bjomat Postat 7 februari 2016 Författare Dela Postat 7 februari 2016 Jösses har du inte fått tag på den än alltså..! Ser du den förstöra nåt? Vet du va det är för en? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mamadubba Postat 7 februari 2016 Dela Postat 7 februari 2016 hehe, nä den är svårfångad, jag ser lite knipsade koraller ibland men inte så farligt. Tror det var en förhållandevis oförarglig variant. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 7 februari 2016 Författare Dela Postat 7 februari 2016 Ja en sån stor borde kunna röja rätt rejält isåfall. Jag har några större krabbor med som jag inte har id på. Verkar vara den snällare varianten i alla fall som tur är. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 9 februari 2016 Författare Dela Postat 9 februari 2016 En bild jag tyckte blev rätt bra på två chalice Min longirostris på väg mot frukosten Musslorna har fått mer ljus så jag upplever de fäller ut manteln mer än tidigare Nyfiken squamipinnis tittar upp under en acropora Pink Lemonade börjar skjuta ut mera sidoskott i underkanten Blueberry Nasuta Moldy Grapes som inte vill fälla ut polyperna. Vet inte om det är pga longinostrisen eller invänjningen till ledbelysningen. Valida som jag fått av @nike83 har nu fått en plats i displayen Avslutar med en chalice också 9 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kocknick Postat 9 februari 2016 Dela Postat 9 februari 2016 Dregglar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 9 februari 2016 Dela Postat 9 februari 2016 Vackra koraller och bilder! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 9 februari 2016 Dela Postat 9 februari 2016 Fantastiskt fint! Vilken magisk fisk! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 9 februari 2016 Dela Postat 9 februari 2016 Riktigt fint! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 9 februari 2016 Dela Postat 9 februari 2016 kanoners Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatrikD Postat 9 februari 2016 Dela Postat 9 februari 2016 Vilja fina koraller! Man tappar andan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 9 februari 2016 Dela Postat 9 februari 2016 nice! chalice:en kommer från mig också! den börjar bli riktigt stor i min burk (tippar på 10cm i diameter). hur stor är din? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ticky Postat 9 februari 2016 Dela Postat 9 februari 2016 Galet fina bilder som alltid! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 10 februari 2016 Författare Dela Postat 10 februari 2016 19 timmar sedan, kocknick sa: Dregglar Hehe 19 timmar sedan, Strikt sa: Vackra koraller och bilder! Tack! 19 timmar sedan, izfisk sa: Fantastiskt fint! Vilken magisk fisk! Tack! Ja den är skithäftig och rolig följa när den simmar runt och äter 18 timmar sedan, Ouscazz sa: Riktigt fint! Tackar 18 timmar sedan, LN21 sa: kanoners 17 timmar sedan, PatrikD sa: Vilja fina koraller! Man tappar andan. Tack! 11 timmar sedan, nike83 sa: nice! chalice:en kommer från mig också! den börjar bli riktigt stor i min burk (tippar på 10cm i diameter). hur stor är din? Tack! Ne den kommer från en annan faktiskt. Den från dig går i en fraggtank än så länge. 8 timmar sedan, Ticky sa: Galet fina bilder som alltid! Man tackar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 11 februari 2016 Författare Dela Postat 11 februari 2016 En krabba som har riktigt häftiga ögon Någon som vet vad det är för sort får gärna skriva det. 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 16 februari 2016 Författare Dela Postat 16 februari 2016 De nylimmade acropororna börjar vänja sig vid ledljuset nu. Ett exempel där bilderna är tagna med en veckas mellanrum kommer här. Valida 20160209 Valida 20160216 6 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 16 februari 2016 Dela Postat 16 februari 2016 Coolt! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 17 februari 2016 Författare Dela Postat 17 februari 2016 Ja det var häftigt att se sån snabb förändring. Tittar man nära då ser man även tillväxt på rätt många ställen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 17 februari 2016 Dela Postat 17 februari 2016 28 minuter sedan, bjomat sa: Ja det var häftigt att se sån snabb förändring. Tittar man nära då ser man även tillväxt på rätt många ställen Japp jag såg det :). Hur har du lyckats tagit så identiska bilder föresten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 17 februari 2016 Författare Dela Postat 17 februari 2016 Generellt så försöker jag ta alla bilder från samma vinkel så det blir lättare att se förändringar 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 19 februari 2016 Författare Dela Postat 19 februari 2016 Kameran åkte fram idag igen. Den här tenuisen börjar växa fram som favorit i akvariet Moldy Grapes 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 20 februari 2016 Författare Dela Postat 20 februari 2016 Som ni säkert förstått gillar jag skarpt att följa utvecklingen hos acroporor så jag delar med mig några utvecklingsförlopp för den intresserade. Tierra del fuego som sitter ca 75cm under belysningen 10 Jul-15 21 Jan-16 Rainbow nasuta 10 Jul-15 19 Feb-16 Sarmentosa 31 Mar-15 19 Feb-16 The vinh 4 Aug-15 19 Feb-16 Pink lemonade 19 Maj-15 19 Feb-16 SSC 12 April-15 19 Feb-16 8 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 20 februari 2016 Dela Postat 20 februari 2016 Så fantastiska koraller du har. Ja gillar samma sak. Att plåta sina koraller över tid är ju det bästa mätinstrumentet att se karets utveckling över tid. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 20 februari 2016 Dela Postat 20 februari 2016 Tappar hakan varje gång du lägger upp bilder! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 20 februari 2016 Dela Postat 20 februari 2016 Stunning! Har du nått tips för att rädda en goniopora som börjat lämna in? Den lever men slår inte ut längre.l'gga den i druvsockerbad? hehe..Sen skulle du orka ta en helbild på karet så vore det kul att se! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 21 februari 2016 Författare Dela Postat 21 februari 2016 Så fantastiska koraller du har. Ja gillar samma sak. Att plåta sina koraller över tid är ju det bästa mätinstrumentet att se karets utveckling över tid. Tack! Ja verkligen Tappar hakan varje gång du lägger upp bilder! Oj det är inte meningen... Stunning! Har du nått tips för att rädda en goniopora som börjat lämna in? Den lever men slår inte ut längre.l'gga den i druvsockerbad? hehe..Sen skulle du orka ta en helbild på karet så vore det kul att se! Tack! Hmm druvsockerbad har jag ingen erfarenhet av men läst några som lyckats med det. Prova flytta till ett lugnare område med både mindre ström och ljus (beroende på hur den står nu). Jag är inte direkt bra på lps så ta tipsen med en nypa salt. Min goniopora får artemia var 3e dag och gissar det är därför den mår bra i så låga näringsvärden. Angående helbilden så fixar jag till det inom kort 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.