stigigemla Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Nej köp inte flaskan utomlands. Risken är stor att du inte får fylla den här. Gasflaskor måste vara provtryckta inom rätt tid. Annars får de inte fyllas med ny gas. Är det en storlek som inte säljs här kan den inte provtryckas här.Det är också frågan om gängningen på kopplingen som måste passa. Sodastreamflaskor t.ex har en annan gänga så de passar inte vanliga regulatorer. Citera
Blåbert Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 http://m.fish-street.com/co2_black_tube_pipe_100cmHör med dem om det går att få oklippt 30 m.Men med så lång dragning skulle du nästan dra rör Citera
saltatrox Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Nej köp inte flaskan utomlands. Risken är stor att du inte får fylla den här. Gasflaskor måste vara provtryckta inom rätt tid. Annars får de inte fyllas med ny gas. Är det en storlek som inte säljs här kan den inte provtryckas här.Det är också frågan om gängningen på kopplingen som måste passa. Sodastreamflaskor t.ex har en annan gänga så de passar inte vanliga regulatorer.Jag kör med en sodasteam flaska när jag fyller min stora.Finns omvandlare som man monterar i mellan. Citera
niki68 Postat 7 november 2014 Författare Postat 7 november 2014 Har fått svar blir 2 x 10 K g ,vad tror ni är ok kommer passa här i Sverige att fylla nästa gång .- co2-tankstelle-dortmundyes, These bootles fit with any european pressure Regulatorfor we have to ship any bottle packed single, the shippingcosts are also payable for each bottle.the total amount for two filled bottles is € 354,40.http://www.ebay.de/itm/CO2-Flasche-10-KG-kurz-TUV-2023-gefuellt-Aquarium-Zapfanlage-Bier-Kohlensaeure-/221220339709?ssPageName=ADME:X:RTQ:DE:1123 Citera
niki68 Postat 7 november 2014 Författare Postat 7 november 2014 Slang 30m blir 155 euro titta på länk .http://www.aquatuning.se/vattenkylning/slang/slang/6783/masterkleer-tubing-pvc-19/13mm-1/2-id-uv-active-blue/clearÄr denna slang på länk likadan som där uppe varför står (1/2"ID) och på andra inget .och på andra inget.http://www.inet.se/produkt/5321801/slang-masterkleer-pvc-19-13mm-klar-bla-uv-aktiv-3-3m Citera
JonasW Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Om du frågar mig så varför krångla till det. Kan du överväga att lägga 15000:- på flygfrakt för sten, eller 70000:- på en bänk, 50000:- för ett akvarium osv så kan du väl köpa tuber från en lokal försäljare som du sedan vet kommer att fylla på den igen utan tjafs? Citera
saltatrox Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Om du frågar mig så varför krångla till det. Kan du överväga att lägga 15000:- på flygfrakt för sten, eller 70000:- på en bänk, 50000:- för ett akvarium osv så kan du väl köpa tuber från en lokal försäljare som du sedan vet kommer att fylla på den igen utan tjafs?Måste hålla med Citera
Linnex Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Typiskt pris på aga för att köpa in sig på småflaskorna är väl 2000-2500. Mison18 svetsgas kostar väl ca 650 för en fyllning, antar att co2 inte skiljer så mycket.Jag ringde för några år sedan till Alfax och frågade dem vad som skiljde på CO2 som var godkänd för livsmedel och för CO2 som vi köpte till industrin (Dvs CO2 inte svetsgas)Fick svaret att de tog det från samma tank och skillnaden var att till livsmedel så bifogades det ett certifikat att det var livsmedelsgodkänt. Citera
Lasse Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Jag kör med en sodasteam flaska när jag fyller min stora.Finns omvandlare som man monterar i mellan.Har du någon länk till denna adapter? Gärna en som passar till en armatur också.MVH Lasse Citera
petnym Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Har du någon länk till denna adapter? Gärna en som passar till en armatur också.http://www.co2art.co.uk/collections/adapters Citera
niki68 Postat 7 november 2014 Författare Postat 7 november 2014 (ändrat) Har pratat med någon här i Handen för två 10Kg AGA flaskorna , tar upp nästa veckan vi få se hur mycket de vill ha kan åka plocka själv slipper betala frakt. Ändrat 7 november 2014 av niki68 Citera
Blåbert Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 (ändrat) Om det nu inte finns ett helt annat system så funkar AGA så stt det bara är småflaskorna på 5l man kan köpa och äga. Kostar typ 2500 att köpa in sig och sen nån 500ing att fylla kanske. Vet inte exakt för co2, men svetsgas ligger strax över 600.Alla större flaskor ingår i hyrsystem där man betalar en månadskostnad, men med betydligt billigare påfyllning(byte), och jag har väldigt svårt att se att något privat akvarium gör av med så mycket gas att det skulle bära sig.Så om nån försöker sälja annat än 5l flaskor så är det nåt skumt...Edit: misserabel iphone-stavningslättja Ändrat 7 november 2014 av Blåbert Citera
niki68 Postat 7 november 2014 Författare Postat 7 november 2014 Om det nu inte finns ett helt annat system så funkar AGA så stt det bara är småflaskorna på 5l man kan köpa och äga. Kostar typ 2500 att köpa in sig och sen nån 500ing att fylla kanske. Vet inte exakt för co2, men svetsgas ligger strax över 600.Alla större flaskor ingår i hyrsystem där man betalar en månadskostnad, men med betydligt billigare påfyllning(byte), och jag har väldigt svårt att se att något privat akvarium gör av med så mycket gas att det skulle bära sig.Så om nån försöker sälja annat än 5l flaskor så är det nåt skumt...Edit: misserabel iphone-stavningslättjaNej, det är Handen brandstation som jag har pratat Frågade om 10 Kg och han skulle ringa mig nästa vecka angående priset.De på AGA kontoret sa samma sak att man får inte äga en store flaska än 5 Kg , måste hyra . Citera
Blåbert Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Aha, då förstår jag. Oftast är det 6kg kolsyresläckare som de modifierar. Citera
niki68 Postat 7 november 2014 Författare Postat 7 november 2014 Aha, då förstår jag. Oftast är det 6kg kolsyresläckare som de modifierar.Jag sa att vill köpa bara nya tub 10 Kg inte beg.Men du har rätt om 5 Kg kostar 1900 kr stora 10 Kg kan bli över 2500 kr. Citera
Blåbert Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Alltså man köper in sig i ett utbytessystem. så funkar ju AGA också. Att propsa på en helt ny flaska är väl ganska meningslöst? Särskilt om det kostar extra...... Citera
krille 55 Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 du får ju inte samma flaska tillbaks när du fyller på. precis som blåbert sa, det är ett utbytessystem som man köper in sej i. man betalar för flaskan första gången sen bara för gasen. du lämnar din tomma och får en annan full tillbaka Citera
niki68 Postat 7 november 2014 Författare Postat 7 november 2014 du får ju inte samma flaska tillbaks när du fyller på. precis som blåbert sa, det är ett utbytessystem som man köper in sej i. man betalar för flaskan första gången sen bara för gasen. du lämnar din tomma och får en annan full tillbakaMen det måste finnas annan sätt, lämna flaska att fylla på och ta tillbaka den Citera
petnym Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 (ändrat) När jag hade växtakvarium och senare när jag hade kalciumreaktor så fyllde jag hos en Brandservicefirma och fick under 10 års tid alltid tillbaka min egen flaska, men det är ju kanske två år sedan jag fyllde sist nu... Ändrat 7 november 2014 av petnym Citera
Blåbert Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Vad är problemet med att byta? Så har ju gasbranschen alltid funkat. Citera
Zigmund Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Här fyller jag min ! http://www.ub.se/Dom fyller min flaska ,tar 10min och kostar ca:200kr Citera
boman Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Jag fyllde min flaska på vid brandservice här i Gävle. dom fyller bland annat brandsläckare, men han fyllde min flaska medans jag väntade. I början då flaskans sista datum hadde gått ut skickade dom den på provtryckning och jag fick nytt sista datum.Boman Citera
Blåbert Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Här fyller jag min ! http://www.ub.se/Dom fyller min flaska ,tar 10min och kostar ca:200kr [ATTACH=CONFIG]121047[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]121048[/ATTACH]Huh, köpte min där med, men de sa att det var utbytessystem.... Citera
boman Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Antingen så är det nytt system eller så beror det på att jag redan hade egen tub när jag kom dit.Boman Citera
saltatrox Postat 10 november 2014 Postat 10 november 2014 Vad är problemet med att byta? Så har ju gasbranschen alltid funkat.Alltid ?Humm jag har då aldrig bytt minna flaskor på brandredskap här i Haninge.Jag fyller min 5 kg var 6-7 månad. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.