_Manne_ Postat 6 februari 2014 Postat 6 februari 2014 Bilden ??Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 6 februari 2014 Författare Postat 6 februari 2014 J*!&%€"! vBulletin.. Ser fram emot SG 2.0 med ny forumprogramvara. Citera
POPOV Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 Nu blir man allt sugen på att beställa lite prylar, att paketera upp nytt har en tillfredsställande känsla som är svår att slå. DC pumparna ser trevliga ut likt skummaren, du får lägga upp flera bilder.Varför lägga dyra pengar på Kina saker som har Europa märken påklistrade när man kan köpa varan direkt från Kina Citera
Maglofster Postat 8 februari 2014 Författare Postat 8 februari 2014 Lite mer info om skummaren kommer i min lilla video dårå: Citera
ted64 Postat 8 februari 2014 Postat 8 februari 2014 Lite mer info om skummaren kommer i min lilla video dårå: tyvärr den här videon e privat det fick jag fram iallafall Citera
Maglofster Postat 8 februari 2014 Författare Postat 8 februari 2014 Hehe, där va du snabb! Kom på det precis när jag postat länken. Citera
Mr_Ewing Postat 14 februari 2014 Postat 14 februari 2014 [ATTACH=CONFIG]111146[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]111147[/ATTACH]Fredagsmys!Nu blev jag lite smått upphetsad!! Citera
Lasse Postat 14 februari 2014 Postat 14 februari 2014 Våta drömmar Morgan? - Ljusa idéer har du ju redan MVH Lasse Citera
Edward Postat 14 februari 2014 Postat 14 februari 2014 Fantastiskt, jag tror detta kommer att bli riktigt bra. Citera
Maglofster Postat 14 februari 2014 Författare Postat 14 februari 2014 Nu ska jag bara fräsa ur en öppning i plexiskivorna som ligger över skummarfacket samt modda skummaren lite för att få så liten öppning som möjligt i nämnda plexiskivor. Citera
Maglofster Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Sumpen står nu i badrummet och tuffar på med skummaren och returpumpen som bara roterar sumpens vatten. På lite drygt 12 timmar har det blivit en imponerande skumkrona fast att det bara är sötvatten i sumpen. Antar att det är en del skit som frigjorts från pumparna och så eftersom skummet luktar "kemiskt". Citera
_Manne_ Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Hur funkar sumpen om du kör dc6000 pumpen på Max minus två steg ? , orkar sumpen med hela flödet då ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Alltså, jag kan köra full fart på pumpen utan problem. Det skvalar såklart en del, men det lär lugna sig när filtersockorna blir lite inkörda. Det låter egentligen bara på ett enda ställe och det är där vattenflödet kommer in i första sektionen med strumpor. Resten är HELT knäpptyst.Jag kan lägga ut några korta filmer. Citera
_Manne_ Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Härligt! Vet du vilket flöde RE föreslår genom sumpen ?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Härligt! Vet du vilket flöde RE föreslår genom sumpen ?Nej, men dom rekommenderar ju Mini Speedy 50W som returpump. Jag kommer väl köra på typ steg 2 på min DC6000. Föredrar ett lungt flöde genom sumpen. Citera
Maglofster Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Slängde ihop en snabb film ang sumpen. Citera
_Manne_ Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Ser bra ut.. Är ju lite nördig för snygga lösningar.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Jahopp. Nu har det hela stått i ett dygn och snurrat vatten med lite ättika i. Ska ta och tömma sumpen igen och sen kan jag bara vänta på att karet, all PVC och lite annat dyker upp. Sen är det dags att sätta upp det hela på riktigt igen. Citera
_Manne_ Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Med allt detta Exlusiva shitet du sätter i skåpet så får du nästan ha en sida genomskinlig på bänken .. Och ett litet podium i matchande färger till sumpen nu sålänge :)... Lite avis faktiskt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Ja, men jag fyller ju sumpen med kinaprylar ändå så.. Men, ja, det är en extremt fin sump. Väldigt nöjd såhär långt. Ska göra en lite mer seriös genomgång av den i något videoinslag sen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.