bjomat Postat 2 augusti 2015 Författare Dela Postat 2 augusti 2015 Hemma efter en veckas semester och det första jag gör är att mäta KH Sjunkit från 7,7 till 6,7 på en vecka trots jag ökade doseringen från 800ml till 840ml för att slippa dip. Ingen fara med den lilla dippen men trodde absolut inte det skulle sjunka utan snarare stiga aningens.Korallerna ser bättre ut än innan semestern, både i display och fraggtank, vilket var riktigt roligt att se efter rutskrapning med rakblad. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 4 augusti 2015 Författare Dela Postat 4 augusti 2015 Kameran kom fram idag så här kommer några bilderVinhStagHyacinthusGonioporaChaliceAussiePink LemonadeBlueberry NasutaAussies Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 4 augusti 2015 Dela Postat 4 augusti 2015 Oj vilka fina koraller!!!Skickat från min GT-I9300 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomtom Postat 5 augusti 2015 Dela Postat 5 augusti 2015 Otroligt fina koraller Björn :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 5 augusti 2015 Dela Postat 5 augusti 2015 Som vanligt, extremt snyggt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 5 augusti 2015 Dela Postat 5 augusti 2015 Fin chalice! Hur har du placerat den och punktmatar du den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 5 augusti 2015 Författare Dela Postat 5 augusti 2015 Fin chalice! Hur har du placerat den och punktmatar du den?Tack. Står direkt på sandbädden i ett hörn med rätt mkt skugga. Nä punktmatning märkte jag snabbt att det inte var nåt för mig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 11 augusti 2015 Författare Dela Postat 11 augusti 2015 Några till bilder - håll till godo sscpikachuspsscdigitifera microclados Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 11 augusti 2015 Dela Postat 11 augusti 2015 Sjukt fina! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 11 augusti 2015 Dela Postat 11 augusti 2015 Så vackert! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 12 augusti 2015 Författare Dela Postat 12 augusti 2015 Så vackert!Sjukt fina!Tack pojkar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 19 augusti 2015 Författare Dela Postat 19 augusti 2015 Tridacnas MaximaMaximaMaximaCrocea Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 19 augusti 2015 Dela Postat 19 augusti 2015 Snyggaste bilderna på länge Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 19 augusti 2015 Dela Postat 19 augusti 2015 Kung Björn! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 19 augusti 2015 Författare Dela Postat 19 augusti 2015 Kung Björn!HeheSnyggaste bilderna på längeTack! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 19 augusti 2015 Författare Dela Postat 19 augusti 2015 Vi kör några acros messcvinhicefireloripespink lemonadeaussie sptdfdigitifera 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 19 augusti 2015 Dela Postat 19 augusti 2015 Moses vad fint! Är nummer tre räddat från Ormets balja eller bara en...likandan??? Riktigt fin i alla fall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 19 augusti 2015 Dela Postat 19 augusti 2015 Kung Björn. Man blir mållös av dina Acroporabilder. Vilka färger du har,, kanon helt enkelt.Kan inte du göra en lite mera djupgående beskrivning hur du håller dina djur??Ja har en känsla av att vi andra har en hel del att lära av dig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 19 augusti 2015 Dela Postat 19 augusti 2015 Jisses vilka gobitar du bjuder på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 20 augusti 2015 Författare Dela Postat 20 augusti 2015 Jisses vilka gobitar du bjuder på.Tack! Du har ju själv en hel del godbitar!!Kung Björn. Man blir mållös av dina Acroporabilder. Vilka färger du har,, kanon helt enkelt.Kan inte du göra en lite mera djupgående beskrivning hur du håller dina djur??Ja har en känsla av att vi andra har en hel del att lära av dig.Tackar Alltså det är inga konstigheter egentligen... Stabilitet är nog det jag satsar på mest. Låga näringsvärden med hjälp av FM:s Zeolight som jag modifierat lite. Mycket och bra ljus, bra skumning och matar fiskarna 4ggr/dag. Lite bakterier av olika slag kan slinka ned ibland också. Ingen kolkälla än så länge. (Eller är iofs lite i UltraMinS som doseras 1ml varannan dag) Doserar KNO3 för att få mätbar NO3 så PO4 kan hållas låg.Moses vad fint! Är nummer tre räddat från Ormets balja eller bara en...likandan??? Riktigt fin i alla fall.Du har rätt...den är från samma moderkoloni som ormets men den här har jag fått från hans bror. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 24 augusti 2015 Dela Postat 24 augusti 2015 Lägg gärna in bilder på helkaret. Ja sitter då och då och läser nästen hela denna tråden, en fantastisk tråd. Du är verkligen en ambasadör för denna hobbyn i hela Svedala. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 25 augusti 2015 Dela Postat 25 augusti 2015 Varje gång tänker jag för mig själv, "klicka inte på länken in till bjomats kar" Varje gång klickar jag ändå, och samma tanke dyker alltid upp. Jag ger upp, mina koraller ser ut som ogräs i jämförelse.Hatten av säger jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 25 augusti 2015 Författare Dela Postat 25 augusti 2015 Varje gång tänker jag för mig själv, "klicka inte på länken in till bjomats kar" Varje gång klickar jag ändå, och samma tanke dyker alltid upp. Jag ger upp, mina koraller ser ut som ogräs i jämförelse.Hatten av säger jag.Höhö ditt nya lär bli minst lika fint om jag känner dig rätt Tack ändå Moose!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mamadubba Postat 25 augusti 2015 Dela Postat 25 augusti 2015 Jag tycker det är alldeles för mycket korall i det, du borde rensa ur lite inför din skåneresa... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 26 augusti 2015 Författare Dela Postat 26 augusti 2015 Hehe du är rolig du mamadubba Blir flyget ner den här gången så det blir lite knepigt, tyvärr. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.