Gå till innehåll

Red Sea Max 650s


boman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 321
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej skulle vara kul att veta hur många från guiden som kommer från Gävle och ca 5 mil bort. För lättare kontakt vid intresse an köp & sälj eller utbytte av erfarenheter mm. Vi kanske kan få ihop en grupp? Gävle+5 Gruppen! Boman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ja då har man kopplat in en zeomatic för att få slippa pumpningen av zeovit reaktorn varje dag! :) Bättre effekt än jag vågat hoppas på, enligt mina observationer så är effekten mycket bättre än när jag körde det för hand. Nu kommer jag även ställa den så den körs både morgon och kväll. Dock är den ena pumpen uppgraderat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Låter jätte intresant känner bara två andra här i närheten som håller på. Det vore ju kul att köpa, byta, sälja mer, blir dyrt med både resor och eftersom det blivit hitils att man köpt av andra och butiker. Men börjar ju hända lite i burken och man vill ju ha mycke olika koraller mm och är ju perfekt att kunna byta lite samt även dom välbehövliga tips, ideér, misstag och höjdpunkter man kan dela. Klart innresserad! vad heter gruppen? Vi hörs mvh Boman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja då inväntas ny skummare till karet :-)

Bubble King Supream 200 blev det!! Kommer helt klart bli en possitiv förstärkning. Hinner dock inte koppla in den före Teneriffa resan med familjen på Fredag. men efter en härlig semester i en vecka dras den i gång.

Inväntar även en plankreaktor från PWSS till mitt nya projekt med mer levande foder. Håller också på att köpa lite nya rör då och då när jag helst hittar lite rea. Blir ju nån krona med 10 nya 80 Wattare också. Ska bli intressant att se hur karet klarar veckan på egen hand. Doserpumpen doserar i alla fall KH,MG,CA och en blandning an 250ml zeostart 3 blandat med 750 ml Osmosvatten. Har kommit fram till att för tillfället ser doseringen ut så här. KH: doseras 10x/dagligen x11 ml = 110 ml/dag. MG: doseras 10x/dagligen x6 ml = 60 ml/dag. CA: doseras 5x/dagligen x2 ml = 10 ml/dag. Samt zeostart blandningen: 6x/dagligen x2 ml = 12 ml/dag. Det får dom klara sig på i en vecka! Tror ni det är lugnt?? Mvh Boman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Sölve :-) det ska bli skönt att koppla av lite. Kanske dags för en sambeställning av lite koraller utomlands? Prata med Hedrik om han är sugen på att vara med så blir vi tre på fakten. Kolla det om du är intresserad så beställer vi lite olika koraller som vi kan bytafraggar med varandra när dom växt på sig. Kommer hem 28/2.

Mvh Boman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Definitift Steven det ska jag göra. Vad har du för kar nu då? Har ni flyttat till hus ? Vore riktigt kul att ses. Just nu har jag och familjen kommit fram till Hotellet i Teneriffa och ska njuta av lite ledighet och varmare väder under sportlovet. Vi hörs :-)

Mobil: 0762700215.

Nu får vi se om teknik och automatik fungerar när karet ska sköta sig själv en vecka.

Mvh Boman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt! Njut! Absolut ska upp om någon vecka. :-) jag sitter på ett innovative marine nuvo 38, men har nu börjat snegla åt ett större IM kar ett shallow men vet ej än. Har kollat lite åt zero edge akvariumet med. Japp nu är det hus som gäller har en del planer men funderar hur jag ska göra med ett nytt kar. Hör av mig när jag kommer upp. Ha de gött

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer bra det har ett nytt projekt med att anv. mer levande föda och första steget är en planktonreaktor från PWSS för uppfödning av artemia för att sen ev köpa en till och föda upp lite sörre. Vi får se har sett lite olika intressanta lösningar på youtube. Har nog sakerna hemma på posten när jag kommer hem från Teneriffa den 28/2. Uppdatering med bilder kommer då. Boman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Då är man hemma i regn och rusk. Skönt med sol och värme har det varit i alla fall. Akvariumet hadde klarat sig bra. Har fått hemm Planktonreaktorn från PWSS dock var det el liten spricka längst ner så dom får skicka en ny. Synd då jag var sugen på att starta upp detta projekt. Blir att testa lite vattenvärden byte av kol och zeosten samt vattenbyte. Någon som kan rekomendera en bra sida att beställa koraller från. Vi är ett par stycken som tänkte gå ihop och beställa lite spännande koraller och dela på frakten. Tacksam för bra sidor som ni vet fungerar bra. mvh Boman

Ändrat av boman
felstavning
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Då är man hemma i regn och rusk. Skönt med sol och värme har det varit i alla fall. Akvariumet hadde klarat sig bra. Har fått hemm Planktonreaktorn från PWSS dock var det el liten spricka längst ner så dom får skicka en ny. Synd då jag var sugen på att starta upp detta projekt. Blir att testa lite vattenvärden byte av kol och zeosten samt vattenbyte. Någon som kan rekomendera en bra sida att beställa koraller från. Vi är ett par stycken som tänkte gå ihop och beställa lite spännande koraller och dela på frakten. Tacksam för bra sidor som ni vet fungerar bra. mvh Boman

Utan tvekan whitecorals.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är i full fart att koppla in nya skummaren Bubble King Supreme 200. Måste bara ur med allt vatten i sumpen och ändra lite så skummaren passar. Bubble Kingen är rätt stor. ska även till Upplands Väsby och hämta lite större koraller. Dom var väll inte i super skick men får väll ge dom lite kärlek så blommar dom säkert upp. Dags för lite bilder känner jag ska bara få ordning på detta så lovar jag nya bilder snart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hemma igen efter en tur till Upplands Väsby för inköp av lite större koraller. Tanken är att jag i samband med att jag måste klippa ner en del av korallerna äntligen ska få igång dom två fragg och karantän kar jag har i källaren. Hysrixen var ju storlek som en basketboll riktigt stor. Ska i samband med detta flytta ner alla fraggar jag nu har i huvudkaret till fraggkaren. Har även möjlighet att prova vilket som korallerna gillar bäst då ena karet är med MH belysning och det andra med T-5 belysning. Återkommer med bilder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...