bjomat Postat 23 september 2015 Författare Dela Postat 23 september 2015 Jo det är pga låga näringsvärden och att jag tycker det är "tråkigt/jobbigt" att punktmata.Ja lite slö är jag - jag vet! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 23 september 2015 Dela Postat 23 september 2015 Mäter du spårämnen isf vilka? triton test?/Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 23 september 2015 Författare Dela Postat 23 september 2015 Nope mäter inte och har aldrig gjort tritontest. Slutat dosera spårämnen i ballingen och minskat color elements till zeolighten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 29 september 2015 Författare Dela Postat 29 september 2015 Det blev lite ändrade planer för mig idag så blev lite fotat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 29 september 2015 Dela Postat 29 september 2015 Härliga bilder, den där chalicen är verkligen något extra. Jag har skickat ett PM till dig Björn, har du tid och lust får du gärna svara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 30 september 2015 Författare Dela Postat 30 september 2015 Tack!Ja det finns lite annat än acros faktiskt Svarar på PM så snart jag får lite tid över irwin_fletch (och ni andra som skickat) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 2 oktober 2015 Författare Dela Postat 2 oktober 2015 Lite macro från idag. Trevlig helg IcefireLoripesSarmentosa/Digitifera Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 2 oktober 2015 Dela Postat 2 oktober 2015 Grymt! Du får nästan starta en "macro acro" tråd Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 3 oktober 2015 Författare Dela Postat 3 oktober 2015 Hehe tackHur mår acrosarna från mig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 3 oktober 2015 Dela Postat 3 oktober 2015 Du har inte en fragg på den echinatan? Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 3 oktober 2015 Dela Postat 3 oktober 2015 Hehe tackHur mår acrosarna från mig?Jo men dom mår helt okej, dock har jag väl inte fått igång nån vidare tillväxt, bara att hoppas att de klarar flytten till det nya karet, börjar ju närma dig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 13 oktober 2015 Författare Dela Postat 13 oktober 2015 Hyacinthusen växer så det knakar. Vill inte gärna sätta tången i den men börjar snart bli ett måste de den både skuggar andra acroporor och till viss del även tar flöde. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NovemberRain Postat 13 oktober 2015 Dela Postat 13 oktober 2015 Den är ju så fantastiskt vacker! Är intresserad av en fragg när du ska klippa i den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 21 oktober 2015 Författare Dela Postat 21 oktober 2015 Idag kom jag hem på lunchen som tur är... Akvariesystemet strömlöst!Det visade sig efter en kvarts felsökning att det blivit kortslutning i en av mina doppvärmare.Nu är allt up and running igen Allt verkar må finfint. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 21 oktober 2015 Dela Postat 21 oktober 2015 Sicken jxvla tur!! Har du batteriebackup på streamers eller returen? funderar på att skaffa det nu till mitt nya system,skulle kännas mycket tryggare. Brukar följa BRS TV på youtube och där rekommendera han att man skulle byta doppvärmare en gång per år, då det är en sån liten kostnad i förhållande till allt levande som kan dö om den pajjar, helt klart inte en dum tanke. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 21 oktober 2015 Författare Dela Postat 21 oktober 2015 Ja verkligen flyt! Nope ingen backup alls faktiskt. Leffe på triton sa för längesen att doppvärmare var förbrukningsvara och skulle bytas varje år... Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 21 oktober 2015 Dela Postat 21 oktober 2015 Skönt att du hann åtgärda, vore förjxvligt att falla på en så sak!Nu när det blir en ny: Nån som vet vad den säkraste doppvärmarlösningen på marknaden är? Schego? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 21 oktober 2015 Författare Dela Postat 21 oktober 2015 Min andra doppvärmare är en Eheim Jäger och den håller fortfarande och det verkar många som gillar just den. Jag har även hört gott om JBLs värmare.För min del är termostaten inte lika viktig då jag har doppvärmarna kopplade till Profiluxdator men det får ju absolut inte bli kortis. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 21 oktober 2015 Dela Postat 21 oktober 2015 Min andra doppvärmare är en Eheim Jäger och den håller fortfarande och det verkar många som gillar just den. Jag har även hört gott om JBLs värmare.För min del är termostaten inte lika viktig då jag har doppvärmarna kopplade till Profiluxdator men det får ju absolut inte bli kortis.Ok! En killarna på leasingen/aqua Stockholm sa för ett par år sen att deras leasingakvarier nästan aldrig hade problem med JBL medan många andra märken strulat desto mer. Jag gick på det i vilket fall och kör JBL i nuvarande kar... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 21 oktober 2015 Författare Dela Postat 21 oktober 2015 Japp jag har hört detsamma just från Mats på Aqua Stockholm. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 21 oktober 2015 Dela Postat 21 oktober 2015 Japp jag har hört detsamma just från Mats på Aqua Stockholm. Skickat från min iPhone med TapatalkBra, då är han konsekvent Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 22 oktober 2015 Författare Dela Postat 22 oktober 2015 Ett till tips på tillförlitlig doppvärmare trillade in. TMC's termostatdoppvärmare. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 22 oktober 2015 Dela Postat 22 oktober 2015 Ett till tips på tillförlitlig doppvärmare trillade in. TMC's termostatdoppvärmare. Skickat från min iPhone med TapatalkIntressant, har jag inte hört nåt om tidigare.Ett annat klassiskt tips är väl två små istället för en stor för att minimera skador och risk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 22 oktober 2015 Författare Dela Postat 22 oktober 2015 Jo dubbla har jag och även kopplade till profiluxdator. Problemet med att kunna råka ut för kortslutning och göra systemet strömlöst kvarstår dock fortfarande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 22 oktober 2015 Dela Postat 22 oktober 2015 Har sneglat lite på TMC's, hittat den på en butik här i stockholm men till DUBBLA (DET ÄR INTERNATIONELLA DAGEN FÖR CAPS LOCK IDAG) priset mot vad den kostar i UK... känns inte riktigt motiverat. Tror nog det blir den så får beställa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.