alexochingencarina Postat 18 augusti 2014 Postat 18 augusti 2014 Den kombon (blue plus/coral plus) är allround och väldigt gångbar. Svårt att spetsa till det med bara fyra rör, men det är kul att labba med actinic-rör eller purple (purple plus eller kz fiji pink). För att sticka ut hakan lite:Blue PlusActinicPurple PlusBlue PlusInte mycket grönt i den, kombon men massor med tillväxt och fin accent i rött och acrtinic.+en på något liknande. kör själv 2 b+ och 2 c+ och skulle nog vilja ha lite mjukare ljus om ni förstår vad jag menar. Citera
Blåbert Postat 18 augusti 2014 Postat 18 augusti 2014 Jag körde till igår följandeC+B+ActinicAqua blue SpecialLEDx4 på B+ simuleringB+Purple PlusB+C+Det var aldeles för vitt för mig. Bytte ABS-röret mot ett B+ igår och det är nog fortfarande för vitt. Tror att jag ska prova att byta ett C+ mot ett P+ Citera
niki68 Postat 18 augusti 2014 Författare Postat 18 augusti 2014 (ändrat) De på reefcentral rek. men LED har redan purple /fiji kanske blir för mycket rosaATI BLUE+KZ Fiji Purple/Ati Purple+=== LED ===ATI ActinicATI Blue +Vet ej det är mina kompisar som ska köpa lampa i present fyller nästa månad 100 år.Vet ej vilka rör ska säga är bäst , kanske köpa flera och prova olika kombo.Sista försök vi få se vilka rör måste man ha. ? Ändrat 18 augusti 2014 av niki68 Citera
ormet Postat 18 augusti 2014 Postat 18 augusti 2014 jag kör ATI 2blue+ & 2coral+ och det är en mycket fin kombo. Actinic tycker jag inte behövs, de gör mycket lite för PAR och RB-leddarna gör att korallerna poppar. Men det är aldrig fel med Actinic ändå för att få bra popp i korallerna utan att RB-leddarna blåfärgar allt. Citera
Andreas N Postat 18 augusti 2014 Postat 18 augusti 2014 Jag kör aqua science duo och actinic från Narva. Vad som är bäst vet jag inte men det är snyggt med bra tryck i.Var ju jag som fixade de narva rören till dig och det är inte actinic rör , det är blå rör väldigt lik aqua science Blue då narva tillverkar AS rör tror jag tom det är samma.Jag har bägge delar och ser ingen skillnad.Ett rött rör skulle jag aldrig tillsätta då det är redan för mkt rött i ps rampen som många dimmar ner ändå.Den kombin du kör Henrik med 2 vita o 2 blå tycker jag känns helt rätt.Andreas Citera
niki68 Postat 18 augusti 2014 Författare Postat 18 augusti 2014 jag kör ATI 2blue+ & 2coral+ och det är en mycket fin kombo. Actinic tycker jag inte behövs, de gör mycket lite för PAR och RB-leddarna gör att korallerna poppar. Men det är aldrig fel med Actinic ändå för att få bra popp i korallerna utan att RB-leddarna blåfärgar allt.Spectra + and Crystal Blue will be the best for growth and pigmentation. Citera
ormet Postat 18 augusti 2014 Postat 18 augusti 2014 Spectra + and Crystal Blue will be the best for growth and pigmentation.Ehm nu förstår jag inte riktig. Citera
Andreas N Postat 19 augusti 2014 Postat 19 augusti 2014 Ehm nu förstår jag inte riktig.Det är ju som 2 Blue + och 2 coral +. Påståendet är hämtat från reefcentral där en representant från PS skrivit detta. Citera
niki68 Postat 24 augusti 2014 Författare Postat 24 augusti 2014 KH gick upp från 8,75 till 9,90 på en vecka .Tänkte minska doseraPå Onsdag nya koraller från WC blir 6-7 Florida har inte bilder på alla Citera
niki68 Postat 26 augusti 2014 Författare Postat 26 augusti 2014 (ändrat) Nya plockade koraller på extremecorals leverans nästa vecka.Chalice Green orange tricolor topAcan aussi frag rainbow Ändrat 26 augusti 2014 av ormet Citera
niki68 Postat 27 augusti 2014 Författare Postat 27 augusti 2014 Maxima är super !Värd pengarna. Citera
ormet Postat 27 augusti 2014 Postat 27 augusti 2014 Härligt Nicola, ser vackert ut Lycka till med musslan nu. De gillar ljus, glöm inte det. Citera
niki68 Postat 27 augusti 2014 Författare Postat 27 augusti 2014 Härligt Nicola, ser vackert ut Lycka till med musslan nu. De gillar ljus, glöm inte det.tack , hoppas det räcker 55% på min lampa ! Citera
niki68 Postat 27 augusti 2014 Författare Postat 27 augusti 2014 Bild på nya acro milepora och Leptastrea Mix Citera
niki68 Postat 28 augusti 2014 Författare Postat 28 augusti 2014 Akut problem med prick ligger två veckor efter så händer när man litar på medicin(herbal actives ).började med min achiles , nu flera angripa med prick.Startat UV i karet börjar med ozon också. Citera
odel68 Postat 28 augusti 2014 Postat 28 augusti 2014 Usch för prick ,verkligen fin kirurg du har i karet håller tummarna att det blir bra mvh Ola. Citera
petnym Postat 28 augusti 2014 Postat 28 augusti 2014 Om jag var du skulle jag genast flytta över fiskarna till en plastbalja modell större. Fiskarna får då några dagars återhämtning då de inte längre får några nya parasiter från din inredning. Sedan medicinering eller TTM. Citera
Ferngren Postat 28 augusti 2014 Postat 28 augusti 2014 Medlet stärker immunförsvaret men tar inte bort pricken. Kör UV och ha cirkulation,under dagtid, där fiskarna sover.Petnyms förslag är också bra som tillägg. Citera
niki68 Postat 28 augusti 2014 Författare Postat 28 augusti 2014 Medlet stärker immunförsvaret men tar inte bort pricken. Kör UV och ha cirkulation,under dagtid, där fiskarna sover.Petnyms förslag är också bra som tillägg.Just nu mandarin fisken som är hela tiden på botten hoppas klara sig.Achiles ista två veckor har svårt att äta , nära maten men missar hela tiden att ta för sig , verkar att den är blind.De andra äter men finns prick .Kör UV hela tiden och ozon mellan 4-7 timmar dag.Om man kör en Sander 200 ozon hur mycket ska jag dosera ? , den har en stegknapp .Jag kör nu ca. kl:09.00 så fort den blåa ljus lampa tänder och lätt blinka. Citera
niki68 Postat 30 augusti 2014 Författare Postat 30 augusti 2014 Hittade min vitbröst på golvet man räddar de för prick men de dör ändåEna snow flake ser ut för jävligt den andra inga prick Citera
Majki01 Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 I mina ögon ser det mer ut som sammets sjukan .. Citera
Henric Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Fy. Det ser inte bra ut. Nu får dy nog öka på ozonet så du nästan känner lukten. Annars kommer du inte ha en fisk i karet om en vecka. Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.