bänken men det är inte helt lätt Citera
Blåbert Postat 28 januari 2014 Postat 28 januari 2014 Jo du Blåbert, jag har trixat lite nu och det kommer gå att få undan sladden så det blir ganska snyggt. Nu hänger den bara för jag har drivaren/kontrollern på golvet. Jag skall försöka montera den i bänken men det är inte helt lätt För att vara lite petig så tror jag att drivarna sitter i rampen, den externa lådan är controller enbart. Citera
ormet Postat 28 januari 2014 Författare Postat 28 januari 2014 Där ser man. Med tanke på storleken trodde jag allt fanns där.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.