_Manne_ Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Ja, men jag fyller ju sumpen med kinaprylar ändå så.. Men, ja, det är en extremt fin sump. Väldigt nöjd såhär långt. Ska göra en lite mer seriös genomgång av den i något videoinslag sen.Jag sätter värdet på det ljud som jag Inte hör.. Sen kan det nästan kvitta vilket märke det är på plasten så länge det är hög finnish o kvalle på prylarna.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 16 februari 2014 Författare Postat 16 februari 2014 Har börjat plocka ihop högen med grejer lite. Ungefär så här ska det stå. Det blir inbyggt i ljusgrå 19 mm Valchromat. Sumpen kommer stå på en platta i mdf, sen liggunderlag (för att minska vibrationer), plattan i MDF vilar på 4 st 25mm alurör som ligger mot golvet. Längst underst har jag ett golvskydd i PET 0,8 mm som kommer kapas till när allt är på plats. Citera
salar Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 Ser mycket bra ut Magnus.Om du vill ha ett förslag på att spara golvet under karet mot lite vattenstänk vid tex vattenbyten och som sedan är riktigt snyggt köp 2kvm pastill matta och lägg unders och låt den sticka ut 60cm runt hela bänken.Patrik Citera
Maglofster Postat 17 februari 2014 Författare Postat 17 februari 2014 Wohoo! Två postavier på köksbordet när man sent om sider kom hem från jobbet så på kvällen! Citera
Maglofster Postat 18 februari 2014 Författare Postat 18 februari 2014 Statusupdate från Ted som varit nere hos Schuran:En sista putsning så är det klart för frakt! Citera
_Manne_ Postat 18 februari 2014 Postat 18 februari 2014 Så kul!! Härligt , vilket häftigt jobb du har framför dig..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Sherwan Postat 18 februari 2014 Postat 18 februari 2014 Nice, ser bra ut med plast, kommer bli super snyggt sen "up & running" Citera
Maglofster Postat 18 februari 2014 Författare Postat 18 februari 2014 Jo, kommer bli mycket jobb och slit med detta. Hoppas det blir bra. Sen har jag minst ett tungt teknikinköp kvar och det är ljuset. Sen ska det väl bli en doserpump också vad det lider. Citera
Andreas N Postat 18 februari 2014 Postat 18 februari 2014 Att det skummar så pass i sötvatten beror på ättikan. Men jag kan tycka du kunde pratat svenska Citera
wrang Postat 18 februari 2014 Postat 18 februari 2014 Wohoo! Två postavier på köksbordet Vad blev det denna gången? Sen har jag minst ett tungt teknikinköp kvar och det är ljuset. Vadå tungt, lätt som en plätt 2st EcoTech Radion XR30w Gen3 pro Citera
Maglofster Postat 18 februari 2014 Författare Postat 18 februari 2014 Att det skummar så pass i sötvatten beror på ättikan. Men jag kan tycka du kunde pratat svenska Jo, att ättika gör att det skummar har jag full koll på. Därför var jag riktigt förvånad att det var så mycket skum direkt med bara sötvatten. Tänkte att jag skulle ha i ättika för att rensa bort vad det nu var som gjorde att det skummade.Med tanke på att tittare från Sverige kommer först på 6:e plats på min youtubekanal är det rätt liten risk att jag pratar svenska (även om det låter skit). Klar etta är USA och dom gillar engelska även om det är med brytning. Citera
Maglofster Postat 18 februari 2014 Författare Postat 18 februari 2014 Blev en laddning med prylar till. PVC, tangit, silikonslang, Reef bond och en rejäl laddning "egg crate". Citera
Laggeman Postat 18 februari 2014 Postat 18 februari 2014 Vad hände med filen? Går inte att se? Citera
Maglofster Postat 18 februari 2014 Författare Postat 18 februari 2014 Verkar vara strul med uppladdaren. Citera
Maglofster Postat 20 februari 2014 Författare Postat 20 februari 2014 Osmos beställd. Fick bli en Spectrapure Maxcap. Passade även på att beställa en Tunze osmolator då jag gillar dom skarpt. Citera
Maglofster Postat 22 februari 2014 Författare Postat 22 februari 2014 Idag gick jag loss med hammaren på den döda stenen som jag lakat ur. Sen har jag börjat bygga den första revpelaren. Fortsätter imorgon. Om det är någon i stockholm som kan hjälpa att kapa ett akrylrör (med raka och snygga snitt) med 25 cm i diameter vore jag överlycklig. Citera
Maglofster Postat 22 februari 2014 Författare Postat 22 februari 2014 Var fick du tag i egg crates?http://stores.ebay.co.uk/sharpgraphicsoutlet/ Citera
Olle Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Idag gick jag loss med hammaren på den döda stenen som jag lakat ur. Sen har jag börjat bygga den första revpelaren. Fortsätter imorgon. Om det är någon i stockholm som kan hjälpa att kapa ett akrylrör (med raka och snygga snitt) med 25 cm i diameter vore jag överlycklig.Funkar ju med en sådan här. Eller liknande.http://www.jula.se/roravskarare-8-35-439025 Citera
Edward Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Funkar ju med en sådan här.http://www.jula.se/roravskarare-8-35-439025Jag tror en sådan blir svår att använda på ett rör med en diameter på 25cm Citera
Maglofster Postat 22 februari 2014 Författare Postat 22 februari 2014 Exakt! Känns som jag behöver en bandsåg eller liknande. Jag fixar det inte med min sticksåg iaf, det kommer inte bli snyggt. Citera
Olle Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Jag tror en sådan blir svår att använda på ett rör med en diameter på 25cm Den ska ju funkar till 35 mm. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.