Gå till innehåll

Framtiden...


Benighted

Rekommenderade inlägg

... får vi se vad den har att visa för Saltvattensguiden, jag hoppas det finns andra som orkar dra lasset, och eventuellt entusiasmera mig igen, men just nu, så känns det väldigt oengagerande att göra nånting överhuvudtaget.. Vissa människor har en vilja att ha rätt, till den milda grad att de inte bryr sig nånting om konsekvenser, taktkänsla, respekt eller nånting annat, utan saker ska vara som de tycker de ska vara, fine, dessa kan ju driva den perfekta föreningen, med sina 20 ivriga läsare. Jag har bara velat hjälpa att sprida saltvattenshobbyn, men måste säga att jag inte längre bryr mig... Vi får som sagt se vad som sker i framtiden, men om dessa individer tar denna tråden och förstör den med deras galla, då kommer ni aldrig mer se ett ord av mig skrivet på detta forum!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jag känner med dig Jani och alla andra moderatorer, det som händer nu är jävligt sorgligt, jag tror inte de fattar konsekvenserna av sitt handlande.

Jag tycker du och de andra moderatorerna gör ett mycket bra jobb, det har ni så gott som alltid gjort.

Jag håller inte med alla de beslut ni fattat men jag har respekterat dem, det är synd att fler inte kan göra det.

Tack för alla moderatorer goda arbetsinsatser för att hålla det här forumet så bra som det är, det hade inte varit i närheten av vad det är idag utan erat hårda arbete. TACK!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara att det gått så långt att du känner så är riktigt illa, ni som driver saltvattensguiden sitter på en guldsits av sällan skådat slag. Ni har i princip hela svenska saltvattensrörelsen i er hand. Jag hoppas verkligen att du orkar för det ni gör här är något ut över det vanliga! Så all styrka åt er!

/Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni moderatorer gör ett fantastiskt jobb som håller forumet igång, all heder till er.

O varför det,,,,,,, jo jag varken orkar eller har motivation att hålla forumet igång. Er tid på forumet är därför av yttersta vikt.

Hur konstigt det än låter så är Er nerlagda tid en ren vinst i mitt/ditt/ert/våra akvarium och dess invånare.

Jag blir riktigt förbannad när skrivare här på forumet inte inser det.

I mitt jobb Jani så berör mina beslut ofta väldigt många människor. Det har lärt mig en sak. Man kan inte få mer än 80% med sig.

Det betyder att det alltid är 2 av 10 som misstycker oavsett vad jag/du gör.

Jag vet att det inte är någon tröst Jani och alla Ni andra moderatorer men låt inte de som misstycker färga Er bild av oss som är aktiva här på forumet:):)

Utan ta till Er av första meningen i detta inlägg istället:):):)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker som ovanstående, alla ni som jobbar med detta (moderater etc) gör ett jättebra jobb!

stödjer er helt i att ta betalt för annonserna!

Jani, jag tycker det vore mycket tråkigt att den sista tids diskusion och ifrågasättande skulle leda till att du inte vill hålla på med detta längre!

Om du inte vill vara moderator längre, så hoppas jag verkligen att du är kvar på forumet och sprider din kunskap, till oss som behöver det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Häng i Jani, detta blåser över.. Är väl såna här diskussioner med jämna mellanrum, jag är tacksam för vad ni gör och skulle inte ha nåt problem om ni fick lite lön för mödan också.

Precis, ta en konferens för sjutton! Jag pytsar gärna in en hundring till om ni lovar att de går till team building och motivationshöjning ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stöder er till 100 procent!Som sagt förut! jag ska försöka vara lika lugn som ett tänt ljus i fortsättningen!Nu när man vet läget är det en annan femma med allt!Tack för en bra sida!

Kom igen nu, alltid roligt med någon som rör om i grytan -skrattar hysteriskt

Till alla andra som kämpar med svg samt alla som gjort att jag vågat dra igång saltkar efter alla år med sötvatten, keep up the good work, ni är guld värda.

Love you all -dans

Mvh

Hawkmoon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Jani

Häng inte läpp. Vad som har hänt är att Bygert inte tänkte sig för riktigt - och det har han faktiskt erkänt (vilket nästan nästan är lika fantastiskt som om att jag skulle erkänna att jag haft fel :)). Diskussionerna har lett till att vi troligtvis knäcker 200 gränsen i stödmedlemmar. Ni har fått mycket uppskattning för ert arbete. Gör som jag när jag blir riktigt förbenad. Skriv - men tryck inte på sänd - gå ett varv kring huset och sparka på några stolpskott - gå tillbaka och upptäck att deleteknappen är bäst :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen kan jag bara säga att "måttet börjar bli rågat" för min del också. Jag jobbar som chef (= inga 40 timmarsveckor direkt), håller precis på att starta upp ett eget bolag vid sidan av mitt ordinarie jobb. Som ett exempel har jag vid ett par tillfällen fått välja mellan att jobba kvällstid och kunna debitera för mitt arbete inom IT eller att HELT GRATIS med privat telefon delta i ett telefonmöte för SG istället. Valet kanske låter enkelt, klart man väljer stålarna, eller? Nej, faktiskt inte..

För min del har det varit fantastiskt kul att kunna lära känna så många av er fantastiska människor som hänger här på guiden. Det har också varit en väldigt fin förmån att få lära känna Ingemar, vår kassör som jag jobbat extra nära. Snällare och godare person får man leta efter. Så nej, valet är inte helt lätt, därför har jag försökt att jonglera mina timmar och hinna med allt på samma gång. Det har gått ganska bra, även om jag får erkänna att Wiking nog får dra ett lite tyngre lass än vad en kassör normalt behöver göra. Men, vi hjälper varandra. Det är lite så vi gör på SG, HJÄLPER varandra.

När "belöning" för den tid och faktiskt även pengar man lägger ner privat för SG:s skull kommer i form av en människa som verkar få energi från att STJÄLPA andra. Ja, då tappar även en positiv kille som jag lusten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

... får vi se vad den har att visa för Saltvattensguiden, jag hoppas det finns andra som orkar dra lasset, och eventuellt entusiasmera mig igen, men just nu, så känns det väldigt oengagerande att göra nånting överhuvudtaget.. Vissa människor har en vilja att ha rätt, till den milda grad att de inte bryr sig nånting om konsekvenser, taktkänsla, respekt eller nånting annat, utan saker ska vara som de tycker de ska vara, fine, dessa kan ju driva den perfekta föreningen, med sina 20 ivriga läsare. Jag har bara velat hjälpa att sprida saltvattenshobbyn, men måste säga att jag inte längre bryr mig... Vi får som sagt se vad som sker i framtiden, men om dessa individer tar denna tråden och förstör den med deras galla, då kommer ni aldrig mer se ett ord av mig skrivet på detta forum!

tråkigt att det har gått så pass långt . får hoppas att du hittar lite energi och glädje igen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet själv inom mitt arbete som ledande montör att det är för jäkligt att när man lägger ner sin privata tid för att mina kollegor skall få in extra pengar i lönekuväret och det kommer både 1 och 2 knivar i ryggen eller ren skitkastning och gnäll.

( så förstår er !!!!! tyvärr kan ni ju inte bara skicka iväg otrevliga eller folk som drar ner stämningen här på forumet på samma sätt)

Även om jag inte haft nån större kontakt med er hoppas jag ni rycker upp er och stannar kvar på era positioner då er kunskap är viktig för många personer här på guiden och även hur framtiden ser ut för SG vore fruktansvärt tragiskt om sidan svalnar av och dör bort som många sidor gör efter några år av glansdagar.

Förstår mig inte på folk som måste skriva när det rent av är otrevligheter eller påhopp. Diskutioner ska kunna blixtra till ibland med skilda åsikter så måste det vara annars vore det väldigt konstigt, men sen i samma veva måste man kunna hejda sig när åsikterna skiljer sig kanske tänka 2 ggr innan man klickar skicka.

finns alltid personer som måste sticka ut hakan, höras, synas, ha sista ordet och gå över lik för att få fram sin vilja sånna borde rent av hålla sig i från sociala forum om man inte kan bete sig som en normalt vuxen uppfostrad människa.

( ursäkta stavning etc då jag har lite skriv svårigheter :) ..)

tack för ett kanon bra jobb!, all kred till er då jag förstår ert slit

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Maglofster jag inbillar mig att inte alla här hajade vad som gäller här..jag har själv vart i föreningslivet o tamejfan storknat på sådana som inte ens kan sätta på en kaffepanna!men gärna gnällt o klagat på allt!Jag tycker nu när jag vet hur det funkar här att ni valt en bra modell!Som sagt jag tror att det lugnar sig när folk vet att det inte är som en vanlig förening som man kan ställa krav utan att bidra med ett skit själv...o bara sitta o skrika om kaffet är klart!Jag hatar den delen av föreningslivet i sverige..mången gång har jag knutit näven i fickan o funderat på om jag ska löpa amok eller inte!All heder åt er som gör denna sida möjlig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...