ppihlstrom Postat 21 januari 2013 Författare Dela Postat 21 januari 2013 ...vad är detta då, tro?...och detta... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 21 januari 2013 Författare Dela Postat 21 januari 2013 Dagens porträtt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Hehe Häftig bild Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Den första tycker jag ser ut som flakväxande montipora Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 21 januari 2013 Författare Dela Postat 21 januari 2013 Montiporan...ser den ut som att den lever? Jag har aldrig haft sådan innan, och denna sitter längst nere vid botten, på foten av en stor sten, som min anemon sitter på... Jag kan alltså inte flytta på den. Jag har inte tänkt så mycket på den innan, den har mest bara varit där, men jag tycker det ser ut som att den blivit lite större.... Men men... Vad kräver den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Den är ju vit längst ut i kanten. Ser ju ut som tillväxtzon. Tycker det är likt min röda montipora i alla fall. Har den klarat sig hittills och börjat växa lite så är det väl bara att låta den va och hoppas på det bästa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 26 januari 2013 Författare Dela Postat 26 januari 2013 Jo, jag låter den vara. Faktum ör att jag försöker pilla i karet så lite som möjligt... Lite störd bara på att mitt Kh värde är lågt Nåväl, en annan sak som stört är min returpump i sumpen. En gammal häck som jag hade i mitt förra kar, för fyra år sedan, som mina föräldrar sedan använt i sin damm i trädgården(!). 2500 l/h enligt skylten... Den har låtit som en tröska, typ som att en oisolerad gammal diskmaskin med grus i stod på dygnet runt utanför vårt sovrum - inte så skoj!Igår (lönedag!) så köpte jag en ny:3000 l/h, och tyst... Är det någon som har erfarenhet av en sådan? Den matar på rejält verkar det som, bättre drag än den gamla fula... Jag har även trimmat in överrinningen till sumpen, så förutom ett gurglande då och då är här relativt tyst "gilla" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 30 januari 2013 Författare Dela Postat 30 januari 2013 Vår blå/svart randiga eremit bytte hem under natten, och verkar trivas bättre med tillvaron, ute och aktiv för engångskull Och anemonen, inkrupen i en grotta, ser bättre ut nu... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 2 februari 2013 Författare Dela Postat 2 februari 2013 Korallinventering:Så... Vet inte namn på de flesta, men det kanske nån annan vet... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 2 februari 2013 Dela Postat 2 februari 2013 Härliga bilder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 3 februari 2013 Författare Dela Postat 3 februari 2013 tack, inga proffsiga så, tagna med min Ipad (!) men alltid roligt att fota och dokumentera lite Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 9 februari 2013 Författare Dela Postat 9 februari 2013 Jag ledsnade på att anemonen satt inne i en grotta, så jag vände på stenen igår kväll. Nu vandrar den runt igen... Suck. Jag tog detta kassa kortet på den, den har fortfarande inte delat på sig, men jag tycker det absolut ser ut som att den ska, eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 9 februari 2013 Dela Postat 9 februari 2013 Kan inget om anemoner men tycker det är rätt häftigt att dom kan flytta på sej.. Även om jag har förstått att det är just det många retar sej på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 9 februari 2013 Författare Dela Postat 9 februari 2013 Det är häftigt, och ja, ack så irriterande Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 26 maj 2013 Författare Dela Postat 26 maj 2013 Såja, det tuffar på här, lite i tystnad tyvärr, men så är det när livet kräver massor av tid.Anemonen har delat sig, båda "halvorna" verkar må bra, men clownerna har efter några dagars obeslutsamhet och förvirring klart valt den ena till sitt hem.Inatt har vi tyvärr haft vårt första dödsfall, vår palettkirurg kom inte fram när det var dags för frukost, så jag började kika runt lite, och mycket riktigt, längst bak, under ALLA stenar låg hon död... Ingen verkar ha tuggat på henne, alla fenor, ögon och så intakta. De senaste veckorna har hon haft en tendens att gnugga sig mot stenar ibland, och haft en blekare fläck på nosen, men verkat ok i övrigt, ätit och så, så inte vet jag.Ett jämra elände att riva allt, men det gav mig en bra ursäkt att rensa bort ett dussin xenia. Vattenbyte och mätningar i em... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 26 maj 2013 Författare Dela Postat 26 maj 2013 Alla värden ser ok ut, förutom nitratet som ligger på 25(!)... Några vattenbyten till i veckan, och en strumpa kol i sumpen... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 6 juni 2013 Författare Dela Postat 6 juni 2013 Äntligen en riktig skummare... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 6 juni 2013 Författare Dela Postat 6 juni 2013 Rotat runt och ändrat lite i aquascapen - lite grumligt, ursäkta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 6 juni 2013 Författare Dela Postat 6 juni 2013 ...och en rätt tråkig fönsterreflektion ser jag nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 6 juni 2013 Dela Postat 6 juni 2013 Ser trevligt ut det där, gärna mer bilder...=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 6 juni 2013 Författare Dela Postat 6 juni 2013 Tack, alltid kul att få respons ...allt frodas, tyvärr även en koloni glasrosor... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 7 juli 2013 Författare Dela Postat 7 juli 2013 Dags för lite uppdatering;Om tre veckor flyttar vi, så då är det bra läge att arbeta bort en del av problemen med min setup. Det som stört mig mest hittills är bristen på utrymme under bänken, så jag bygger en ny bänk. Yttermåtten kommer att bli 120x60cm, 75 cm högt. Framsidan kommer bestå av två dörrar, ledade på mitten med gångjärn för att enkelt och smidigt kunna öppna upp undertill för service. I vårt nya hem kommer karet inte längre stå i ett hörn, utan mitt på en vägg och synligt från tre håll, varför jag vill bygga om min ytavrinning, och snygga till allt vad gäller tekniken. Här kommer ett smakprov på vad jag tänker, synpunkter, tankar och ideer mottages tacksamt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 8 juli 2013 Författare Dela Postat 8 juli 2013 En liten bild på vårt kombinerade vardagsrum, förråd och snickeriverkstad... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 8 juli 2013 Dela Postat 8 juli 2013 En liten bild på vårt kombinerade vardagsrum, förråd och snickeriverkstad... [ATTACH]99090[/ATTACH]Oj, det där kan inte frugan gilla. Men du är nog nöjd=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 8 juli 2013 Författare Dela Postat 8 juli 2013 Typ, men hon är inte hemma idag, så än så länge går det bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.