MagnusJ Postat 15 juni 2015 Dela Postat 15 juni 2015 Kanonfint. Klockrena färger och allt ser så rent o fint ut. Märks att du lägger ner möda men också att fingertoppskänslan är där Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 16 juni 2015 Dela Postat 16 juni 2015 Alltså herregud vilket kar och koraller! Sådär ska mitt se ut den dagen jag uppgraderar! Vilken belysning är det? Hur många timmar kör du? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 17 juni 2015 Författare Dela Postat 17 juni 2015 Tack grabbar! Hade en saltkompis på besök igår och han tyckte vissa koraller tappat lite färg sen senast han hälsade på. Tror jag kan ha hittat orsaken - kalium hade dalat till 320ppm så det ska höjas upp till 400 under veckan. @irwin_fletch - ecotech radion pro 3st och lyser nästan fullt mellan 12-19 och är igång med soluppgång&solnedgång mellan 10.30-21.30 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 17 juni 2015 Dela Postat 17 juni 2015 Men hur var färgerna i det T5-belysta fraggkaret då? De borde påverkats likadant av det låga kaliumet va? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Noxy Postat 17 juni 2015 Dela Postat 17 juni 2015 Grymt vackert Björn. Får nog ta en omväg och beundra ditt rev när man besöker päronen nångång. Och kanske sno med sig nån fragg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 18 juni 2015 Författare Dela Postat 18 juni 2015 Grymt vackert Björn. Får nog ta en omväg och beundra ditt rev när man besöker päronen nångång. Och kanske sno med sig nån fragg Tack! Hehe - ja hör av dig om du är i krokarnaMen hur var färgerna i det T5-belysta fraggkaret då? De borde påverkats likadant av det låga kaliumet va?Du får komma över och kika snart! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 22 juni 2015 Författare Dela Postat 22 juni 2015 Karet tuffar på skapligt men haft Kalium-dip till 320ppm och PO4 blivit omätbar. Jag ökar nu upp K till 400ppm och ökar zeomulmningen till 2ggr/dygn för att vara hyfsat säkeratt acropororna får det de behöver.Några bilder på koraller jag av någon anledning nästan aldrig fotar. Även några bilder från koraller i min fraggtank. Håll till godo Rosa spsscspaussie spmicrocladosaculeus aussieaussie tricolorHorridaSpBlueberry nasuta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 22 juni 2015 Dela Postat 22 juni 2015 Det var snygga bilder/koraller Björn mvh Ola. . PS kört länge med zeolith? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christian_N Postat 22 juni 2015 Dela Postat 22 juni 2015 Snyggt!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 22 juni 2015 Dela Postat 22 juni 2015 Snygga! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 22 juni 2015 Dela Postat 22 juni 2015 Ja du, helt magiskt ännu än gång:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 26 juni 2015 Författare Dela Postat 26 juni 2015 Ja du, helt magiskt ännu än gång:)Snygga!Snyggt!!Tackar tackar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 26 juni 2015 Författare Dela Postat 26 juni 2015 En fts från idag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 26 juni 2015 Dela Postat 26 juni 2015 Mycket ögongodis och ett helt fantastisk akvarium du har. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 26 juni 2015 Dela Postat 26 juni 2015 Vilken tavla !!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 27 juni 2015 Författare Dela Postat 27 juni 2015 Det var snygga bilder/koraller Björn mvh Ola. . PS kört länge med zeolith?Missat svara här ser jag...sorry Ola Tack! Jag började med FM Zeolight i December 2014 så det blir drygt ett halvår. Sugen att testa nån zeovariant? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
boman Postat 27 juni 2015 Dela Postat 27 juni 2015 Imponerande snyggt. Tar gjärna riktmärke här, skönt att se när man själv har lite bekymmer så man får lite drivkraft. Snyggt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christian_N Postat 27 juni 2015 Dela Postat 27 juni 2015 Så j***a snyggt! Hoppas man själv kan komma dit någon gång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 29 juni 2015 Författare Dela Postat 29 juni 2015 Så j***a snyggt! Hoppas man själv kan komma dit någon gång.Imponerande snyggt. Tar gjärna riktmärke här, skönt att se när man själv har lite bekymmer så man får lite drivkraft. Snyggt.Vilken tavla !!!!!Mycket ögongodis och ett helt fantastisk akvarium du har.Det var fina ord - Sånt blir man ju riktigt glad av att höra :) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stocken Postat 30 juni 2015 Dela Postat 30 juni 2015 Supersnyggt Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 30 juni 2015 Dela Postat 30 juni 2015 Läckert fts .När blir nästa träff hos dig ? Var ett tag sen vi styrde upp något nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatrikD Postat 1 juli 2015 Dela Postat 1 juli 2015 Fantastiskt kar. Såna här trådar håller intresset på topp!! :)Skulle vara väldans kul att se live.Du använde zeolightmetoden. Gamla eller nya? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 1 juli 2015 Författare Dela Postat 1 juli 2015 Supersnyggt BjörnTack!Läckert fts .När blir nästa träff hos dig ? Var ett tag sen vi styrde upp något nuVi styr Fantastiskt kar. Såna här trådar håller intresset på topp!! :)Skulle vara väldans kul att se live.Du använde zeolightmetoden. Gamla eller nya?Roligt att höra! Jag kör en lite modifierad variant av den senaste metoden. Jag använder ungefär dubbelt så mycket sten som rekommenderat och sen mindre än lägstanivån på övrigt. Allt på doserpumpar förutom kapseln som måste doseras manuellt (ReefVitality)Hör av dig när du ska neråt så kan vi säkert ordna till så du kan komma förbi och titta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatrikD Postat 1 juli 2015 Dela Postat 1 juli 2015 Det verkar som zeolight är på väg att uppgraderas igen. Nu finns även coral balance med i deras zeo-startpaket. Faunamarin har en lite egen approach nu med matning av coralmucusbakterier med vad de kallar för biopolymer. Jag har försökt googla om detta men det verkar var ren forskningsfront det handlar om. Den roliga jeppen Claude på Faunamarin kokar ihop "dekokter" på egen hand som de kan prova i sina korallanläggningar. Vad säger du omReef Vitality! Har du testat Coral balance? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatrikD Postat 2 juli 2015 Dela Postat 2 juli 2015 Jag är själv väldigt nyfiken på Faunamarins koncept. Claude på fm försöker iallafall hjälpligt förklara hur tillsatserna funkar. De verkar inte heller lika religiösa vad gäller zeolite etc. Man kan köra Reef Vitality, Coral balance och Ultra Min S utan zeoilte och istället köra pellets + ev. GFO. Vad säger du om detta? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.