Gå till innehåll

Ny doserpump från Pacific Sun


wrang

Rekommenderade inlägg

  • Svar 277
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jag har fått ett svenskt pris. 4400 kr för PRO. Verkar som man kan beställa nu men att leveranser dröjer, kanske ända till maj?

Jag gjorde en pre-order å fick ett pris på 539 dollar på pro versionen 560dollar inkl frakt

Main difference between Pro and regular model:

Pro: Viton tubing included(1000 hour worktime),external micor DC pump , optical sensor(1pcs) and temperature sensor included

Regular: two floating level sensors(low level/high level),DC pump, silicone tubings included and temperature sensor included.

For Regular model additional Viton tubings can be bought separately(7.6USD for single pump).

Pro version have little other hardware inside(for optical sensor support) so 100% upgrade will not be possible.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ännu sämre än vad jag trodde. Kolla här: http://www.clarksol.com/html/tubing.cfm

Och här: http://www.spectrumlabs.com/chrom/PumpTubing.html

Lite bättre slangmaterial:http://www.processsystems.saint-gobain.com/uploadedFiles/SGtygon/Documents/Tygon_Tubing/Tygon-PeristalticPumps-TubingLife.pdf

Santopreneslangen som normalt används i slangpumpar för akvarier är skummad med en fyllgas i slutna porer vilket förklarar livslängden.

Jag har fattat det som att Pharmed BPT, Norprene och Santoprene slangarna är likvärdiga. Och livslängden skall vara ungefär 30 gånger större än för silikonslang.

Ändrat av stigigemla
Fel länk inklippt
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det "lätt" att byta slangen så behöver det ju inte var helt fel.. Så länge man slipper byta hela huvudet.. Gäller ju verkligen att programmet stämmer överens med vad som verkligen pumpas av slangpumparna om alla funktioner ska stämma..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte illa menat mot någon, men jag tycker det känns som lite mycket åsikter om en produkt som inte ens kommit ut på marknaden?

Diskutera matrial val funkar väl.. Är ju ingen här som rackar ner på produkten som sådan.. Verkar klart

Var lite nytänk i mjukvaran..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ändrat av _Manne_
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju hända att det kommer som ett tillval längre fram.. Som jag fattar det så kommer det ett sådant tillval till deras Ramper snart.. Det vore ju inte omöjligt om ett antal tryckte på lite med en just sådan önskan... Verkar ju vara en del framåt tänk runt Kore ju..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Någon vet nått mer om när den ev kommer till sverige?

Two floating magnetic sensors (low and high level) adjustable/configurable via app(like sound alarm, ATO on/off, ATO work time etc)

Sensor are mounted to glass by two very strong suckers.

Included in Pro and Regular model.

Optical water sensor - allow for very precise water level checking and can work together with floating sensor(like a safety switch) or completely separately sensor.

Included in Pro model only.

Digital temperature sensor - for precise water temperature check. Allow to set alarm for high/low temperature, save into memory lowest/highest temprature together with date and time when occured.

Included in Pro and Regular model.

undra varför man vill ha en temp givare på en doserpump?

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Mina skickades från Polen i fredags till butiken där jag köpt den, så den dyker väl upp i slutet på denna vecka eller början på nästa.

Dock tar det nog ett tag innan jag kan använda den då jag inte kört doserpumpar innan och varken har dunkarna eller skåpet som den ska vara i... :)

Ändrat av Yodelking
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...