MagnusJ Postat 15 december 2015 Dela Postat 15 december 2015 Magiskt! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Axxe Postat 15 december 2015 Dela Postat 15 december 2015 Grymt snygga 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kocknick Postat 15 december 2015 Dela Postat 15 december 2015 Sexigt!!television, teacher mother secret lover 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 16 december 2015 Författare Dela Postat 16 december 2015 Tackar så mycket! Ja det är sjukt kul och spännande att se acroporors utveckling tycker jag! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 18 december 2015 Dela Postat 18 december 2015 wow! det är bara att lyfta på hatten! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Curtus Postat 20 december 2015 Dela Postat 20 december 2015 Helt otroligt! Nu har man fått ytterligare inspiration. Mycket Acropora-godis!Kul att se utvecklingen på ett kar som har ungefär samma inriktning som man själv siktar på, mycket Acropora och zeolight. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 21 december 2015 Författare Dela Postat 21 december 2015 Roligt att kunna inspirera lite grann Tack och lycka till med ditt!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 24 december 2015 Författare Dela Postat 24 december 2015 Ny kompis som verkar känna sig hemma God Jul! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 24 december 2015 Dela Postat 24 december 2015 Jösses vilken rund mage Han verkar äta iaf. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kocknick Postat 24 december 2015 Dela Postat 24 december 2015 Oj vad fin! Vad är det för en ?television, teacher mother secret lover Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan Postat 24 december 2015 Dela Postat 24 december 2015 Hej Björn Du vågar ha en!?Har du märkt ngn skillnad på acro ännu?Grym fisk ! Ska bli spännande att följa!Skriv gärna mer hur det utvecklar sig!God jul! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 25 december 2015 Författare Dela Postat 25 december 2015 Jösses vilken rund mage Han verkar äta iaf.Ja den äter precis lunch Oj vad fin! Vad är det för en ?television, teacher mother secret loverJa den är underbar - det är en Oxymonacanthus longirostrisHej BjörnDu vågar ha en!?Har du märkt ngn skillnad på acro ännu?Grym fisk ! Ska bli spännande att följa!Skriv gärna mer hur det utvecklar sig!God jul!Ja jag kanske e dum men tror det kommer funka med min mängd acropora.Acroporan skyddar sig och drar in polyperna när firren börjar noppa och då drar firren vidare till nästa korall så håller den på hela tiden när ljuset är igång. På natten verkar den stå stilla på samma plats hela natten (i en blå stag hos mig). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 27 december 2015 Författare Dela Postat 27 december 2015 Hej BjörnDu vågar ha en!?Har du märkt ngn skillnad på acro ännu?Grym fisk ! Ska bli spännande att följa!Skriv gärna mer hur det utvecklar sig!God jul!Nu har nytillskottet varit i akvariet i fem dagar och jag har observerat den så gott jag kunnat under julfirandet. Ett riktigt matvrak är det och magen har blivit riktigt rund och fin. Jag kan inte se någon större skillnad på acropororna förutom hyacinthusen som den verkligen fattat tycke för. Ser tydligt minskning av antalet polyper men korallen i sig verkar inte tagit någon direkt skada (ännu)...Övriga acroporor har lite minskad PE kan jag tycka. (Nattetid är PE som vanligt då fisken sover) KH förbrukningen har minskat aningens men det är svårt säga om det har med firren att göra. Precis slaktat en större stag-acro så det har sin förklaring till minskad förbrukning med. Jaja jag har inte ångrat inköpet av denna underbara firre än i alla fall. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatrikD Postat 27 december 2015 Dela Postat 27 december 2015 Den där fisken är riktigt häftig. Känns aningen läskigt att du har den i sånt superkar fullt med acro. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatrikD Postat 27 december 2015 Dela Postat 27 december 2015 Apropå acro, vad har du för åsikter om akvarieodlat kontra marint odlat (Bali t.ex.) resp. vildfångat (Australien t.ex.)? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 28 december 2015 Författare Dela Postat 28 december 2015 Den där fisken är riktigt häftig. Känns aningen läskigt att du har den i sånt superkar fullt med acro. Håller med till fullo...! Väldans läskigt faktisktApropå acro, vad har du för åsikter om akvarieodlat kontra marint odlat (Bali t.ex.) resp. vildfångat (Australien t.ex.)?Jag gillar verkligen vildfångade aussieacros men de är väldigt svåra att hålla utfärgade och kräver lång invänjning. Baliacros tycker jag varit lite halvtråkiga men kommit ganska starkt nu senaste halvåret.Det bästa enligt mig vore att ha en svensk odlare som importerar det bästa och sen ympar av till oss acropora-älskare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatrikD Postat 28 december 2015 Dela Postat 28 december 2015 Håller med till fullo...! Väldans läskigt faktisktJag gillar verkligen vildfångade aussieacros men de är väldigt svåra att hålla utfärgade och kräver lång invänjning. Baliacros tycker jag varit lite halvtråkiga men kommit ganska starkt nu senaste halvåret.Det bästa enligt mig vore att ha en svensk odlare som importerar det bästa och sen ympar av till oss acropora-älskare Jag har fått för mig att i odlingar florerar plattmaskarna mer än på det vilda revet. Kan det vara en sak som talar för viltfångat? Tycker du alltså att Baliacrosarna blivit finare på sistone. Tex nu finns det fina som jag tycker på EC. Du är väl själv exempel på det sistnämnda :-) iallfall i liten skala. Köper gärna fraggar. Läste att du styckat en staghorn nyligen :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatrikD Postat 28 december 2015 Dela Postat 28 december 2015 Ny kompis som verkar känna sig hemma God Jul!Kanonbild!! Särskilt om man beskär lite. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomtom Postat 28 december 2015 Dela Postat 28 december 2015 Att du vågar...Men dom är läckra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 29 december 2015 Författare Dela Postat 29 december 2015 Ja Tomtom - bara slå till och skaffa en Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 31 december 2015 Författare Dela Postat 31 december 2015 Gott nytt år till Er alla saltvänner. Årets sista inlägg blir lite dagsfärska bilder MultiacutaAussie spTierra del fuegoSarmentosaBlueberry nasutaSSCSSCIcefirePink lemonadeThe VinhAussie spRainbow nasutaTridacna croceaTridacna maxima Hoppas 2016 blir ett bra saltår!! 8 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
spiken Postat 31 december 2015 Dela Postat 31 december 2015 Härliga bilder !! Gott nytt år Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 31 december 2015 Dela Postat 31 december 2015 Tack för de läckra musselkorten.Gott Nytt År på dig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 31 december 2015 Dela Postat 31 december 2015 Björn. Det är bara att lyfta på hatten. Detta är mästerligt! Bara att veva upp käken ifrån golvet igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zanders Postat 31 december 2015 Dela Postat 31 december 2015 Ser riktigt bra ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.